Toon posts:

Kan dit systeem beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een vriend van mij een pc samengesteld met als budget 800 euro (met een muis en toetsenbord erbij)
deze gaat voornamelijk voor gaming gebruikt worden.
Nu wou ik jullie mening over deze opstelling en of jullie denken het beter te kunnen aanpassen:

Van de azerty site,

een coolermaster cavalier 3 (58 euro) omdat het budget niet te ruim is wou k niet teveel geld aan de kast besteden
voeding: asus a-45GA 450 watt, deze had redelijke prijs, is volgens mij een A-merk en levert voldoende stroom(toch?) (58 euro)
2 x 512 MB geheugen van dane elec dual channel kit cas3 , valueram paste het beste in mijn budget dacht ik zo. (99 euro)
omdat die vriend van mij niet teveel GB opslag nodig heeft, een western digital caviar 80 Gb special edition (s-ata) (58 euro)
als moederbord een asus nforce 4 ultra (asus a8n-e) omdat hij geen SLI zal draaien voor de goedkopere single slot pci-16x en 4 geheugenbanken en genoeg functies, dit omdat hij niet tevaak nieuwe pc zal gaan halen, en daarom makkelijker af en toe iets kan bijplaatsen. (94 euro)
als CPU heb ik voor de skt 939 amd athlon 64 3000+ gekozen (venice core) zonder koeler, omdat die boxed cooler net zo duur is als een zalman 7700 (dat is dus ook meteen mijn alternatieve koeler)
(123 euro+29 euro)
als belangerijkste de videokaart ben ik gegaan voor de asus 6600 GT pci-e (128 MB) omdat deze goeie prijs/kwaliteit heeft (165.99)
en omdat de meeste games wel op dvd uitkomen een asus dvd-e616p2 dvd speler (24 euro)
als muis en toetsenbord heb een een labtec internet keyboard(10 euro)
en als muis een revoltec lightmouse precision (13 euro)

Subtotaal inc verzending en assemblage systeem= 799.28

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je dit al door gelezen?
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:24:
Ik heb voor een vriend van mij een pc samengesteld met als budget 800 euro (met een muis en toetsenbord erbij)
Nu wou ik jullie mening over deze opstelling en of jullie denken het beter te kunnen aanpassen:

Van de azerty site,

een coolermaster cavalier 3 (58 euro) omdat het budget niet te ruim is wou k niet teveel geld aan de kast besteden
voeding: asus a-45GA 450 watt, deze had redelijke prijs, is volgens mij een A-merk en levert voldoende stroom(toch?) (58 euro)
2 x 512 MB geheugen van dane elec dual channel kit cas3 , valueram paste het beste in mijn budget dacht ik zo. (99 euro)
omdat die vriend van mij niet teveel GB opslag nodig heeft, een western digital caviar 80 Gb special edition (s-ata) (58 euro)
als moederbord een asus nforce 4 ultra (asus a8n-e) omdat hij geen SLI zal draaien voor de goedkopere single slot pci-16x en 4 geheugenbanken en genoeg functies, dit omdat hij niet tevaak nieuwe pc zal gaan halen, en daarom makkelijker af en toe iets kan bijplaatsen. (94 euro)
als CPU heb ik voor de skt 939 amd athlon 64 3000+ gekozen (venice core) zonder koeler, omdat die boxed cooler net zo duur is als een zalman 7700 (dat is dus ook meteen mijn alternatieve koeler)
(123 euro+29 euro)
als belangerijkste de videokaart ben ik gegaan voor de asus 6600 GT pci-e (128 MB) omdat deze goeie prijs/kwaliteit heeft (165.99)
en omdat de meeste games wel op dvd uitkomen een asus dvd-e616p2 dvd speler (24 euro)
als muis en toetsenbord heb een een labtec internet keyboard(10 euro)
en als muis een revoltec lightmouse precision (13 euro)

Subtotaal inc verzending en assemblage systeem= 799.28
Je vertelt er niet bij waar de PC voornamelijk voor gebruikt wordt, zo kunnen wij dus geen commentaal geven... ;) Is het voornamelijk een game PC of zit ie alleen maar te internetten etc. ;)

• ShellGhost
Martijn schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:25:
[...]

Je vertelt er niet bij waar de PC voornamelijk voor gebruikt wordt, zo kunnen wij dus geen commentaal geven... ;) Is het voornamelijk een game PC of zit ie alleen maar te internetten etc. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:24:
Het staat er toch echt... :)

Verwijderd

Volgens mij staat er in de OP dat er voornamelijk games op gespeeld gaan worden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik doorgenomen, en ik denk dat ik ook alles goed heb gedaan?

