Toon posts:

Computer zingt !

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was van de week op mijn werk en daar hadden ze een probleempje met de computer. Nou vroegen ze mij of ik er even naar wou kijken, maar toen is het zag wist ik niet wat ik er mee aan moest.

Het is op zich al wel een vrij oude computer. Maar zodra ik de powerknop indruk, begint het moederboard een piepsignaal te geven. Verder krijg ik helemaal niets te zien op het beeldscherm, en kan ik ook niet in een bios of wat dan ook komen. Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is?

Het gaat om een Asus Pentium 3 500Mhz. Verder helemaal geen bijzonderheden. Alleen de standaard aansluitingen van het moederboard. Hij word namelijk alleen maar gebruikt om tekst mee te verwerken.

M.v.g. Raymond

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 23:30

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Pak de handleiding van je moederbord erbij, daar staat precies in wat die piepjes betekenen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.google.com/search?hl=en&q=bios+beep+codes

Afhankelijk van het aantal piepjes etc. kun je waarschijnlijk wel bepalen wat er loos is.

Edit: Damn you -NMe- :P

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 14-09-2005 00:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ff googlen op "beep code bios" ?
dan vind je vanzelf wat de piepcode betekent

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met de search zijn aardig wat topics te vinden over hetzelfde onderwerp, heb je die doorgelezen?

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Is het een piepsignaal uit de luidspreker of ergens los van het moederboard? In het laatste geval zit er ergens kortsluiting of zijn bijvoorbeeld de condensatoren beschadigd of gaan lekken.
Andere voeding proberen en moederboard eens uit de kast halen.
Ik denk dat dat beestje (moederboard) overleden is.
Anders beep code opzoeken en onderdelen 1 voor 1 uittesten, niet te veel tijd aan besteden is oud beestje.

[ Voor 41% gewijzigd door whackerjack op 14-09-2005 00:13 ]

It takes 2 2 make 1

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11
heeft iemand het geheugen eruit gehaalt mischien :) vaak zat meegemaakt (stage middelbare school) dan gaat hij ook lekker piepen en doet hij niks meer. maarja dat is met een dode cpu trouwens ook.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De topicstart voldoet helaas niet aan het PMG Beleid :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.