Toon posts:

doorlink???

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een kleine vraag.

wij hebben op onze server het programma topdesk draaien deze heeft een webbased interface.

als wij nu in explorer "topdesk"intikken dan wordt deze automaties doorgelinkt naar
http://(server):83/
(ik zeg de server naam niet ivm met privacy van het bedrijf)

wij willen dit ook nog zo bij het programa crystal enterprise 10 gebruiken.

weet iemand waar je dat kan vinden van hoe je van een naam naar die server gaat?
en kan anders iemand mij uitleggen hoe dit werkt?

ik heb al in de dns gekeeken en daar staat er niks over in
wij gebruikden windows 2000 server

mvg
Rudy

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
http://www.businessobject...talenterprise/default.asp

Daar kan je pdf'jes downloaden met info...
Neem aan dat je dat zelf ook had kunnen vinden... :)

Verwijderd

Topicstarter
nee het gaat om hoe ik die link van naam naar adres krijg.. dus als ik nu topdesk tik dat hij dan naar http://(server):83/ gaat

dat moet ook zo worden dan met crystal.

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik mag toch aannemen dat dat in de handleiding van crystal staat?
Hebben jullie tijdens de installatie van het pakket niet iets voorbij zien komen met een url?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Dat soort dingen worden in DNS geregeld.

• ReLight
  • Laatst online: 19-02 15:02

ReLight

echo("What Now ? !")

:D een favoriet maken met als naam 'crystal' ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
de dns is leeg..
Een stageloper heeft dit zo geregeld maar die heeft niet gedocumenteerd hoe hij dit heeft gedaan
en wij weten ook niet meer waar we het moeten zoeken

het vreemde vind ik is dat hij naar een poort wordt door gelinkt :83 en dit is niet in de router of iets dergelijks gedaan.

Verwijderd

als je http:// [naam] intikt dan zoekt je pc binnen het lan naar die hostname, de pc waar topdesk server op draait moet dan ook topdesk heten, anders moet je dit met je eigen dns server gaan regelen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hebben bedrijven nou opeens ook al behoefte aan privacy? :P
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:15:
de dns is leeg..
Een stageloper heeft dit zo geregeld maar die heeft niet gedocumenteerd hoe hij dit heeft gedaan
en wij weten ook niet meer waar we het moeten zoeken

het vreemde vind ik is dat hij naar een poort wordt door gelinkt :83 en dit is niet in de router of iets dergelijks gedaan.
En die stagiair is opeens van de aardbodem verdwenen? 't is niet vreemd om 'm even te bellen hoor.

Anyway, grote kans dat er op poort 80 van dat ding een gewone webserver (Apache of IIS ofzo) draait die geconfigureerd is om alle requests te beantwoorden met een redirect.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
waar kun je in de iis dan vinden naar welke poort die gaat ?

• leon1e
  • Laatst online: 19:43
Stap 1:

Kijk met nslookup waar jullie topdesk naar wijst, stap 2 zoek die server op en kijk naar de IIS & Apache config. Kun je hier een site vinden welke op port 80 draait, en staat hier een redirect bestand in?
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:29:
waar kun je in de iis dan vinden naar welke poort die gaat ?
^Onder de F1 toets, maw. een klein beetje eigen inzet mag wel hoor ;).

[ Voor 38% gewijzigd door leon1e op 14-09-2005 09:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeeken waar die naar toe gaat en deze gaat naar een map met alleen een index.html bestand..

• leon1e
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:46:
ik heb gekeeken waar die naar toe gaat en deze gaat naar een map met alleen een index.html bestand..
En wat staat er in dat index.html bestand?

Verwijderd

Topicstarter
dat is gewoon het inlogscherm om in topdesk zelf te komen..

in de bron staat gebruikelijke html gedoe

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 19:34

SilencerNL

No remorse

Aan je replies te lezen, krijg ik het idee dat je niet zoveel kaas hebt gegeten van servers enzo. Het lijkt me verstandig om een professional te vragen om dit voor jullie te regelen, voordat je je DNS server overhoop gooit ;)

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er professionals er bij zitten.. en ik moest dit van hun uitzoeken
en ja ik ben nog niet zo ervaren met servers

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 09:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
majah het gaat puur om die verbinding tussen als je een naam typt en dat hij dan wordt doorgelinkt naar de server en het programma opstart..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 10:00 ]

• leon1e
Dns record (host) aanmaken en naar de juiste server laten verwijzen.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45

Kabouterplop01

chown -R me base:all

my computer >>rightclick>> manage
In IIS staat het onder kopje default website...properties
kijk eens in je host file C:\WINDOWS\system32\drivers\etc wat daar staat...

m.a.w. als je een ping doet naar die machine wat voor antwoord krijg je dan?

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Stap 1:

Maak in de DNS server een A-record aan met de naam van de dienst. Die laat je verwijzen naar het juiste IP adres van een server.

Stap 2:

Maak in IIS een website aan en laat deze default op port 80. Vervolgens geef je de website een hostheader met de identieke naam als in stap 1.

Stap 3:

Laat de website verwijzen naar een URL in plaats van een directory op de server of andere server. In deze URL vermeldt het daadwerkelijke bestemmingsadres met :83 (ofzo) erachter.

Zo hoef je geen HTML pagina's of iets dergelijks te maken. De hostheader zorgt ervoor dat deze doorlink alleen maar werkt zodra je de juiste naam in de browser hebt ingeklopt. Zo kun je dus ook meerdere websites op port 80 in IIS hebben draaien zonder dat ze een conflict hebben met elkaar.

Let op: Maak eerst een backup van je IIS (right-click op de server in IIS console).
Let op: Bij wijziging aan een Website daarna direct de website stoppen en starten om de wijzigingen te effectueren.

• Arnout
  • Laatst online: 17-02 21:41
Ja, 't kan natuurlijk ook dat ze bij dat bedrijf geen DNS gebruiken maar alles via hosts file doen... primitief, maar het kan.

• leon1e
Arnout schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:28:
Ja, 't kan natuurlijk ook dat ze bij dat bedrijf geen DNS gebruiken maar alles via hosts file doen... primitief, maar het kan.
Als een bedrijf "crystal enterprise 10" kan betalen, dan kan ik me niet voorstellen dat ze nog gebruik maken van de Hosts file.

Verwijderd

Dit heeft niets meer te maken met Professional Networking & Servers. Er is inmiddels genoeg gezegd over dat je je toch even moet gaan bezighouden met DNS en IIS. Voorlopig moet je daarmee vooruit kunnen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.