Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Maar nummer 16 vind ik dan wel een hele mooie foto. De brug staat er helemaal op, diepte verkregen door een stukje boomtak en de kleuren door de zonsondergang zijn er mooi. Hij is nog wat donker, wat misschien door de donkere wolken komt.
Misschien dat je de foto met PS net wat lichter kan krijgen door wat te spelen met highlights..
Mag je vindenCyberJ schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:30:
Omdat het eigenlijk (op 1 na) allemaal dezelfde brug is, is het een beetje slappe testcase.
..
Thanks, ik vind die en #12 ook de beste..CyberJ schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:30:
Maar nummer 16 vind ik dan wel een hele mooie foto. De brug staat er helemaal op, diepte verkregen door een stukje boomtak en de kleuren door de zonsondergang zijn er mooi. Hij is nog wat donker, wat misschien door de donkere wolken komt.
Misschien dat je de foto met PS net wat lichter kan krijgen door wat te spelen met highlights..
Ik ga zeker eens met PS spelen met deze foto's..
Verwijderd
spijtig van die dingen die op de achtergrond in het water liggen. verpest voor mij de fotos wel een beetje...
knap gedaan. zeker die4 laatsten
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 14:12 ]
in het oorspronkelijke topic stonden er wat meer van die reeks, maar in de regels staat dat je er maar 6 mag plaatsen, dus vandaar deze 4..Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:12:
12, 14 & 16 zijn de mooisten. Zeer mooie kleuren, mooi getrokken.
spijtig van die dingen die op de achtergrond in het water liggen. verpest voor mij de fotos wel een beetje...
knap gedaan. zeker die4 laatsten
Ehh, waarom zijn dan alle foto's vanuit bijna hetzelfde standpunt genomen? De enige variatie die ik kan ontdekken is dat je bij de een en paar stapjes naar links hebt genomen, de andere met een groothoek genomen hebt, de andere weer juist ingezoomd (benenzoom of lenzen zoomToolkiT schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:04:
[...]
Mag je vindenHet ging mij er vooral om te oefenen hoe je 1 object op verschillende manieren kan fotograveren.. beetje spelen met compositie.. vandaar dat het ook een testcase is en geen showcase..
Maak er dan een van een afstand met groothoek, ga bij een andere zo dicht mogelijk bij/onder de brug een foto maken, ga eens op de brug staan (als dat mogelijk is) etc. Niet allemaal van dezelfde kant, en zelfde hoogte, dat maakt het al snel erg saai.
Voor de rest vind ik de foto's ook niet zo heel erg interessant. De composities (op 16 na) zijn niet prettig om naar te kijken, en zondsondergangen zijn zo enorm vaak gefotografeerd, dat het ook vrij lastig is een interessante orginele foto er van te maken.
Mijn favo is 16, vooral omdat hier de hele brug op staat. Vind het jammer van dat takje rechtsboven, aangezien het in mijn ogen meer stoort dan een positief effect geeft wat betreft diepte gevoel.
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Dat heeft een simpele reden, het terras waar ik op stond was niet breder en er waren geen andere plekken waar je de brug mooi met zonsondergang kon nemen..Tonio schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:02:
[...]
Ehh, waarom zijn dan alle foto's vanuit bijna hetzelfde standpunt genomen?

Was idd een beperkende factor...
Nou ja zeg
Maar goed, je hebt het niet altijd voor het uitkiezen.
Ook die prachtige kleuren niet dus
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Mee eens zijn idd minder dan de rest..Grrrrrene schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:31:
Foto 1 en 2 had je van mij weg mogen laten. Heeft heel vaagweg wat met een zonsondergang te maken, maar niet te vergelijken met 8 en verder.
Spuit 11 of niet, je input word wel gewaardeerd hoorGrrrrrene schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:31:
Tsja, 't is nogal spuit-11-achtig, maar foto 16 steekt met kop en schouders boven de rest uit. Lekkere compositie, mooie kleurtjes, nette dieptewerking met dat takje rechtsboven... Eigenlijk is alles al gezegd
Persoonlijk vind ik 12 ook wel erg mooi omdat het juist een wat meer closeup is en de kleuren daardoor beter uitkomen..
Zijn idd wat donker, wat opzich niet slecht hoeft te zijn (relief effect etc) maar volgende keer idd eens mee spelen (mits ik nog zo'n mooie zons ondergang tegenkom en genoeg tijd heb..DKasemier schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:33:
Foto 16 is mooi maar je hebt hem te donker. Nabewerken gaat dat niet mooi oplossen denk ik. Je had een hogere sluitertijd of ISO waarde moeten nemen om hem écht strak te maken denk ik..
semi off topic, hebben jullie dat ook dat op het schermpje fotos er vaak beter uitzien dan op PC?
Zal wel aan de resolutie en groote liggen, je ziet mindere details niet zo snel..
Zoefff schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:02:
Ik heb even wat posts verplaatst naar [rml][ verzamel] zonsondergangen[/rml] . Het is niet de bedoeling om je eigen foto's in andermans test/showcase te plaatsen, tenzij de TS daar expliciet toestemming voor geeft natuurlijk. Bovendien heb ik het idee dat jullie je wellicht vergisten met [rml][ verzamel] zonsondergangen[/rml]
't Is inderdaad verwarrend omdat er "versie 2" staat...
Ah excusses daarvoor, was gedaan omdat 'versie 1' gesloten was wegens te veel foto's..Nielsracing schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:24:
[...]
![]()
't Is inderdaad verwarrend omdat er "versie 2" staat...