Ik heb benchmarks opgezocht
www.tomshardware.com en dergelijke
en ik heb gezegt bij ieder onderdeel waarom ik dat denk
mijn bugdet, mijn doeleinde, en gekeken wat bij wat past volgens de CLS Faq

Ik wil gewoon zeker weten dat ik het beste voor mijn vriend zijn budget heb.

edit: woow jullie zijn snel :P
Maar inderdaad hij gaat voor games gebruikt worden zoals er al stond.
edit2: omdat met een nieuw beeldscherm de mogelijkheden klein worden en hij nog een CRT monitor heeft, ging hij deze nog een tijdje gebruiken

@ athmozz, hij heeft niet veel data om over te zetten aangezien ze oude pc een 2 GB schijf bevat 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 09:33 ]

• ShellGhost
Ziet er goed uit je lijstje...
Maar beeldscherm??

[ Voor 25% gewijzigd door ShellGhost op 14-09-2005 09:31 ]

Verwijderd

als het nog juist lukt voor dat budget, is een dvdwriter toch zeer handig (hoe moet ie anders zijn data van die pc naar een andere overbrengen), tenzij die asus een dvdrw zou zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zo naar school vertrekken. :'(
Dus ik zal proberen in de pause daar verder te gaan met reply's..

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:32:
als het nog juist lukt voor dat budget, is een dvdwriter toch zeer handig (hoe moet ie anders zijn data van die pc naar een andere overbrengen), tenzij die asus een dvdrw zou zijn
Het budget hoef je maar uit te breiden met een paar tientjes. Gooi de DVD rom eruit en stop er een DVD brander in

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 15:33

HeepH

Dope Rapper

die videokaart en processor kunnen goedkoper, ik betaalde 114 voor mijn venice. die 6600gt kan ook wel goedkoper denk ik. Verder zou ik een tagan voeding nemen, die zijn ontzettend stil en goed van kwaliteit weet ik uit persoonlijke ervaring, en ism die zalman koeler heb je dan ook een stil systeempje (weet niet hoeveel lawaai de 6600gt maakt)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Klinkt goed.

Ik heb zelf geen ervaring met aparte koelers. Ik kan wel zeggen dat ik een systeem dat ik voor iemand anders bouw nooit over zal klokken. Als ie het snel wil moet hij de buidel maar trekken, maar ik ga dus niet mijn zaterdagen opgeven om een processor te reanimeren die zichzelf losgesoldeerd heeft.
Daarom ga ik voor de boxed koeler en niet voor een aparte koeler. Maar jij zegt dat die even duur zijn - ok.

Videokaart klinkt als goede value-for-money.

DVD zou ik een brander ipv alleen een lezer voor nemen. Scheelt echt maar een paar tientjes, en je PC kan gewoon extra dingen die hij anders niet kan.

Ik zou op geheugen besparen, zeker omdat hij voornamelijk gaat gamen. 512 is echt een hoop geheugen en die extra 512 mis voor toepassingen als videobewerken en echt heftig photoshoppen - bij normaal gebruik merk je het gewoon niet. Spelletjes hebben vooral een snelle videokaart nodig, niet extreem veel Ram.
Bovendien kun je er later nog 512 bijprikken als je het echt nodig hebt.

Een grotere harddisk kost niet veel extra boven de budget 80gb, maar maakt (samen met de DVD brander) van deze machine wel een goede film+multimedia bak.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 22:58
Ik zou wat op de voeding besparen, een 350 Watter is voldoende voor dat systeem, als je toch geen SLI gaat draaien. Neem bijvoorbeeld de CM Centurion 5 incl 350 Watt voeding voor 81,- E dan bespaar je zo 35,- E.

Verder lijkt mij de samanstelling prima, misschien kun je het vrij gekomen bedrag besteden aan een dvd brander of een zalman VFU 700 voor je GPU.

@ mGerben De Zalman CPU koeler maakt vooral véél minder lawaai dan de stock, als de tray processor dan net zoveel goedkoper is als een 7700 kost, dan is de keuze makkelijk.

Het ram moet je gewoon zo laten, 1024 is in games toch net even fijner en soepeler.

