Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lange high quality opnames met portable device

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 07:26
Ik ben op zoek naar een portable apparaat waarmee je op goede kwaliteit muziek kunt opnemen, tenminste 14 uur lang via een line-in.

Het liefste nog mogelijkheden om bijvoorbeeld de files te splitten en direkte MP3 encoding (192kbit +)

Zit op dit moment naar twee apparaten te kijken.. De Archos AV700 40 GB. Hiermee kan opgenomen worden en op de site staat dat directe MP3 encoding mogelijk is. Ik weet niet of het apparaat in staat is om 14 uur op te nemen en met de standaard software is het waarschijnlijk niet mogelijk wat 'geavanceerde' zaken in te stellen (level, file-splitting etc).
Natuurlijk zijn de video-mogelijkheden leuk van dit ding, maar da's puur een extra-tje.

Een andere optie is de Lifedrive 4GB van Palm. Voordeel is dat er vast wel goede audio-recording-software is geschreven voor Palm OS.. Nadeel is dat er 'slechts' 4GB beschikbaar is (kan dus niet uncompressed opnemen, langer dan een uur of 8 ) en dat ik geen audio-in kan vinden (met docking misschien?).

Zijn er andere apparaten beschikbaar die hier goed geschikt voor zijn en een beetje in deze prijscategorie zitten? (+/-500 euro)

[ Voor 2% gewijzigd door Obi op 14-09-2005 10:49 . Reden: Ongewenste smiley.. ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:47

Garyu

WW

Tsja, ik denk dat je zowiezo geen echt portable apparaat hiervoor kan gebruiken. Ik ken in ieder geval niets dat het zo lang op zijn accu/batterij uit zou houden.

Is het niet mogelijk om een laptop met een microfoon uit te rusten en dat ergens aan een stopcontact te hangen? Is ook -bijna- portable, en makkelijker configureerbaar.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

De Cowon iAudio X5L:
30gig HD, 35 uur batterij en mp3-encoding!

• Obi
Garyu schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:53:
Tsja, ik denk dat je zowiezo geen echt portable apparaat hiervoor kan gebruiken. Ik ken in ieder geval niets dat het zo lang op zijn accu/batterij uit zou houden.

Is het niet mogelijk om een laptop met een microfoon uit te rusten en dat ergens aan een stopcontact te hangen? Is ook -bijna- portable, en makkelijker configureerbaar.
Ik had er nog even bij moeten zeggen dat accuduur geen kwestie is, er is altijd een stopcontact in de buurt. Laptop + microfoon is geen optie.. Gaat sowieso om een line-in en ik heb er op termijn 10 nodig. Wil niet tien laptopjes aanschaffen hiervoor en dat wordt ook teveel om mee te nemen..

• Obi
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:02:
De Cowon iAudio X5L:
30gig HD, 35 uur batterij en mp3-encoding!
Iemand die ik ken heeft dat ding, schijnt niet langer dan twee uur op te kunnen nemen..!? Dan moet de je opname zelf weer starten.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Ik weet niet of het de bedoeling is dat je later met meerdere sporen wil gaan werken/mixen, maar dan is dit een oplossing die ik je eigenlijk toch wel kan afraden. Je krijgt het namelijk never nooit meer synchroon. Misschien is het een idee om toch te kijken naar een laptop met een goede PCMCIA kaart icm breakout box. Er zijn voor zover ik weet 12 kanaals HD recording oplossingen voor PCMCIA. Professioneel, goed, en makkelijk.

• Obi
Corn schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:26:
Ik weet niet of het de bedoeling is dat je later met meerdere sporen wil gaan werken/mixen, maar dan is dit een oplossing die ik je eigenlijk toch wel kan afraden. Je krijgt het namelijk never nooit meer synchroon. Misschien is het een idee om toch te kijken naar een laptop met een goede PCMCIA kaart icm breakout box. Er zijn voor zover ik weet 12 kanaals HD recording oplossingen voor PCMCIA. Professioneel, goed, en makkelijk.
Nope, het gaat niet om meerdere sporen.

Zal het maar even toelichten, zodat alles duidelijk is.. Wij organiseren grootschalige dance-evenementen. Deze nemen wij altijd op, op dit moment op Mini Disc en DAT. Dat moet dan achteraf nog allemaal ingeladen worden en verwerkt. Bijvoorbeeld met een festival als Q-BASE, wat we zaterdag hadden, is dat toch 9x14 uur muziek wat ingeladen moet worden (9 areas). Dat wil ik graag gaan doen met portable devices. Voor de back-up natuurlijk gewoon nog steeds op MD / DAT, maar voor de verwerking is het top als ik na een feest gelijk de boel digitaal heb.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 14:11
Waarom wil je het zo graag portable hebben? Is het niet handiger om gewoon een harddisk recorder bovenop je MD/DAT module te zetten? Die heb je iig met hoogwaardige ingang (heb ik bij portable devices zo mijn twijfels over) dus kan je er goede kwaliteit opnames mee maken. Kosten: vanaf een euro of 300, afh. van merk (en uiteraard kwaliteit :) )

• Obi
Tinuz___ schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:52:
Waarom wil je het zo graag portable hebben? Is het niet handiger om gewoon een harddisk recorder bovenop je MD/DAT module te zetten? Die heb je iig met hoogwaardige ingang (heb ik bij portable devices zo mijn twijfels over) dus kan je er goede kwaliteit opnames mee maken. Kosten: vanaf een euro of 300, afh. van merk (en uiteraard kwaliteit :) )
Dit omdat ik anders met 10 decks aan het sjouwen ben na een productie; schiet niet op. De kwaliteit moet goed genoeg zijn zodat we het op het web kunnen streamen. Dat red je prima met een 3,5 jack line-in..

Het is wel het bekijken waard.. Kan met Google niets goeds vinden, iemand enig idee waar je wat kunt vinden voor harddisc recorders? Krijg met google alleen maar videorecorders..

[ Voor 12% gewijzigd door Obi op 14-09-2005 16:01 ]

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 14:11
De betaalbare modellen zijn ook juist de videorecorders :)
Je hebt ze ook die in een 19 inch rack passen (met name voor gebruik in opname studio), maar die zijn behoorlijk wat duurder bennik bang.
Pagina: 1