Toon posts:

Echo in Skype

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iMac G5 en gebruik Skype, nu heb ik erg last van een echo. Ik hoor mijzelf terug zegmaar. In mijn ogen ligt dit aan de andere kant van de lijn, bij diegene met wie ik bel zeg maar. Maar die heeft ook en iMac G5. Nu is mijn vraag, hoe kan ik die echo voorkomen en wat moet ik er bij haar (andere iMac gebruiker is mijn vriendin) aan doen om de echo te laten verdwijnen?

Overigens staat mijn microfoon invoervolume maar op de helft van het totaal.

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

Bij microfoon invoervolume ff de Microfoon instelling 'Dempen'. Zo werkt 't tenminste op een Windows computer :o

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Dus je geeft automatisch je vriendin de schuld???
Komt ze ook op Gathering??? :P

Staat er bij iemand de boxen niet te hard?
Dat wil nog wel eens helpen...

Verwijderd

Maar kan je dan wel inspreken ? Als je het invoervolume dempt ?
Ik denk (ik kan natuurlijk mis zijn) dat die echo dus komt omdat er enige vertraging is wanneer zij jou bericht ontvangt, en die gaat door haar speakers haar microfoon in :p
Als je de mogelijkheid hebt, mischien op een snellere verbinding proberen, of als je al een snelle hebt, zoveel zaken die gebruik maken van het internet afsluiten ?
je kan het altijd proberen :P

Verwijderd

Misschien is beide een headset handig, dan heb je ook geen echo's meer..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 21:43 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:25:
Maar kan je dan wel inspreken ? Als je het invoervolume dempt ?
Volgens mij bedoeld ie niet de microfoon input maar de output. Dus dat als je wat roept in je mic je jezelf niet ook nog over je eigen speakers hoort. Dus zeg maar het microfoon volume.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je microfoon kan ook te dicht bij je eigen speakers staan.

Alle proemn in n drek

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 10:52

Type-R

One Minute Shakin

-speakers iets zachter zeggen, scheelt echt veel bij me iMac G4

-de skype FAQ checken: I have lots of echo when I make a call, how can I eliminate that?

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Helpt het niet gewoon als je bij je vriendin ook het invoervolume omlaag brengt tot 50-75%? Volgens mij wordt datgene wat jij zegt, en dus uit haar speakers komt, terug gestuurd via haar microfoon.

Wat ik zelf merk is dat ik met een Logitech USB Microfoon zelf vrijwel nooit alst heb van echt, tenzij ik bij mijn vrienden over de speakers sta. Mijn vrienden hebben echter wel last van echt als ik het invoervolume van mijn microfoon boven de 75% breng. Jammer dat skype zelf niet de mogelijkheid biedt om goed de volumes in te stellen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt een gesprek doen met 'echo123'. Dan hoor je jezelf terug, en weet je waar het probleem ligt.
Pagina: 1