[ Voor 50% gewijzigd door Nivado op 14-09-2005 09:48 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:38:
Ik zou op geheugen besparen, zeker omdat hij voornamelijk gaat gamen. 512 is echt een hoop geheugen en die extra 512 mis voor toepassingen als videobewerken en echt heftig photoshoppen - bij normaal gebruik merk je het gewoon niet. Spelletjes hebben vooral een snelle videokaart nodig, niet extreem veel Ram.
Bovendien kun je er later nog 512 bijprikken als je het echt nodig hebt
Geheugen is nou juist iets waar ik níet op zou bezuinigen. Moderne spellen van tegenwoordig hebben toch echt wel een gigabyte aan ram nodig om zichzelf + windows draaiende te houden :9

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
ik zou ook de processor boxed doen want nu heb je maar 12 maanden garantie en boxed 3 jaar
voor de rest wel een leuk systeempje!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Nivado schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:41:
Ik zou wat op de voeding besparen, een 350 Watter is voldoende voor dat systeem, als je toch geen SLI gaat draaien. Neem bijvoorbeeld de CM Centurion 5 incl 350 Watt voeding voor 81,- E dan bespaar je zo 35,- E.
Goed punt. Geen geld uitgeven voor features die je niet gebruikt. Ook niet voor features die je misschien in de toekomst wel interessant lijken.

De bottleneck van jouw systeem ligt bij de processor en bij de videokaart, niet bij het geheugen, voeding, harddisk of het moederbord.

Zo kun je ook nog naar een goedkoper Mobo kijken.
Ik ken de features van dit mobo niet, maar kijk eens of er dure dingen opzitten die je niet gebruikt. PCI-Express, Serial Ata? Kijk eens of je een mobo kunt vinden die dat niet heeft. Je maakt er namelijk geen gebruik van.

Kast+voeding. Heel lullig: De goedkoopste kast kost je zo'n 35-40 euro, er zit een doodgewone doorsnee voeding in, die uitstekend geschikt is voor een doodgewoon doorsnee systeem als dit.

Die standaard kasten zijn gewoon strakke kasten met een paar USB plugjes erin - prima dingen.
Als die kast niet mooi genoeg is kun je overwegen wat minder geld aan de videokaart uit te geven, want blijkbaar ga je meer onder het bureau naar de kast kijken dan naar het beeldscherm.
Mooie kast = the icing on the cake.

Extra grote voedingen hebben nut als je met 2 PCI-express kaarten gaat draaien, of een RAID-array met 8 harddisks in je systeem zet. Of beide.

Door al die mooie nieuwe (en vooral dure) voedingen wordt de indruk gewekt dat de standaard voedingen niet voldoende zijn.
Voor een doodgewoon systeem zijn ze dat dus wel.

Oftwel: Jij hebt nu 58+58 = 116 euro staan voor kast+voeding. Met een kast van 35 euro heb je *exact* dezelfde computer, alleen 81 euro goedkoper.
In mijn humble opinion voegen die 81 euro's wel toe aan de looks van het systeem, maar niet aan de prestaties.

Ik heb eens een budgetsysteempje dat ik in opdracht had gebouwd doorgemeten: Het verbruikte welgeteld 97 Watt. Doodgewoon 256MB, Athlon, 1 harddisk.
Als jou systeem bijvoorbeeld 2x zoveel zou gebruiken (welke component verbruikt er dan 100Watt (!!!) meer, vraag ik mij af) zit je nog steeds onder de 200Watt.
Dus wat wil je bereiken met een aparte voeding?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 10:04 ]

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Een paar Tips:

1. Bouw een AGP systeem en mik er een Asus X800XT van 250 Euro in. Is brullend veel sneller dan een 6600GT, en kan - in tegenstelling tot de 6600GT - voorlopig nog wel mee.
2. Koop voor een tientje meer een 120GB harddisk... 80GB word toch echt wel krap tegenwoordig, zeker als je bedenkt dat nogal wat games tegenwoordig zonder blikken of blozen 3 a 4 GB installeren. Paar downloads en filmpjes erbij en je kunt weer dure opslag bijkopen.
3. Koop voor 20 Euro extra een NEC ND3540 DVD rewriter ipv de DVD speler

Om dit te bekostigen kun je besparen op:
* Case + voeding (koop een merk combi-aanbieding van 50 tot 70 Euro, bijv Aopen of Arctic - hele lijst)
* Moederbord (koop een goedkoper AGP S939 mobo - bijv een MSI K8N Neo2)
* CPU (haal die ff ergens anders, i.c.m. een eenvoudiger coolertje van Arctic cooling of Spire)
* Of: Overtuig hem ervan 3 a 4 tientjes extra bij te leggen ;)

<edit>
Mocht je twijfelen over die 300W voeding van de Aopen: die trekt het systeem wel. Is een 24pins ATX12V v2.0 compliant voeding als het goed is > vraag wel even na... eventueel heb je ook een convertorstekkertje (4 Euro) nodig als het mobo 20 pins is.

