Toon posts:

PC onstabiel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik windows98se(nl) opnieuw op een nieuw HD heb geinstalleerd is mijn pc onstabiel en start hij langzaam op.
Met onstabiel bedoel ik dat De pc vaak onder windows vastloopt maar nog erger is het wanneer ik unreal of Fifa start, dan loopt mijn pc altijd vast (meestal met een pieptoon uit mijn boxen, die pas stopt waneer ik mijn pc reset)verder heb ik C&C TS gespeeld en dat ging goed(meer spellen heb ik nog niet geprobeerd).

overzicht(je) van mijn pc:
abit (bx6?)
celeron 466
128 intern
creative riva tnt2 ultra
sblive
quantum 20Gb ata66 7200Rpm
scsi controler (goedkoop 100piek)
plextor8220 (scsi)
plextor40x(scsi)
cdrom48x
edimax(realtec) + 3com netwerkkaarten

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen.

Verwijderd

Wel de meest recente drivers voor alles geinstalleerd? Geen IRQ conflicten? Heb je vast allemaal al getriplechecked (kuch) maar je weet maar nooit...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, allemaal gedaan maar nar het installeren van liveware3 (software voor sblive) start hij alleen maar trager op.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Dat trager opstarten zou kunnen doordat je voorheen niet de DOS drivers van SB Live! geinstalleerd had staan en nu dus wel.
Dit duurt vrij lang (vind ik ook) om die dos drivers in te laden.

Echter dit lijkt met te voor de hand liggend, hier had je waarschijnlijk zelf ook al gedacht..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Instaleer niet meer dan je echt gebruikt van je drivers voor de SBLive!.

Als je net windoos er op heb staan kan je het beter gewoon nog een keer proberen. Dit wil ook nog wel eens helpen. Heb het een keer gehad van de 1e keer perfect, 2e keer fout meldingen, traag, etc. en de 3e gewoon weer goed.