Ervaringen met Conceptronic ADSL Modem/sharing point.

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 12:57
General specifications:
Downstream data rate up to 8 Mbps, upstream up to 1 Mbps
Firewall Security
4 ports 10/100Mbps LAN network switch
Compliant with G.DMT and G.lite
Supports PPP (RFC2364 (PPPoA),FC2516 PPPoE), (RFC2684 (MpoA) formerly RFC1483) and (RFC2225 (IpoA) (formely RFC1577)
Supports Bridging, Routing and DHCP server and DHCP client
NAT for multi-users to share a single IP
HTTP web based configuration (remote and local)
Easy installation with network and ISP selection
Firmware upgradable
Compatible with Windows 95/98/ME/NT/XP/2000, Unix, and Mac
Autoconfiguration for netmeeting & MSN Messenger (UPnP)
Child protection by URL blocking
Included accessories:
Multi language manual
Powersupply
RJ45 network cable
RJ 11 phonecable
Minimum system requirements:
10 / 100Mbps network
ADSL subscription withISP or telecom provider (analog/Annex A)
Warranty:
5 year

Heeft er misschien iemand ervaring met het conceptronic adsl modem/ sharing point?
Ik heb dit modem al een tijdje, ik vind hem nogal goedkoop in elkaar gezet.
Ik vroeg me af of ik kwaliteit van dit modem kan verwachten of beter een ander modem had kunnen kopen? Want ik heb wel een beetje het gevoel dat ik een beetje genaaid bent.

Ik heb een adsl verbinding van cistron die onder gebracht is bij XS4all. Ik hoor theoretisch 8mbit download te halen maar ik haal maar net 4mbit. Nou zou je vast denken dat het aan de complete bedrading in het huis zal liggen. Maar ik heb eens een keer het modem zo kort mogelijk bij het isra punt aangesloten maar dat hielp echter niet. Ik probeer achter de oorzaak te komen waarom de download zo laag is. Ik snap wel dat het een wide open verbinding is, maar dan had ik zoiezo 6mbit wel verwacht en dat haal ik zelfs ook al niet. Als ik in het modem duik dan staat de settings allemaal goed. Maar als ik de ADSL STATUS opvraag dan kan ik zien dat het lijkt dat ik lijn verlies heb. Ik probeer er nou achter te komen wat ik eraan kan doen. Het abbo kost nou 79 euro wat ik eigenlijk teveel vind en zit over na te denken om een 20mbit lijn te nemen als dit goedkoper blijkt te zijn. Want om zoveel geld ervoor kwijt te zijn vind ik gewoon zonder..

Het gaat om het CADSLR4 type.
Ik wil naast het probleem ook graag weten wat men van die modem vind. Is het een slechte kwalteits modem of een heel goed modem?

Ik wil ook even weten of BBned onder KPN valt? Want als het echt KPN is dan heb ik nooit een echte snelheids verhoging gezien.
Ik hoop dat jullie willen helpen met me probleem, want ik zit er al een tijdje mee en het liefst zou ik graag me probleem opgelost zien en hopelijk een ander abbonement binnekort kan aanvragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 13-09-2005 21:46 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 12:57
Kan een mod even me topic titel aan passen want ik denk dat ik daarom geen reactie krijgt.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.