[ Voor 24% gewijzigd door Cheetah op 14-09-2005 10:23 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

en wat dacht je van een x800 gt ?? -----> leuke kaart voor een leuke prijs >:)

Verwijderd

Volgens mij is het systeem in de TS perfect. Zeker niet op het geheugen besparen en maar 512 nemen ! Verder inderdaad wel een brander erin ipv een gewoon DVD-ROM station.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eindelijk terug van school, en heb jullie reply's overwogen.

Als jullie er zeker van zijn dat dit systeem bij lange na niet zown dergelijke voeding nodig heb, zal ik daarom dan maar stukje bezuinigen.
dan doen we daarvoor in de plaats 120 gb schijf en dvd brander Oid.
over een ander moederbord, dat kan misschien wel, maar ik wil wel de nieuwste standaarden erop hebben voor hem, aangezien hij niet vaak een nieuw systeem zal aanschaffen ofzo kan hij nog een tijdje gewoon een los onderdeel erin gooien, zonder een nieuw moederbord nodig te hebben.
(bijv pci-express, s-ata, die 4 geheugen sloten om er extra bij te doen later etc)
maar zal is kijken of ik er een alternatief voor vind dan.
over de videokaart, ik dacht dat de x800gt circa even goed was als de 6600 gt? (afhankelijk van welk spel) en voor zelfde prijs?
maar goed als ik de rest goedkoper kan krijgen kan ik misschien dan betere kaart voor hem vinden, ik ga nu iig kijken naar alternatiefen die jullie voorstelden, alvast erg bedankt voor jullie medewerking _/-\o_

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Martijn schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:25:
idd, en met alleen gameeeuuuh zeg je niet veel. Een nauwkeurige/preciesere beschrijving zorgt voor beter advies.

Als je € 100 bijlegt voor de grafische kaart, deze is 2x sneller dan een GeForce 6600GT en het is nog altijd PCI-Express
ATI Radeon X800 XT ViVo 256 MB DDR3 (PCI-e, DVI, ViVo) € 269

[ Voor 23% gewijzigd door rapture op 14-09-2005 17:11 ]

Verwijderd

ik zou ook de x800gt nemen, weel die met 256 mb geheugen want die heeft DDR3.
De boxed koeler van AMD is stil genoeg en koelt ook goed, dan kan je beter die nemen want dan heb je 3 jaar garantie op de processor.
ps.
Het moet wel een A merk voeding zijn, maar een coolermaster of aopen van 300 watt is genoeg.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 17:10 ]

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:01:
over een ander moederbord, dat kan misschien wel, maar ik wil wel de nieuwste standaarden erop hebben voor hem, aangezien hij niet vaak een nieuw systeem zal aanschaffen ofzo kan hij nog een tijdje gewoon een los onderdeel erin gooien, zonder een nieuw moederbord nodig te hebben.
(bijv pci-express, s-ata, die 4 geheugen sloten om er extra bij te doen later etc)
Moderne AGP moederborden hebben al die mogelijkheden behalve PCI Express.
Echter met een X800GT of 6600GT zal hij over niet al te lang weer moeten upgraden om nog zijn spelletje te kunnen blijven spelen op een normale reso. Die X800XT is dusdanig veel sneller (in 3DMark05 scheelt het zo 75-100% in performance) dat ik hem zeker wel in overweging zou nemen, in combinatie met een wat goedkoper AGP moederbord.

Mijn ervaring is dat gewone mensen meestal niet upgraden maar gewoon om de 2 a 3 jaar een compleet nieuw systeem aanschaffen. Als je een systeem voor hem wilt bouwen dat over 2 a 3 jaar nog een spel kan afdraaien zou ik zeker niet voor een X800GT of 6600GT gaan.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 16:12
Wil je vriend in de toekomst of nu mischien nog gaan overklokken?

Zo ja zou ik toch voor een betere voeding

nee dan heb ik niks gezegd. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Jazekerrrrr op 14-09-2005 17:27 ]

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 18:26
Kijk ook eens naar dit Mobo, heb je zowel AGP als PCI-E, erg handig i.v.m. upgraden van je videokaart. Is bovendien een vrij goedkoop mobo, 64 euro bij Azerty.

