- Maar je maakt wel wat mee! -
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Zie ondertitel
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Lijkt me zeker wel wat, alleen zijn daar geen papieren voor nodig, en kan je zeggen dat je maar een bepaalde tijd kunt rijden?
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Aan de andere kant; je werkt je nu al drie slagen in de rondte, dus zit je straks binnen 1 maand in de WAO omdat je overspannen bent.
welnee, mijn day-job is relaxed hoor (systeembeheerder), en mij krijg je niet zo snel overspannen..Ecteinascidin schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:07:
Nieuwsposter bij Tnet?
Aan de andere kant; je werkt je nu al drie slagen in de rondte, dus zit je straks binnen 1 maand in de WAO omdat je overspannen bent.
[ Voor 7% gewijzigd door Deviator79 op 14-09-2005 10:09 ]
Heb ik al eens geinformeerd, geen vacatures bij de stations die 24/7 draaien, en de dichtsbijzijnde stations gaan om 21:00 dicht, dus daar heb ik niet zoveel aan. Mijn dochter moet wel eerst in bed liggen voordat ik aan de slag kan..vandaar ook de 21:00 grens
[ Voor 4% gewijzigd door Deviator79 op 14-09-2005 10:33 ]
Ik zou namelijk ook niet 5 doordeweekse dagen ook 's avonds gaan werken, dat hou je niet vol. Maar een dinsdag/donderdag/vrijdag moet ws. wel te doen zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door dreamscape op 14-09-2005 10:40 ]
Punctuality is the politeness of kings
Maar moet je niet een taxichauffeursdiploma ofzoiets hebben?dreamscape schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:39:
Ik zou dan toch eens gaan informeren naar een baantje als taxichauffeur. Dan kun je misschien ook nog eens een zaterdagmiddagje mee pakken of zo.
Ik zou namelijk ook niet 5 doordeweekse dagen ook 's avonds gaan werken, dat hou je niet vol. Maar een dinsdag/donderdag/vrijdag moet ws. wel te doen zijn.
Nee, volgens mij niet. Mijn broertje heeft ook een tijd als invaller gereden op rustige avonden en op vrije middagen (dat is dan vooral ziekenvervoer). En no way dat hij een taxichauffeursdiploma (mooi voor scrabble) heeft.Deviator79 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:42:
[...]
Maar moet je niet een taxichauffeursdiploma ofzoiets hebben?
Maar paQ weet daar toch wel iets van, die rijdt in een taxi
Ik heb alleen maar een Merc in mijn icon
[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 14-09-2005 10:48 ]
Punctuality is the politeness of kings
Dat is inmiddels anders, per 1-1-2006 moet iedere taxichauffeur een diploma gehaald hebben. (Nieuwe chauffeurs moeten die gehaald hebben voordat ze een definitieve chauffeurspas krijgen) Daarvoor moet je een (belachelijk) theorie-examen en een praktijkexamen doen. Hierbij wordt je getoetst op kennis van de stad waar je rijdt, hoe je moet handelen bij ongevallen, hoe je een aanrijdingsformulier moet invullen, hoe je met klanten omgaat, of je een beetje technisch inzicht hebt in je voertuig, genoeg weet van de wetgevingen omtrent taxivervoer en.. m'n persoonlijke favoriet: Of je het nieuwe rijden (professioneel) kunt toepassen.dreamscape schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:48:
[...]
Nee, volgens mij niet. Mijn broertje heeft ook een tijd als invaller gereden op rustige avonden en op vrije middagen (dat is dan vooral ziekenvervoer). En no way dat hij een taxichauffeursdiploma (mooi voor scrabble) heeft.
Maar paQ weet daar toch wel iets van, die rijdt in een taxi
Ik heb alleen maar een Merc in mijn icon
Hoe ik het weet? Afgelopen maandag m'n praktijk gehaald en theorie al op zak
Maar kwa tijden die je opgeeft te willen werken... Da's wel erg kort voor taxirijden, op een doorsnee dag rijd ik 9 uur en heb ik 45 minuten pauze, zo ben je al zo'n 10 uur kwijt. En als je in die 3 uur tijd die je kunt werken dus ook nog je wagen een beetje moet stofzuigen en aftanken enzo kun je maar weinig klanten vervoeren ==> Beter van niet dus.
[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 14-09-2005 11:09 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
| My SpiderWeb |
Of misschien een eigen bedrijfje in webhosting ofzo. Natuurlijk is de markt daarvoor al vrij verzadigd, maar aangezien je een beetje in het wereldje zit (als systeembeheerder, met bijbehorende kennis/contacten) kun je je misschien onderscheiden van de rest.
