Toon posts:

7800gt of 6800gt, voor een langere periode...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK ben ene nieuwe pc in elkaar aan het zetten, de belangrijkste specs:
amd64 3500+ (gekoeld door een zalman 7700Cu)
1024 mb ddr (pc3200, cas-latency:2.5)
een Asus A8N-SLI moederbord

Maar ik moet ene keuze maken tussen de xfx 6800gt (zie hier: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXX45& ) of de 7800gt(zie hier: http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXY61&#tecData )

Ik heb al naar andere topics, en er kwam een echt hulpvolle uit. Maar Mijn vraag blijft onbeantwoord....
Ik wil met de pc die ik nu samenstel zeker 2/3 jaar niet upgraden(behalve misschien wat extra ram geheugen), ik ben niet een hardcore-gamer maar ik ben toch wle van plan redleijk veel te gamen. Ik speel op een resolutie van 1280*1024(tft, geen hogere opties), ik heb in de becnhmarks gezien dat de 7800gt vooral bij hogere resoluties top presteerd. Maar voor mij is neit duidelijk of dit over een jaar nog zo is, is de 6800gt dan op op 1280*1024 dan nog redleijk vergelijkbaar met de 7800gt of heb je dan toch echt wel 7800gt nodig?

Ik hoop dat dit een beetje ene udidleijke vraag is, als er nog andere gegevens nodig zijn, laat het even weten

bvd voor het reageren!

Verwijderd

het is allemaal eye candy..... Dus kies liever wat voor geld je er aan uit wil geven... Het zal er over een paar jaar alleen maar beter uitzien....heb je daar behoefte aan?? Ga dan voor de 7800GT, heb je hier een mindere behoeft aan ga dan voor de andere. Zelf heb ik nog een 9800XT en die heb ik al 2 jaar ofzo....De meeste spellen kan ik nog prima draaien alleen met minder eye candy......

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Het lijkt mij iig geen moeilijk kwestie, als je geld over hebt. De 7800GT presteert sowieso overal heel goed -veel beter dan een 6800GT-, en als dat nu bij hogere resoluties vooral is, is ie over 2/3 jaar zeker goed bij 1280x1024 met alle hippe effectjes aan. Plus hij ondersteunt Windows Vista probleemloos...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Voor 89 euro heb je een kaart die bijna 2 maal zo snel is als een 6800GT, met de mogelijkheid tot upgraden. Dit snelle ga je vooral merken in toekomstige games aangezien je niet echt op een hoge resolutie speelt, natuurlijk kan je nu wel elk spel met eye candy spelen en met de 6800GT komen de beperkingen toch al gauw in zicht, denk aan BF2, vooral met de aankomende Unreal 3 engine wordt het smullen :9~

Verwijderd

Topicstarter
idd stimpy, daar ha dik nog niet aan gedacht ;) ;) . JA voor die 90 euro is het denk ik het toch wel waard. Maar mijn opunt was dat ik het later wle nodig heb, en niet dat ik dan net zo goed de 6800gt kan halen omdat de 7800gt alleen maar z'n ware potentieel laat zien bij hoge resoluties. Maar bij volgende generatie engines(bv: unreal engine3) heb je er toch wle veel meer aan, begirjp ik. Nogmaals 90 euro voor een heel stuk sneller is het wel waard denk ik zo.

Maar is de 7800gt geen overkill voor mijn systeem? Ik ben in ieder geval niet van plan om een 3800+(of hogeR) in mn pc te zetten...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 22:25 ]

• STIMPPYYY
Nee hoor, een 3500+ is prima geschikt voor een 7800GT, natuurlijk zou de FX57 of iets dergelijks wat beter presteren, maar zo blijf je bezig. Je weet nu in iedergeval dat je een kaart in handen hebt die snel is... heel snel en dat je CPU wellicht voor een klein gedeelte de botleneck gaat vormen en dat het dus altijd een stukje sneller kan. Dat zegt nog niet dat een 7800GT op een 3500+ niet tot zijn recht zou komen, deze dagen zijn er nauwelijks processors uit die sneller zijn. Daarnaast is van 3500+ (2.2Ghz) naar 3800+ (2,4Ghz) 200Mhz meer wat elke Venice/Winchester met gemak trekt, zelfs tot 2,6GHz (4000+) moet geen probleem geven met een venice.

[ Voor 23% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-09-2005 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja de 3800+ lijkt me inderdaad een beetje een slechte kwaliteit/prijs verhouding hebben, ik dacht namelijk dat daar al een l2-cache gehugenvan 1 mb in zat, maar dat beignt pas bij de 4000+. Ik snap dus ook niet waarom dezezo duur is(de 3800+).
Maar hartstikke bedankt, ik heb hier veel aan gehad. :)

• STIMPPYYY
Je hebt inderdaad ook de San Diego van AMD, deze begint bij de 3700+ en beschikt over 1MB cache, ook een goede overclocker (0,9u) ook een stuk duurder en om nou te zeggen dat die 1MB cache veel schilt ten opzichte van 512KB... nauwelijks.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is hier al een topic over ...
zoek dat eens, maar wat ik er over denk, voor 100 euro meer krijg je minimaal 50% betere prestaties, doen dus

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1