Laptop Dilemma

Pagina: 1
Acties:

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik ben dus op zoek naar een snelle laptop. Ik heb slechts een budget van 1000 euro, maar dan zoek ik wel een laptop die zo snel mogelijk is en als het kan een aparte videokaart heeft (dus geen shared). Verder wil ik er ook mee kunnen werken als ik in de trein zit. (Ik zit per dag ongeveer 1 uur in de trein).

Nu heb ik er twee gevonden, waar ik tussen twijfel:

ASUS A3E-W014H (1000 euro)

15 inch TFT XGA Color Shine(1028x728)
PM Dothan 740 (1.73AGHz)
512MB DDR (512x1)
60GB
8X DVD+/-RW DUAL Double Layer
Intel 915GM VGA
CMOS Camera
Modem 56K V.90 -10-100Fast Ethernet integrate, WLAN 802.11g
1 PCMCIA II, Parallel, VGA Out, Audio in/Mic, 4xUSB 2.0, Firewire, IrDA, 4-in-1 card reader
ASUSDVD/Driver CD/Nero Express 5/ Power Director 2.5ME/ Medi@Show SE 2.0/
Norton Internet Security 2005/ Games(May changed at any time)
Microsoft Windows XP Home NL
Li-Ion Battery 8 Cells
2800 gram
Gratis Draagtas + Optische muis

En de:

HP Pavilion ZV6149 (900 euro)
AMD Athlon™ 64 3200+ met Cool'n'Quiet™
512 MB DDR PC2700 333-MHz (2 x 256 MB)
80 GB EIDE vaste schijf, ATA 100 4200 rpm
15,4-inch WXGA high-definition BrightView
ATI RADEON® XPRESS 200M IGP video
128 MB specifiek videogeheugenat
IEEE 1394 interface
DVD-Writer, twee formaten (±R, ±RW) met
54g™ 802.11b/g WLAN met ondersteuning voor
Microsoft® Windows® XP Home Edition imag
Digitale kaartlezer (6-in-1) (xD, SD, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro,
Multimedia Card)
3600 gram

De prijzen zijn niet exact, maar ze zitten rond dat bedrag.

Nu weet iedereen dat de HP laptop een stuk sneller is, heeft een grotere HD en volgens mij een betere videokaart. Verder is hij 100 euro goedkoper.
De Asus laptop daarentegen heeft een centrino processor, dus de laptop wordt minder heet en de accuduur is veel langer. Daar komt bij dat de Asus veel mobieler is (2800 gram), dus bijna 1 kilo lichter dan de HP
Tot slot heeft de Asus een ingebouwde webcam (geen vereiste, maar altijd leuk) en is het volgens kennissen een beter merk dan HP, maar dat weet ik dus niet precies

Allereerst was ik er stellig van overtuigd om dus die HP te kopen, maar ik begon zo langzamerhand toch te twijfelen, de HP wordt door enkele kennissen van mij toch gezien als een mobiele desktop, dus een laptop die kort zonder stroom kan en niet bedoeld is voor onderweg (tijdens het reizen ofzo). Verder ben ik ook bang dat de HP snel heet wordt (en daardoor misschien kan uitvallen).

Wat zouden jullie doen?

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 17:39
hoi hoi,

heb je toevallig ook al eens naar deze gekeken:

Merk ASUS
Type Z92K-B020H
Type processor AMD Turion 64 MT28
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition NL
Geheugen 512 MB
Schermgrootte 15,4 inch
Videocontroller NVIDIA GeForce Go 6200
Videogeheugen 256 MB
Harde schijf grootte 80 GB
LAN 100 Mbps
WLAN 802.11g
Optische drive DVD±R(W) Double Layer
d-Sub uitgang 1 x
USB 4 x
Firewire 1 x
Gewicht 2850 g

prijs : 999.-

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/95038mcl.jpg

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:38
en asus heeft standaard twee jaar garantie t.o.v. één jaar bij HP.