Voordeel is dat je dit gewoon tijdens je reguliere werk kan doen
[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 14-09-2005 11:36 ]
Lijkt me inderdaad geen haalbare kaart. Misschien moet ik het meer zoeken in bezorg/koerierswerk ofzo. Ben helemaal niet thuis in dit soort banen. Werk al vanaf mijn 18e als fulltime systeembeheerder.steveman schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:08:
[...]
Dat is inmiddels anders, per 1-1-2006 moet iedere taxichauffeur een diploma gehaald hebben. (Nieuwe chauffeurs moeten die gehaald hebben voordat ze een definitieve chauffeurspas krijgen) Daarvoor moet je een (belachelijk) theorie-examen en een praktijkexamen doen. Hierbij wordt je getoetst op kennis van de stad waar je rijdt, hoe je moet handelen bij ongevallen, hoe je een aanrijdingsformulier moet invullen, hoe je met klanten omgaat, of je een beetje technisch inzicht hebt in je voertuig, genoeg weet van de wetgevingen omtrent taxivervoer en.. m'n persoonlijke favoriet: Of je het nieuwe rijden (professioneel) kunt toepassen.
Hoe ik het weet? Afgelopen maandag m'n praktijk gehaald en theorie al op zak![]()
Maar kwa tijden die je opgeeft te willen werken... Da's wel erg kort voor taxirijden, op een doorsnee dag rijd ik 9 uur en heb ik 45 minuten pauze, zo ben je al zo'n 10 uur kwijt. En als je in die 3 uur tijd die je kunt werken dus ook nog je wagen een beetje moet stofzuigen en aftanken enzo kun je maar weinig klanten vervoeren ==> Beter van niet dus.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Hoe doe je dat dan? Doe je dit bij bedrijven? Schrijf je die dan zelf aan?EJVL schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:47:
je bent systeembeheerder, ga s'avonds voor je eigen werken, wel zwart uiteraard, blijf je nog in je vakgebied ook, die ik ook al vaak s'avonds erbij, werkt perfect en is een leuk centje mee te verdienen.
Vroeger wel eens geprobeerd, toen een site er nog niet uit hoefde te zienVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:48:
Freelance webdesigner? Met genoeg koffie kun je de hele nacht doorgaan.
tegenwoordig moet je toch veel meer kennis hebben, en veel betere designskills, ik vind webdesign volwassen geworden.
Is er een bepaald reken voorbeeld?dennismaus schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:55:
Houd je er rekening mee dat als je een tweede baan erbij neemt dat je veel meer belasting gaat betalen en dat je er netto niet heel veel meer van over houd....
???dennismaus schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:55:
Houd je er rekening mee dat als je een tweede baan erbij neemt dat je veel meer belasting gaat betalen en dat je er netto niet heel veel meer van over houd....
Het volledige salaris komt in de bovenste schaal, je hebt geen belastingvrije voet e.d. Maar v.z.i.w. gaat er niet meer vanaf dan bij overwerkuren. Afhankelijk van je huidige inkomen dus waarschijnlijk 42% of 52% loonbelasting.
Gelukkig zie je dat in, er zijn momenteel al teveel van die 'ik kan wel iets met Paint' "webdesigners".Deviator79 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:58:
[...]
Vroeger wel eens geprobeerd, toen een site er nog niet uit hoefde te zien![]()
tegenwoordig moet je toch veel meer kennis hebben, en veel betere designskills, ik vind webdesign volwassen geworden.
Er zijn niet veel helpdesk die tot 0:00 open zijn, geloof ik, en horeca ('s avonds dan) betaald nog wel redelijk.
Het probleem zit hem in de loonheffingskorting, of het gebrek daarvan.cowgirl schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:13:
[...]
???
Het volledige salaris komt in de bovenste schaal, je hebt geen belastingvrije voet e.d. Maar v.z.i.w. gaat er niet meer vanaf dan bij overwerkuren. Afhankelijk van je huidige inkomen dus waarschijnlijk 42% of 52% loonbelasting.
Als dit verkeerd wordt toegepast, of beter gezegd, je 2e werkgever betaalt er niet voor.. dan mag jij dat doen als belastingdienst zijn liefdesbrief heeft geschreven.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
kaartjes ophangen bij de plaatselijke appie hein, de meeste problemen kan je bij mensen on site oplossen, de rest (windows herinstall e.d.) neem je mee naar huis en kan je evt. 's morgens voor je werk of 's avonds de volgende dag weer terugbrengen.
Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.
hmm, zoiets zou misschien wel kunnen ja, en dan op no-cure no pay basis..n1els schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:59:
computer reparaties aan huis?
kaartjes ophangen bij de plaatselijke appie hein, de meeste problemen kan je bij mensen on site oplossen, de rest (windows herinstall e.d.) neem je mee naar huis en kan je evt. 's morgens voor je werk of 's avonds de volgende dag weer terugbrengen.