Asrock 939-dual

Sommigen zijn niet erg gecharmeerd van Asrock, maar zelf heb ik er zeer goede ervaringen mee 8)

• Cheetah

Cheetah

Lammert schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:26:
Kijk ook eens naar dit Mobo, heb je zowel AGP als PCI-E, erg handig i.v.m. upgraden van je videokaart. Is bovendien een vrij goedkoop mobo, 64 euro bij Azerty.
Asrock 939-dual
Sommigen zijn niet erg gecharmeerd van Asrock, maar zelf heb ik er zeer goede ervaringen mee 8)
ULI M1695 chipset... ik zou er persoonlijk niet aan beginnen... performance van dat bord op AGP schijnt ook ver onder de maat te zijn.
Ga gewoon voor nForce3 Ultra (S939 AGP) of nForce4 (S939 PCI-e), dat zijn de meest stabiele en over het algemeen ook de snelste Athlon64 chipsets.

Full Specz

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
Product Stukprijs ex BTW
Arctic Silentium T1 450 Watt, Zwart, Zilver 68,91
AMD Athlon 64 Venice 3000+, Socket 939, OEM 97,48
Arctic Freezer 64 15,13
Arctic ATI Silencer 4 16,81
Kingston 1G DDR SDRAM, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) 85,72
Samsung Spinpoint 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II 80,67
Asus A8N-E 80,67
Sapphire Radeon X800 GT 256 MB, DDR3, PCI Express x16 126,89
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM 35,29
OEM 20 naar 24 pin converter 6,72

Totaal bestelling ¤ 614,29
BTW 19% 116,72
Vaste verzendkosten 8,50
Te betalen ¤ 739,51

Dit systeem heb ik net gekocht, leuk en vooral stil systeem en kan toch goed mee gamen.
Je zou een andere kast kunnen nemen voor zo'n 90 euro (bijv een Antec)
Toetsenbord en assemblage erbij
35 +23

Totaal kosten zo'n 800 euro

Verwijderd

Topicstarter
Oke nadat ik opnieuw een kast heb samengesteld met de alternatiefe gegeven heb k besloten om de genoemde x800 xt pci-e erin te doen, en een kast (artic of aopen) met 350 watt voeding bijgelevert te nemen om zo wat meer budget vrij te spelen, ook ben ik gegaan voor een dvd brander en een 160 gb schijf, (verschil tussen 120 en 160 is 6 euro oid.)
voor het moederbord ben ik gebleven bij de asus nforce 4, allene geen ultra, om zo een tientje te besparen (hij mist die functies tog niet)

ter informatie:
Hij is niet van plan over te clocken.

en ik weet niet zeker of ik 160 of toch 80 schijf erin zou doen, want verschil is tog 30 euro en met laten we zeggen 8 gams van 5 gb gebruik je 40 gb, en dan nog wat films van bijv laten we zegge 5 films van 900 mb is 45, en dan nog 5 gig mp en windows en programmas, kom je nooit op 80 en dit is voor hem denk ruim geschat, maar k twijfel er wel over.

Die dvd brander ga ik hem wel aanraden, maar als hij erbij blijft dat hij geen dvd's hoeft te branden laat ik die uit zijn setup.

@FIREFOXAG

Ik ben ook van mening dat hij die brander moet nemen, maar als hij erbij blijft dat hij geen brander nodig heeft dan heb k nog weinig in te brengen, ahoewel ik hem zeker ga proberen over te halen.

over die schijfen, als ik steeds t goedkoopste onderdeel wil moet ik steeds naar een andere webshop en krijg je nog steeds 10 euro verzendkosten per onderdeel, dus dat is de moeite niet,
maar idd die 80 GB schijf was ongeveer 60 en die 160 is 85, dus 25 euro verschil

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 18:25 ]

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:55:
en ik weet niet zeker of ik 160 of toch 80 schijf erin zou doen, want verschil is tog 30 euro
De 80GB schijf die jij wil = ~60 Euro.
Goedkoopste 80GB SATA schijf (IBM) = 46 Euro
Goedkoopste 160GB SATA schijf (Maxtor) = 75 Euro
Die dvd brander ga ik hem wel aanraden, maar als hij erbij blijft dat hij geen dvd's hoeft te branden laat ik die uit zijn setup.
Die DVD brander is tevens een CD brander en DVD speler... en voor die 20 Euro verschil...

Full Specz

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Lijkt me inderdaad beter, neem die van Asrock. Bespaar je toch weer zo'n 30 euro en besteed die 30 euro aan een 6800GT AGP, volgens mij zijn die niet meer zo heel duur.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
Als je jouw zo ik een systeem uitzoeken die je in de toekomst nog kan uitbreiden en/of updaten.
Dus een Nforce 4 chipset
PCI-express
socket 939 mobo
etc.
Pagina: 1