Toon posts:

[XP] wat is slim?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
vraag je, ik heb een oud computertje p3 600 mhrz laptop.
En ik wil er graag Xp op gaan draaien:

a/ is dit slim kan hij het wel aan?
b/ Xp pro of xp home zit daar verschil in?

Thanks Willem

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12-2025
op a weet ik het antwoord niet en b is nee er zit geen verschil tussen..

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
Hij zou het wel aankunnen, alleen het zal alles behalven lekker lopen.
Zet er gewoon win98 op ;)

• DutchKid
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-03 10:19
Hij kan het wel aan, maar het heeft dan wel minimaal 128MB ram nodig. Let wel dat het enorm traag is en dat als je norton of iets dergelijks installeerd, de PC een "half uur" nodig heeft om opnieuw op te starten...

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

jimbojansen90 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:54:
op a weet ik het antwoord niet en b is nee er zit geen verschil tussen..
Nee ze maken twee verschillende edities van Windows en daar zit geen verschil tussen !? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ok ok thanks,

dus het gaat windows 98 worden denk ik, moet is graven in de schoenen dozen met cdtjes.

nogmaals bedankt!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12-2025
babba schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:55:
[...]

Nee ze maken twee verschillende edities van Windows en daar zit geen verschil tussen !? 8)7
Niet met performance nee :?..

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik draai op een oud cellie 700 laptopje met 256 ram altijd win2000 omdat dat nogal wat soepeler gaat als winxp en veel stabieler is als win98. Dus misschien is win2000 ook wel een optie, als de eye candy enzo van winxp toch niet belangrijk is.

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-03 22:56
Ik heb ervaring met XP pro op een PIII en 128k geheugen. Het was aan de praat te krijgen, maar echt stabiel was het systeem niet. XP loopt normaal gesproken niet zo snel vast maar op deze machine was dat wel het geval.
Het zou ook kunnen dat de hardware te oud was (1999) of te weinig geheugen, maar ik heb er verder geen energie en geld ingestoken en gewoon win98 er weer opgezet.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 11:38

TheBorg

Resistance is futile.

De hoeveelheid geheugen is naar mijn mening doorslaggevend. Vooralsnog moeten we naar die hoeveelheid gissen. :)

Verwijderd

Heb 2 jaar lang XP Pro op een P3 550MHz gedraaid, eerst met 128mb daarna met 384mb:
De cpu kan het zeker aan, maar de hoeveelheid geheugen is bepalend.
128mb -> neem windows 98
256mb -> neem XP

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het antwoord op deze vraag had je zelf ook redelijk eenvoudig kunnen vinden op GoT, bij Microsoft of door het gewoon uit te proberen. Hierbij dan ook het verzoek om dat in het vervolg ook even te doen voor je een topic opent :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.