• MysticSnake
mrc16 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 07:14:
hoi hoi,

heb je toevallig ook al eens naar deze gekeken:

Merk ASUS
Type Z92K-B020H
Type processor AMD Turion 64 MT28
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition NL
Geheugen 512 MB
Schermgrootte 15,4 inch
Videocontroller NVIDIA GeForce Go 6200
Videogeheugen 256 MB
Harde schijf grootte 80 GB
LAN 100 Mbps
WLAN 802.11g
Optische drive DVD±R(W) Double Layer
d-Sub uitgang 1 x
USB 4 x
Firewire 1 x
Gewicht 2850 g

prijs : 999.-

[afbeelding]
Bedankt voor je reactie. Ik heb weinig verstand van Turions? Met wat voor "gewone" processor kan ik de Turion MT-28 vergelijken? Met een Intel Centrino 740 (1,7 GHz)?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MysticSnake schreef op woensdag 14 september 2005 @ 02:32:
Tot slot heeft de Asus een ingebouwde webcam (geen vereiste, maar altijd leuk) en is het volgens kennissen een beter merk dan HP, maar dat weet ik dus niet precies
Hier ben ik het pertinent niet mee eens. HP is een grote speler in de laptop markt (in ieder geval zakelijk gezien) terwijl ik de eerste Asus nog moet tegenkomen in een bedrijf. Leuke consumenten laptops dus. Nu moet ik toegeven dat een Pavillion laptop ook een consumenten laptop is, maar het ging me over de algehele reputatie van beide merken
Allereerst was ik er stellig van overtuigd om dus die HP te kopen, maar ik begon zo langzamerhand toch te twijfelen, de HP wordt door enkele kennissen van mij toch gezien als een mobiele desktop, dus een laptop die kort zonder stroom kan en niet bedoeld is voor onderweg (tijdens het reizen ofzo). Verder ben ik ook bang dat de HP snel heet wordt (en daardoor misschien kan uitvallen).

Wat zouden jullie doen?
Een AMD met cool 'n quiet zal ook niet zo snel warm worden bij gemiddelde belasting

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 14-09-2005 16:29 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MysticSnake
Gunner schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:28:
[...]

Hier ben ik het pertinent niet mee eens. HP is een grote speler in de laptop markt (in ieder geval zakelijk gezien) terwijl ik de eerste Asus nog moet tegenkomen in een bedrijf. Leuke consumenten laptops dus. Nu moet ik toegeven dat een Pavillion laptop ook een consumenten laptop is, maar het ging me over de algehele reputatie van beide merken

[...]

Een AMD met cool 'n quiet zal ook niet zo snel warm worden bij gemiddelde belasting
Dus jij adviseert de HP ?

Verwijderd

Hp zou ik ook voor gaan. NX7010 bijvoorbeeld. Zorg er iedergeval voor dat er een goeie resolutie op zit, en geen 1028x728 want dat is gewoon bagger.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 17:39
MysticSnake schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:25:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb weinig verstand van Turions? Met wat voor "gewone" processor kan ik de Turion MT-28 vergelijken? Met een Intel Centrino 740 (1,7 GHz)?
weet het ook niet zo precies, geloof dat het wel beter is dan centrino, maar ik denk dat je gewoon even naar de winkel moet gaan om dat even uit te proberen, ik vind de laptop overigens wel erg dun, hij is gemakkelijk mee te nemen. Met de videokaart die erin zit, kan je ook aardig vooruit.

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02 20:01
Waarom is 1024x768 bagger dan?
Werkt hier prima anders.

Verwijderd

Ik zou persoonelijk niet voor die HP Gaan.
Heb een Zd8000 gehad,en heb er zeer slechte ervaring mee.
Hij was zwaar en was binnen een uur weer leeg,omdat het een p4 is.

Dus zou je dan maar aanraden om die Asus te nemen.

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
Misschien is de ACER 5024WLMI wel een goede voor je. Ligt ook eraan wat je ermee wilt doen. Je bent wel 50 euro meer kwijt maar dan heb je wel een x700 128mb videokaart.
De g-force 6200 is een stuk minder.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Ik zou eerder voor de Asus gaan. Het hangt er uiteraard vanaf van wat je met je laptop wil gaan doen. Maar de Asus heeft 1 x 512 MB Ram waarbij de HP 2 x 256 MB heeft. Dit is een voordeel (van de Asus dan) wanneer je hem, vb volgend jaar of later, wilt upgraden naar 1GB Ram. Over de batterijduur van HP kan ik niet echt spreken maar voor de Asus kan ik je allesinds zeggen dat deze de 4-5 uur zeker haalt. Ikzelf heb nl de Asus M6 en haal met gemak de 4u werktijd op de batterij.

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ja maar dan zit je wel met een mindere videokaart...

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Das waar, maar zo zijn er altijd wel dingen aan te halen die bij de ene laptop beter zijn dan bij de andere. Wanneer je bepaalde onderdelen kiest die iets beter zijn boet je op andere punten automatisch in. Daarmee dat het belangrijk is na te gaan waarvoor de laptop bedoeld is...
Pagina: 1