Toon posts:

htpc, decoder & dvd speler aansluiten op oude scart tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag

Ik heb nog een oude tv met 2 scart aansluitingen (een rgb-scart & av-1 scart). Ik heb ook tv home met de samsung decoder en gebruik daarop beide scart aansluitingen (eentje naar de tv en eentje naar de htpc video-in tbv media center). De tweede scart op de tv gebruik ik om het tv-out signaal van de htpc naar de tv te sturen. Beide scarts zijn dus nu bezet en het werkt allemaal ok.

Dus:
Decoder (AV-1) -> HTPC Tuner Video-In
Decoder (AV-2) -> TV (RGB Scart)
HTPC (TV-Out) -> TV (AV-1 Scart)

Op een andere manier aansluiten heb ik wel geprobeerd (bv van Decoder AV-1 naar TV RGB Scart) maar dan kan ik niet meer swappen tussen de AV-kanalen (van TV Home naar Computer) terwijl dat in de hierboven genoemde aansluiting wel kan.

Nu wil ik binnenkort een surroundset gaan aanschaffen waarbij een dvd-speler zit. Deze wil ik zowiezo gaan gebruiken. De surroundset zal waarschijnlijk de JVC TH-S9 worden waarvan de dvd speler een scart aansluiting heeft (evenals een component maar da's pas leuk bij een nieuwe LCD).

Mijn vraag is of het nu gewoon mogelijk is om een SCART Splitter (3-weg) te plaatsen zodat ik met slechts twee SCART aansluitingen op de tv toch 3 bronnen kan aansluiten?
Als het niet mogelijk is en ik een losse receiver moet gebruiken, hoe is de aansturing dan? Kun je dan met een receiver alles op de video ingangen op de receiver aansluiten en met slechts een video-out op de receiver de boel naar de tv laten lopen? Of wordt b.v. de samsung decoder dan niet herkent?

Het liefst heb ik dus dat JVC setje maar als het alleen met een losse receiver moet dan ben ik ook wel bereid om losse componenten aan te schaffen.

Alvast bedankt voor replies.