Sinds een tijdje het volgende probleem. Als ik gewoon wat aan het doen ben (ooit spellen dan weer gewoon word), dan gaat op een gegeven moment de muis stilstaan. Na een paar seconden valt dan ook het geluid weg, en dan weer een paar seconden later flikkert het beeld een keer en dat doet alles het weer. Maar als hij dat eenmeel 1x heeft gedaan dat gaat hij dit meerdere keren en steeds sneller achter elkaar doen. Ooit blijft het beeld normaal na het flikkeren maar ooit krijg ik ook het volgende als het beeld een keer geflikkerd heeft: Dit. Als het beeld erzo uitziet kan ik nog gewoon doorcomputeren alleen werkt dat natuurlijk niet echt. Het probleem heeft geen vast patroon. Ooit gebeurd het als het systeem gewoon ilde is, en soms ook als ie stressed is dus dat maakt geen verschil.
De temps zijn verder normaal. alleen op de vga heb ik geen tempsensor. maar als ik bij de core voel dat is het nog niet eens handwarm. de kou eraf zeg maar. alleen achter op de kaart waar de voeding binnenkomt wordt het zo heet dat je het niet kan aanraken. maar dat is al een jaar zo. en heb ik bij een andere kaart van het zelfde type ook een keer gevoelt en had hetzelfde, dus daar maak ik mij eigen niet zo druk om. Alles is overigens met een zalman reserator gekoeld (cpu, gpu, nb) de cpu en NB zitten maximaal rond de 48 graden stressed en 39 ilde. verder heb ik de voltages bij gehouden en de 3,3 en 5 volt hebben maximaal een afwijking van 1% en de 12volt maximaal een afwijking van 2% ruim binnen de marges dus. Nou weet ik dus echt niet waar ik dit probleem moet gaat zoeken. Mobo en cpu zijn pas vervangen geweest i.v.m. een ander defect. dit mobo en cpu hebben gewoon 1,5 maand stabiel gedraaid gehad.
Systeemspecs:
Asus K8N-E Deluxe
AMD Athlon64 3200+ New Castle core
2x512mb pc3200 geheugen
Aopen 6800le (niks geunlocked)
1x120gb P-ATA
2x120gb S-ATA (raid-0)
Benq dvd brander
ASUS DVD-ROM
Zalman 400w aps
De temps zijn verder normaal. alleen op de vga heb ik geen tempsensor. maar als ik bij de core voel dat is het nog niet eens handwarm. de kou eraf zeg maar. alleen achter op de kaart waar de voeding binnenkomt wordt het zo heet dat je het niet kan aanraken. maar dat is al een jaar zo. en heb ik bij een andere kaart van het zelfde type ook een keer gevoelt en had hetzelfde, dus daar maak ik mij eigen niet zo druk om. Alles is overigens met een zalman reserator gekoeld (cpu, gpu, nb) de cpu en NB zitten maximaal rond de 48 graden stressed en 39 ilde. verder heb ik de voltages bij gehouden en de 3,3 en 5 volt hebben maximaal een afwijking van 1% en de 12volt maximaal een afwijking van 2% ruim binnen de marges dus. Nou weet ik dus echt niet waar ik dit probleem moet gaat zoeken. Mobo en cpu zijn pas vervangen geweest i.v.m. een ander defect. dit mobo en cpu hebben gewoon 1,5 maand stabiel gedraaid gehad.
Systeemspecs:
Asus K8N-E Deluxe
AMD Athlon64 3200+ New Castle core
2x512mb pc3200 geheugen
Aopen 6800le (niks geunlocked)
1x120gb P-ATA
2x120gb S-ATA (raid-0)
Benq dvd brander
ASUS DVD-ROM
Zalman 400w aps