G-force 2 mx en Redhat 6.2

Pagina: 1
Acties:

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een nieuwe videokaart( zie boven ) en nu heb ik ff Redhat 6.2 opnieuw geinstalleerd, maar nu stond dus me g-kracht bij het kiezen van je videokaart er niet tussen dus heb ik de X configuratie overgeslagen. Installatie ging verder perfect. Nu heb ik dus daarna in linux deze driver van de nvidia site gehaald en geinstalleerd NVIDIA_kernel-0.9-5.rh62.i386.rpm, maar hoe doe ik nou vanuit de shell X configureren?? Want ik zou nu toch wel graag me windowmanager zien:)

edit:
Hmmmm volgens mij heb ik de g-force 2 GTS drivers lopen installeren.|:( Dus me vraag wordt anders.
Wie weet hoe ik X aan de praat krijg met me Hercules 3D prophet 2 mx?? Plz help.

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Die drivers zijn hetzelfde voor alle Geforce kaarten (geloof ook zelfs TNT)
de gf2 MX word ondersteund vanaf versie 0.9-5

je moet eerst Xfree versie 4.0.1 installeren (4.0 werkt NIET) , daarna de kernel driver downloaden en installeren.
daarna de Xfree driver installeren
je XF86Config file aanpassen dat ie de nieuwe driver gebruikt.

X starten => et voilla

staat allemaal nog duidelijker uitgelegd in de readme's van de drivers.

maar belangrijkste is dat je upgrade naar Xfree 4.0.1

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• mowgli
  • Niet online
Ok bedankt. Ik weet nu in iedergeval wat er moet gebeuren, maar als ik XFree86 probeer up te graden naar 4.0.1 vanaf de RedHat 7 CD( deze staat niet geinstalleerd ) dan krijg ik de volgende boodschap.

"Only packages with major numbers <= 3 are supported by this version of RPM" en dan een error datie hem niet kan installeren.

Als ik RPM probeer up te graden van 3.0.4 naar 4.0( deze staat ook op de RedHat 7 CD ) dan krijg ik precies dezelfde boodschap.

Dus als ik RPM niet kan upgraden hoe los ik dit dan op dat ik wel XFree kan installeren??

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Gewoon Xfree 4.0.1 van de Xfree site downloaden. (niet de redhat packages maar gewoon de installer van Xfree gebruiken)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

http://www.mandrakeuser.org/hardware/hgforce2.html

Die link kwam ik tegen (weet niet of het nut heeft, maar goed)

• mowgli
  • Niet online
Ole het werkt en het ziet er toppie uit*D

Alleen hoe zorg ik nu dat ik gnome als standaard krijg?? Want nu moet ik dus startx doen en dan gnome-session voordat ik een beetje behoorlijk beeld heb. Ik weet dat ik dit ook zelf op kan zoeken, maar aangezien het aan de praat krijgen van X en gnome me de hele dag heeft gekost( ja ik ben newbie ) kan ik het beter vragen. En me resolutie hoe verander ik die?? ( bij me oude tnt2 werkte alles gewoon meteen nu dus niet )

In ieder geval hartstikke bedankt tot nu toe.
En ik hoop dat jullie ook nog antwoord weten op deze vragen.
Pagina: 1