[XP] PC reboot spontaan -->BSOD

Pagina: 1
Acties:

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 17:50

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Het komt voor als ik bepaalde spellen speel, dat na enkele tientallen secondes de computer spontaan opnieuw opstart. Dat bleek dus een blue screen of death te zijn. Het gaat om de volgende: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Meestal is hierbij het probleem de harde schijf of het geheugen, maar bij mij is het de VGA chipset in het moederbord. Dat onderdeel heet SiS 661FX. Ik heb alle drivers geinstalleerd, proberen te repareren, verwijderen en opnieuw installeren, het apparaat uitschakelen, en inschakelen, maar niets werkt. Nou krijg ik ook iedere keer een foutmelding als ik mijn account opstart. Iets met iso64bit en sisbase.dll

Ik hoop dat iemand de oplossing voor dit probleem weet?

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Kan echt niemand me helpen? Hetvolgende venster krijg ik als ik m'n account opstart. Ik werk op een computer met meerdere accounts. Ik heb het zowel als ik de beelschermadapter (SiS 661FX) aan heb, of uit.

bovenin het blauwe balkje: sistray.exe - Enctrypoint niet gevonden

dan in het venster: Kan entrypoint van prodecure ?Is64bitOS@CSiSBaseTool@@SAHXZ niet vinden in DLL-bestand SiSBase.dll

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het is heel irritant

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Ja, al helemaal door gelezen. Het gaat om de volgende error PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Meestal is het probleem dus geheugen, of de harde schijf, maar bij mij is dat niet zo. Ik heb uitgebreidt vooronderzoek gedaan, de laatste drivers geinstalleerd, software verwijderd, opnieuw geinstalleerd, gewoon alles, maar het probleem is er nog steeds

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
ejss schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:15:
Ja, al helemaal door gelezen. Het gaat om de volgende error PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Meestal is het probleem dus geheugen, of de harde schijf, maar bij mij is dat niet zo. Ik heb uitgebreidt vooronderzoek gedaan, de laatste drivers geinstalleerd, software verwijderd, opnieuw geinstalleerd, gewoon alles, maar het probleem is er nog steeds
Hoe weet je dat het probleem niet je geheugen/harde schijf is? Wat heb je geprobeerd?

-Google-

Verwijderd

Heb je al eens gegoogled op die foutmelding? http://www.google.com/sea...=SiSBase%2Edll+entrypoint
heb je verder al eens de laatste drivers geinstalleerd?

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-03 07:18
Zoiets had ik ook met een vergelijkbaar systeem.
Bleek dat de voltage van het geheugen te laag was.
Dus ik zou als ik jou was ff checken wat voor spanning je geheugen nodig heeft, en dan in de bios dat daarop zetten.
Khoop dat t daarmee opgelost is.
Ook verschillende memtests vonden destijds niets..

oisd.nl

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem! Bij mij reboot de pc echter spontaan of ik krijg een BSOD direct bij het opstarten. Deze foutmelding heb ik ook een keer gehad.

Ik heb memtest86 totaal 20 uur laten draaien, WD hdd-test gedraaid, geen foutmeldingen.

Soms krijg ik ook een andere BSOD met een andere foutmelding.

Tja, wat moet je dan... Windows reinstallen helpt niet (iig niet bij mij).

Het probleem is pas sinds een paar maanden, pc is +-3 jaar oud. Volgens mij is de pc van de TS ook ouder, kan dit voltage zomaar dalen dan? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 21:53 ]

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Sjongejonge, het enige gezeur is zo ongeveer de vraag wat ik allemaal wel niet gedaan heb. Het is niet het geheugen, want in de foutmelding staat dat het gaat om het bestand sisgrv.dll en dat is van de beeldschermadapter SiS 661 FX.

Dus het geheugen is sowieso al uitgeschakeld. En je ik heb al een hele zooi onderzoek gedaan op google, maar voornamelijk op dit forum, en ik ben veel wijzer geworden (ben maar een n00b op hardware gebied)maar een oplossing heb ik niet gevonden.

Edit:
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:36:
heb je verder al eens de laatste drivers geinstalleerd?
ejss schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:19:
Ik heb alle drivers geinstalleerd, proberen te repareren, verwijderen en opnieuw installeren, het apparaat uitschakelen, en inschakelen, maar niets werkt.
beter lezen dus

[ Voor 34% gewijzigd door Ale-Gu op 15-09-2005 22:28 ]

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
nee, wel ooit gehad op een computer, maar op deze computer niet

EDIT: zoals ik al zei: het ligt aan de beeldschermadapter in het moederbord (of hoe het ook moet heten) want in de foutmelding wordt gesproken over sisgrv.dll .
En het gebeurd alleen bij het spelen van spellen. En als ik het apparaat uitschakel, dan kan ik de meeste spellen niet spellen, maar bij een ouderwets spel (SimCity3000 btw, speelt me broertje). Heeft ie dat apparaat niet nodig, en geeft ie ook geen foutmelding. Dus dat is het probleem, en alle andere dingen zijn uitgesloten

[ Voor 80% gewijzigd door Ale-Gu op 15-09-2005 22:31 ]

Verwijderd

Die foutmelding heb ik ook een keer gehad ja... En nee geen Zone Alarm geinstalleerd.

@ejss: Al een Windows reinstall geprobeerd?

Verwijderd

ejss schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:28:
EDIT: zoals ik al zei: het ligt aan de beeldschermadapter in het moederbord (of hoe het ook moet heten) want in de foutmelding wordt gesproken over sisgrv.dll .
En het gebeurd alleen bij het spelen van spellen. En als ik het apparaat uitschakel, dan kan ik de meeste spellen niet spellen, maar bij een ouderwets spel (SimCity3000 btw, speelt me broertje). Heeft ie dat apparaat niet nodig, en geeft ie ook geen foutmelding. Dus dat is het probleem, en alle andere dingen zijn uitgesloten
Hoe kun je de beeldschermadapter uitschakelen? :? Waar schakel je deze uit dan?

Wat voor videokaart heb je precies in je systeem? En als je bij apparaatbeheer kijkt, hoeveel beeldschermadapters staan er dan?

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21
gebruik je je onboard videokaart? zo niet -> disable 'm in je bios of op je mobo met jumpers..

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 13:04
Probeer eventueel eens een andere versie van je videodrivers, om te kijken of de drivers zelf geen conflict oid veroorzaaken.
Anders zou ik meer gaan kijken naar een hardwareprobleem of BIOS-setting ivm met je videokaart :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
check ook gelijk even directx
Pagina: 1