[WIN98SE] Binding WLAN kaart met TCP/IP?

Pagina: 1
Acties:

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
Ik ben een SMC WLAN kaartje voor iemand aan't installeren maar volgens mij is er geen binding met het TCP/IP protocol.
Er is verbinding met het AP, maar krijg geen IP.
Is het nodig een binding te hebben met TCP/IP en zo ja hoe stel ik dit in, ik krijg het niet voor elkaar..

☀️ PVOutput 15125 Wp op SE15k | 🔋 Cupra Born Copper Edition One | 🔋 Tesla MY ‘26 AWD

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Nope, hoef je niet te koppelen zou standaard moeten zijn, maar als je geen ip-adres via je WLAN, zou ik nog maar is nagaan of al je beveiligings instelligen kloppen, want het lijkt erop alsof je geen toegang krijgt tot je AP.
Right, an geeft hij wel aan "Verbinding met *SSID van netwerk* verbinding: uitstekend" maar heb je geen verdere netwerkmogelijkheden omdat dit geblokkeerd wordt door je AP.

Wat ook nog kan:
- Geen DHCP server (maar je hebt waarschijnlijk een modem/router die dit doet)
- Netwerkkaart (driver) defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk, probeerd wellicht nieuwe driver)
- AP defect (onwaarschijnlijk omdat je wel een netwerkverbinding hebt)
- TCP/IP is inderdaad niet gekoppeld aan je netwerkverbinding (Netwerkverbindingen -> Eigenschappen -> Draadloze verbinding -> Eigenschappen -> Moet een vinkje staan voor TCP/IP)

Dit alles gechecked? Zie ik niet is de startpost namelijk.

Kan merken dat het later wordt (het staat er nog zo duidelijk bij Win98SE!! |:( )
Right, dan wordt het verhaal ff anders:

Wat heb je staan bij netwerkverbindingen -> eigenschappen.

Waarschijnlijk:
externe toegangsadapter (niet echt nodig)
tcp/ip externe toegangsadapter
draadloze netwerkkaart *SMC WLAN oid*
tcp/ip draadloze netwerkkaart *SMC WLAN oid*

Zo niet moet je TCP/IP toevoegen (toevoegen -> protocol -> tcp/ip) (Win98SE cd nodig)

Controleer of je de laatste drivers e.d. voor je WLAN kaartje hebt, omdat win98 geen WLAN support on-board heeft, je beveiligings-instellingen moet je dus ook goed invoeren in je driver/utility anders werkt het niet. (dus WEP/WPA key, SSID, etc)
Controleer met winipcfg of je nu ook een IP-adres krijgt en druk op "alle vrijgeven" en dan op "alle vernieuwen" als je dan een ip-adres krijgt dat niet met 169 begint is het waarschijnlijk gelukt.

[ Voor 38% gewijzigd door hellbringer op 14-09-2005 00:32 ]

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
Het TCP/IP protocol heb ik ondertussen geinstalleerd gekregen, maar ik krijg nog geen IP van de router.
Als ik de netwerkkabel erin stop werkt het meteen, maar met het WLAN dus niet.
Er is verbinding, en het signaal is uitstekend. (tool van SMC geinstalleerd om WLAN te beheren)

Als ik het IP statisch instel krijg ik ook geen verbinding, ik heb geen idee waar het aan kan liggen..

☀️ PVOutput 15125 Wp op SE15k | 🔋 Cupra Born Copper Edition One | 🔋 Tesla MY ‘26 AWD