Op dat moment ben je zelfstandig ondernemer geworden en wil de belastingdienst zijn percentage.n1els schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:59:
computer reparaties aan huis?
Officieel misschien, maar in de praktijk zal je zien dat het vaak misloopt (bij jouw 2e werkgever, waarvan jij later de dupe weer bent).cowgirl schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:28:
Dat heb je zelf in de hand door de loonbelastingverklaring juist in te vullen. Blijft mijn stelling dat de inhoudingen gelijk zijn aan bijv. overwerkuren.
Vraag ThunderNet maar hoe het gaat als snackbarmedewerker.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik zie dat je ook al 25 bent. Iemand aannemen voor een simpel bijbaantje van jou leeftijd is prijstechnisch niet echt interresant, dan hebben ze liever iemand die jonger is. Dus ik denk dat pc's fixxen een van de weinig opties is
26 ben ik inmiddels, en het zijn lange dagen inderdaad, maar mijn dochter slaapt na 20:00, dus kwa aandacht valt dat wel mee. Verder wil ik het ook tijdelijk doen om schulden weg te werken, en daarna weer kappen , ongeveer een jaar hoop ik(maar dat hoeft een eventuele werkgever niet te weten natuurlijk)418O2 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:07:
vergeet niet dat je dan echt wel lange dagen gaat maken he. Je hebt een dochter zoals ik zie en zij verdient aandacht en je partner (?) ook.
Ik zie dat je ook al 25 bent. Iemand aannemen voor een simpel bijbaantje van jou leeftijd is prijstechnisch niet echt interresant, dan hebben ze liever iemand die jonger is. Dus ik denk dat pc's fixxen een van de weinig opties is
Dat betekend dus minimaal 50% belasting..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
De islam kan uw vrijheid schaden
Heb je daar geen papieren voor nodig..?Wokschotel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:35:
Ga in de beveiliging werken ofzo, beetje gebouwen bewaken. Hele nacht rondrijden of achter de receptie zitten.
Verwijderd
jawel maar die zijn vrij gemakkelijk te behalen volgens mij. Een cursus van een paar dagen zou voldoende moeten zijn (of heb ik het nu misDeviator79 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:41:
[...]
Heb je daar geen papieren voor nodig..?
Het betaald iig stukken beter dan bijvoorbeeld de albert heijn omdat het standaard uurloon hoger ligt en je ook meestal wel fooi krijgt uitbetaald.
Ja, eem beveiligingsdiploma. Maar dat kan zelfs de gemiddelde VMBO-dropout nog wel halen in een uurtje. En het is relaxed werd: beetje mazzel heb je gewoon internet achter de receptie (althans, bij ons kantoor wel).Deviator79 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:41:
[...]
Heb je daar geen papieren voor nodig..?
ik ga vanavond maar 's op zoek..PilatuS schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:00:
Ergens als afwasser gaan werken ofzo, heb ik een aantal jaren gedaan en tis niet echt leuk werk maar in het juiste eetcafe/restaurant kan het best leuk zijn met de collega's
Het betaald iig stukken beter dan bijvoorbeeld de albert heijn omdat het standaard uurloon hoger ligt en je ook meestal wel fooi krijgt uitbetaald.
ook 's met m'n vrouwtje overleggen
Kun je je vrouwtje niet laten werken? Of werkt die al?Deviator79 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:02:
[...]
ik ga vanavond maar 's op zoek..
ook 's met m'n vrouwtje overleggen
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Ik heb een vermoeden dat dochterlief nog niet zo heel oud is en de vrouw voor het kindje zorgtPino schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:07:
[...]
Kun je je vrouwtje niet laten werken? Of werkt die al?
Moeders kan toch na 8 uur gaan werken aangezien het dochtertje dan toch slaapt.418O2 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:17:
[...]
Ik heb een vermoeden dat dochterlief nog niet zo heel oud is en de vrouw voor het kindje zorgt
Werk, inkomen dus naar TWI
Die studeert fulltime, en een studie met onregelmatige stages, dus geen mogelijkheid om een bijbaan aan te nemen. Buiten dat, al haar 'vrije tijd' wordt opgeslokt door onze dochter en haar huiswerk.Pino schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:07:
[...]
Kun je je vrouwtje niet laten werken? Of werkt die al?
Moet je eerst een man-gina hebben en een he-bitch zijn.JaJoah schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:58:
man-whoring ?
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
En mocht je echt heel hard geld nodig hebben, dan kun je daar ook in het weekend nog bijwerken.
-edit- Ik zie dat je in Zaandijk woont. Niet echt een optie, maar misschien een ander callcenter baantje? Al zijn de meeste projecten maar tot 22.00....
