Toon posts:

Budget systeempje samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een simpel budget systeempje voor mijn vriendin.

Waarvoor gebruikt ze het?

internetten, school, af en toe een spelletje (denk hierbij aan sims2 of wat onlinegames, niks zwaar)

Welk Budget?
Ongeveer € 350

Wat had ik in gedachte?

Het gaat hier dus om een kast+toetsenbord+muis+simpele boxen setje. Met in gedachte dat ze later een simpel videokaartje er los bij koopt ( voor 60 euro ofzo)

Wat ik graag erin/erbij wil hebben:
-80gb hdd (waarschijnlijk een maxtor ofzo)
-512mb ram
-dvd-rom
-onboard videokaart (liefst met directx zodat je dus wel een spelletje mee kan doen)
-barebone als case, lekker klein (hoeft niet perse, maar ik weet niet wat goedkoper is)
-logitech setje (met draad is goedkoper denk ik)
-Als het kan, dat het ook ok eruit ziet (misschien komt ie in de zitkamer bij haar)

Wat is het probleem?

-Ik weet niet welke processor ik zal halen voor mijn vriendin : amd of intel?, welke socket?, welke snelheid?).
-daarbijbehorende moederbord (rekening houdend met eventuele barebone/onboard videokaart)

-Niet een probleem, maar ik wil het liefst alle onderdelen bij 1 winkel bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoek en surf werk op diverse webwinkeltjes, zat ik te denken aan de volgende configuratie:
(gekozen uit de MNM Computer winkel)

-amd sempron 2600+ s754
-Asus k8s-mx
-Kingston 512mb pc3200 cl3
-Maxtor 80 gb s-ata
-NEC dvd-rom (black)
-Aopen QF50A 300w
-Logitech Internet Pro oem keyboard (black)
-Logitech optical mouse s96 oem (black)
-Philips MMS 121 (zwart/zilver)

Totaalprijs € 317 ex verzend.

-eventuele videokaart Asus Ati Radeon 9550 GE/TD 128mb € 60,95

Dit zou toch ruimschoots moeten voldoen aan de eisen?Of eventuele verbeteringen/aanpassingen?Tevens had ik wel een klein vraagje over de leverbaarheid van de semprons (zowel socket A maar vooral 754), het viel mij op dat deze slecht leverbaar is (zo'n beetje overal het oranje lichtje of hoger) heeft dit een specifieke reden?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:48
Waarom de 754 er haast niet is weet ik zo niet, maar Socket A is de geschiedenisboeken in gegaan.
nieuws: Laatste K7-processor heeft fabriek AMD verlaten

[ Voor 20% gewijzigd door Banshee op 17-09-2005 01:53 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2005 het studentensysteem is wel wat - evt zonder monitor.
Altijd dvd brander kiezen, kost erg weinig extra.

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Koop tweedehands. Misschien vind je wel iets leuks bij vraag en aanbod. Voor 350 euro zie ik leuke systeempjes.

http://www.tweakers.net/a...eld=prijs&order_sort=DESC

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
http://www.megawebshop.co...info.php?products_id=1276

misschien is dit ook wel wat voor jou.
Pagina: 1