Toon posts:

CopperJet 816-2P + 8mbit = geen optimale verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een ADSL(wide open 8mbit) verbinding bij BBNED en hierbij heb ik een CopperJet 816-2P gekregen
Deze modem werkt wel maar benut mijn 8mbit lijn niet omdat hij altijd veel te laag traint, en het duurt soms echt 5 minuten
voordat ie lijn gesynct heeft en IP krijgt toegewezen, en soms krijgt ie na 20 minuten de lijn niet eens gesyncd.

Elke keer als ik de modem uitschakel en aanzet, traint ie zich op een andere waarde, dus na 40 x aan en uit te zetten heb ik kans dat
kans dat ie wel een TX waarde pakt die in de buurt van 70K zit, met download komt ie nooit boven de 700K

Ik haal soms maar 14K/s up terwijl ik 90K zonder moeite moet kunnen halen,

hier nog wat info van BBNED :

Your current bandwidth reading is: 5.14 Mbps which means you can download at 657.54 KB/sec. from our servers.

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Tl-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1075 meter.

hier de status scherm van mijn modem :

Driver Version 1.61
API Version GS_API_441
Firmware Version A.4.19.21
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Operation Progress 0x000000ad
Tx Bit Rate 288000
Rx Bit Rate 6304000
Tx Cell Rate 679
Rx Cell Rate 14867

Is er ook toevallig iemand met zelfde modem die optimaal werkt en mij zijn firmware en config wil mailen?

Ik heb trouwens ook een USB THOMSON 330 modem , deze krijgt binnen een minuut verbinding , maar de snelheid die ik kan halen met deze modem is 400K
Heb trouwens nog een 816-2P van de provider gekregen , maar deze krijgt al helemaal geen verbinding :'(
En nog iets ik hoor dat het soms helpt om de modem direct bij de splitter te hangen, als ik dit doe krijgt hij de lijn al helemaal niet gesyncd,
op een afstand van 15 metere van de splitter, synct hij sneller maar traint op een lage waarde ??

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik hier precies net zo ........ het is dat ik afhankelijk ben van VoDSL-aansluiting, anders had ik hem al lang weg gedaan.

Als ik dat ding bij mijn vader ophang (die op dezelfde telefooncentrale zit) dan heb ik direct sync en volledige verbinding.

Hang ik bij mij een Draytek of een Speedtouch heb ik ook direct sync en volledige snelheid.....maar ja die hebben weer geen VoDSL :'(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Modem direct op je ISRA aansluiten zonder ook maar iets anders. Geen splitter, geen verlengkabels, geen aftakkingen etc etc etc.

Dan niet beter? Dan zit het in de koperlijn en kan je d'r weinig aan doen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:59:
Ik hier precies net zo ........ het is dat ik afhankelijk ben van VoDSL-aansluiting, anders had ik hem al lang weg gedaan.

Als ik dat ding bij mijn vader ophang (die op dezelfde telefooncentrale zit) dan heb ik direct sync en volledige verbinding.

Hang ik bij mij een Draytek of een Speedtouch heb ik ook direct sync en volledige snelheid.....maar ja die hebben weer geen VoDSL :'(
Bestaat er geen modem met VoDSL die ook nog eens stabiel en mooi werkt?

Verwijderd

Dat zou de SpeedTouch 710 kunnen zijn.....maar die is nergens te koop.

Ook heb ik deze nog gevonden : http://www.dataflex.com/proddsl.php?prod=ViNE1102a-VoDSL

Ook die is nergens te koop........