[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 17-09-2005 10:38 . Reden: profiel TS gecheckt ]
Verwijderd
Ooit gehoord van zwart werken?dennismaus schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:55:
Mijn voorgangers in dit topic hebben veelal geadviseerd om niet meer te werken en ik sluit mij daarbij aan. Ik weet niet veel van je situatie af, maar ik lees wel dat je een partner en kind hebt. Het lijkt mij niet goed voor jezelf (gezondheid) en de relatie als je alleen tussen 17:00 en 21:00 thuis bent en voor de rest slaap. Als je toch een bijbaantje wil, zou ik dat op een vrije dag (weekend?) doen als ik jou was. Dan heb je wel normale avonden. Maar de reden dat je wilt werken is schulden.Deviator79 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:54:
Om schulden weg te werken ben ik op zoek naar een bijbaantje.
Aangezien ik al van 8:00 tot 17:00 werk zoek ik een baantje voor 's avonds. Zo tussen 21:00 en 0:00 uur.
Heeft iemand een idee ?
Jezelf kapot werken is in de regel geen goede oplossing voor schulden.
Wellicht ten overvloede, maar als eerste moet je er voor zorgen dat er geen nieuwe schulden ontstaan. Zolang er nieuwe schulden ontstaan (bijvoorbeeld als je een uitgaven patroon hebt wat meer geld vraagt dan er binnen komt of als er sprake is van een vorm van verslaving) dan moet dit eerst aangepakt worden. Zolang dit blijft liggen, heeft aanpak van de bestaande schulden geen enkele zin.
Hoe de schulden aan te pakken: Zorg er als allereerste voor dat je een regeling treft voor huurschuld/hypotheekschuld, achterstand bij energiebedrijven en de zorgverzekeraar. Als je je huis uit wordt gezet ben je de sigaar. Royement van de zorgverzekering kan op een ramp uitlopen en afsluiting van gas, water of licht is niet fijn. Kun je onze tips op GoT niet meer lezen
Dan het afbetalen. Ik heb het idee dat je al enigszins een beeld hebt van hoe je moet afbetalen, aangezien je een baan wil om die afbetaling aan te makken. Maak een plan, welke schuld eerst en probeer afspraken te maken met schuldeisers. Pak eerst de eerder genoemde schuldeisers en vervolgens de meest lastigen. Dit zijn metname bepaalde bedrijven zoals UPC die erg lastig kunnen worden. Overheden zijn minder lastig en houden zich over het algemeen keurig aan regels als het gaat om beslaglegging e.d.
Mocht dat afbetalen nou niet in drie jaar tijd lukken, ga je dan niet kapot werken maar probeer tot een minnelijke schuldregeling te komen. Dit betekent dat je sober moet leven (maar het leefgeld is zeker niet onredelijk laag). Dit kan via de schuldhulpverlening. Welke instelling verschilt per woonplaats. Wil je informatie hierover, dan kan ik je het spreekuur van het algemeen maatschappelijk werk aanraden. Die hebben daar dagelijks ervaring mee.
In een minnelijke regeling worden afspraken gemaakt met schuldeisers dat je in drie jaar tijd zoveel mogelijk aflost. Houd jij je aan de afspraak, dan ben je na drie jaar klaar! Lukt zo'n minnelijke regeling niet, dan bestaat er nog een wettelijke regeling, de WSNP. Hier doet de rechter een uitspraak en kan metname schuldeisers een regeling opleggen. Ook met de WSNP ben je in veel gevallen na drie jaar helemaal klaar, al is de WSNP wel een stuk strenger.
Geen leuke dingen, maar na drie jaar kun je met een schone lei beginnen. Maar dit kan aantrekkelijker zijn voor jou en je gezin dan heel veel werken. Bovendien bestaat het risico dat je heel veel werkt en al je geld naar de schuldeisers stuurt, maar dat je amper boven de aflossing van de rente over je schulden uitkomt zodat je na jaren lang ploeteren nog geen stap verder bent. Dit is metname het geval als er doorlopende kredieten (zowel bij banken als kredietverstrekkers als ComfortCard) bij zijn betrokken. In zo'n geval is een minnelijke of wettelijke schuldregeling vrijwel onvermijdelijk, tenzij je een baan vindt met een topsalaris.
Succes.
Verwijderd
Met het risico off-topic te gaan wil ik toch nog even reageren op een ander deel van de discussie:
Dat is inderdaad ten dele waar. In eerste instantie wordt het hoogste belastingtarief berekend, om te voorkomen dat iemand te weinig betaalt. Echter, uiteindelijk wordt al het inkomen (uit x bronnen) opgeteld en wordt daar de in totaal te betalen belasting over berekend (volgens het normale schijvensysteem). Te veel betaalde belasting/loonheffing krijg je dan gewoon terug, maar wel pas later.FragNeck schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:16:
Volgens mij val je in tariefgroep nul wanneer je een 2e baan hebt.
Dat betekend dus minimaal 50% belasting..
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 23:34 . Reden: typo ]