Toon posts:

[XP/2003] VPN en lokale printer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Locatie met meerdere PC's (vaste IP's) in eigen netwerkje aangesloten op switch.
Deze maken middels VPN een verbinding met het bedrijfsnetwerk.
Men kan via een TS sessie bij de lokale bestanden en printers (zolang deze ook echt lokaal zijn aangesloten).
Echter er staat 1 printer die via UTP is aangesloten op de switch.
Deze krijg ik maar niet te zien in de TS sessie. De drivers staan zowel lokaal als op de server.

Weet iemand hoe ik deze printer ook kan gebruiken via een TS sessie?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je die al geprobeerd toe te voegen dan? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Welke OS'en hebben we het over? Er ontbreekt veel belangrijke informatie. Zo hoort de versie van Windows die je gebruikt vooraan in de titel. Lees daarover de Windows Operating Systems - Policy even door. Krijg je ook nog ergens foutmeldingen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk gebruikt die 'netwerk' printer een driver die niet beschikbaar is op je Terminal Server - kijk dus inderdaad even in je eventlog van je terminal server :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:02:
Vermoedelijk gebruikt die 'netwerk' printer een driver die niet beschikbaar is op je Terminal Server - kijk dus inderdaad even in je eventlog van je terminal server :)
In de eventlog van de terminal server staat geen vermelding van een ontbrekende of verkeerde printer driver. Op zowel de lokale PC (Windows XP) als de server (Server 2003) staat de juiste driver.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dan zal je ons moeten vertellen hoe het precies werkt - gebruik je auto client printer mapping of gewoon via UNC gebaseerde printers? :)