Toon posts:

Front USB

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe computer voor iemand gebouwd, maar nu heb ik 1 probleem, de front USB doet het niet. Op de front USB aansluitingen van het moederbord (2 stuks) zit op de ene aansluiting een cardreader en op de tweede aansluiting de USB bussen van de behuizing, beide werken niet.

Ik heb een MSI 661FM2 Micro-ATX moederbord.

Ik heb al in de BIOS gekeken of de USB was uitgeschakeld, maar de USB controller is gewoon ingeschakeld.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Weet je zeker dat je, je front usb goed hebt aangesloten en niet op je firewire poort? want dit kan namelijk schade aan je mobo veroorzaken!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10

Nakebod

Nope.

Of de connecter verkeerd erop, kan ook wel eens voorkomen.
Of een jumper. Kan mij namelijk nog wel een probleem met audio connectoren herinneren, ding was perfect aangesloten, maar als de jumper er nog opzat had je gewoon geen front-audio.
Misschien dat er ook zoiets op de front-usb zit?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
De aansluitingen zitten allemaal goed. Er zitten ook geen jumper op (past ook niet, alle pinnen zijn al bezet door de stekkers)

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 07:06
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:31:
De aansluitingen zitten allemaal goed. Er zitten ook geen jumper op (past ook niet, alle pinnen zijn al bezet door de stekkers)
NakeBod bedoelt jumpers op je mobo.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nakebod schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:56:
Of de connecter verkeerd erop, kan ook wel eens voorkomen.
Of een jumper. Kan mij namelijk nog wel een probleem met audio connectoren herinneren, ding was perfect aangesloten, maar als de jumper er nog opzat had je gewoon geen front-audio.
Misschien dat er ook zoiets op de front-usb zit?
verkeerdom kan meestal niet... meestal zijn de stekkers zo ingedeeld dat ze altijd de goede kant op staan. (bovenste rij begint vanaf links te tellen, onderste rij vanaf rechts, zodat als je em op de kop draait hij nogsteeds hetzelfde ingedeeld is)
vaak zit er ook een dicht pinnetje in, zodat je em niet eens kan andersom kan draaien.

en over FireWire? die stekkers zijn toch helemaal anders als USB headers? iig op mijn A7N8X zijn het langwerpige witte pluggen die wel wat weg hebben van een bepaald type printbord connector.
USB is meestal gewoon van die jumper-achtige headers.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 21:50
mja als je ze verkeerd @ connector op het mobo drukt dan heb je maby ook nog de kans dat je ze for life verbrand hebt :X

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10

Nakebod

Nope.

FireWurX schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:40:
[...]

verkeerdom kan meestal niet... meestal zijn de stekkers zo ingedeeld dat ze altijd de goede kant op staan. (bovenste rij begint vanaf links te tellen, onderste rij vanaf rechts, zodat als je em op de kop draait hij nogsteeds hetzelfde ingedeeld is)
vaak zit er ook een dicht pinnetje in, zodat je em niet eens kan andersom kan draaien.

en over FireWire? die stekkers zijn toch helemaal anders als USB headers? iig op mijn A7N8X zijn het langwerpige witte pluggen die wel wat weg hebben van een bepaald type printbord connector.
USB is meestal gewoon van die jumper-achtige headers.
Soms wil een goedkoop kastje wel eens losse pinnetjes hebben, en dan zijn 7 stekkertjes behoorlijk lastig.
Maar vaak hebben ze wel een connector met 2x4 pinnetjes, en zoals je zei, vaak 1 dicht.
En firewire is geloof ik 2x5.

En @ Red: die kans is zeer zeker aanwezig, heb wel eens een schroeiluchtje geroken tijdens het bouwen van een pc van een klant :P (Was een kast met losse connectoren.. irri gepruts..)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 08:42
Nakebod schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:11:
[...]
Soms wil een goedkoop kastje wel eens losse pinnetjes hebben, en dan zijn 7 stekkertjes behoorlijk lastig.
Maar vaak hebben ze wel een connector met 2x4 pinnetjes, en zoals je zei, vaak 1 dicht.
En firewire is geloof ik 2x5..)
De pin-layout van die 2x4(-1) USB connectors is niet altijd hetzelfde. Ik heb hier 2 mobo's waar de indeling verschillend is.
De TS zal dus de manuals van de kast en het mobo naast elkaar moeten leggen om iig te checken dat de layout overeen komt.
Mocht dat niet het geval zijn kan je met een kleine schroevendraaier de contacten uit het blokje pulken en ze opnieuw indelen.

[ Voor 13% gewijzigd door nOLoGIc op 14-09-2005 14:20 ]

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 21:50
Nakebod schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:11:
[...]

En firewire is geloof ik 2x5.

En @ Red: die kans is zeer zeker aanwezig, heb wel eens een schroeiluchtje geroken tijdens het bouwen van een pc van een klant :P (Was een kast met losse connectoren.. irri gepruts..)
:7 gewoon 1 blok wat je erop kan drukken das pas relaxt :{

Verwijderd

mja, maar die layout is dus niet voor alle mobo's gelijk, bij mij moest ik ook de losse pinnetjes goed plaatsen (heb er wat tape omheen geflikkerd). Dus vaak hebben ze eentje die 1 stekker is, en dan nog een afsplitsing met losse pinnetjes.

ontopic: het is moeilijk voor ons te zeggen wat het is. Waarschijnlijk zal het toch aan de pinnetjes liggen. Als je de pin layou hebt gecheckt met die van je kast, en t werkt nog niet zou ik ff voor rma gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al een e-mail hierover naar de leverancier gestuurd, maar die reageerd niet zo snel.

De USB aansluitingen is voor de cartreader een blokje van 4 pinnetjes, deze heb ik het boekje ervoor bij gepakt en die zitten goed aangesloten.
De front USB aansluitingen van de kast is één blok met inderdaad 1 pinnetje dicht, dus die zit sowiezo goed.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem als hierboven geschetst, alleen dit keer met de volgende hardware:
MSI K9AG Neo2-Digital
chipset: AMD 690G & SB600 (AM2 processor)

Iemand een idee hoe het is op te lossen ?
Of riekt het gewoon naar rotte hardware ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:24:
Heb hetzelfde probleem als hierboven geschetst, alleen dit keer met de volgende hardware:
MSI K9AG Neo2-Digital
chipset: AMD 690G & SB600 (AM2 processor)

Iemand een idee hoe het is op te lossen ?
Of riekt het gewoon naar rotte hardware ?
Tis rotte hardware.... :(
Pagina: 1