Toon posts:

Betrouwbaarheid draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien er al jaren kabels door de gang lopen in ons appartement wilde ik er een keer een draadloos netwerk van maken. Nu wilde ik een linksys 54G accesspoint/router (AP zie je niet zoveel meer, maar heb al een (bedrade) router in principe) met linksys kaartjes aanschaffen. Ik hoor alleen erg veel verschillende dingen over de betrouwbaarheid van een draadloos netwerk. Wie kan daar meer over zeggen?

De te overbruggen afstand is een meter of 10-12 en het moet door een aantal gipswanden heen (het is wel allemaal op dezelfde verdieping dus). Zie ook:
Afbeeldingslocatie: http://forum.gamer.nl/attachment.php?attachmentid=40712&stc=1

Ik hoor dus verhalen over corrupte downloads, snelheden van maximaal 20 mbit/s (met oog op ADSL2+ niet erg fijn) en af en toe disconnects. Dat wil ik gewoon niet hebben op een PC waar online gegamed en (te) veel gedownload wordt. In hoeverre speelt dit probleem echt?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Draadloos is imho nog niet echt volwassen.
Het is leuk voor wat surfen en chatten, maar _ik_ zou de voorkeur geven aan kabels.

Waar moet je rekening mee houden met draadloos :
- Hebben je buren het al ?
- Zijn er in de directe omgeving magnetron's die geregeld gebruikt worden ?
- Gebruikt iemand zo'n setje om tv beeld door te sturen naar de slaapkamer ?
- zendamateurs in de buurt ?

Dat zijn zo maar een aantal factoren die storing kunnen veroorzaken.

Dan toch maar Cat5e kabeltje ? ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als het kan zou ik gewoon bedraad doen.
Stuk Goedkoper, (vaak sneller), stabieler, geen gezeur met beveiliging :)

edit: Kan je niet gewoon de draad via het plafond laten lopen en kabelgooten maken? Heb je er geen last van en ziet er mooier uit :)

[ Voor 38% gewijzigd door Satch op 13-09-2005 22:32 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:47
Ik gebruik WLAN voor mijn iBookje, maar zodra ik ook maar een beetje data ga trekken geef ik direct al de voorkeur aan UTP... En dat is dan op "slechts" een iBookje, kan je nagaan hoe het zal gaan op een snelle downloadbak aan wlan..

Neuh, Wlan is prima voor mail / internet / chatten, maar gamen / downloaden is niet handig.

Verder, qua stabliteit & beveiliging is het met de Linksys WAP54G prima gesteld (heb hem zelf ook), mac adress acces list, hidden ssid, en wpa + tkip... succes :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Het kan uiteraard, want de bedrading ligt er al ;). Dan toch maar es van me luie gat komen en die draden weg werken. Tis alleen wel lekker om op het balkon te zitten met je laptop zonder weer 20 meter kabel rond te moeten gaan trekken. Maar dat gebeurt niet vaak genoeg denk ik dan.

Thanx voor de antwoorden iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 22:35 ]