[XP] Remote shutdown XP pro - 'Toegang geweigerd'*

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik ben een poosje aan het klooien met het shutdown commando dat in windows xp pro gebouwd zit, maar ik kan er maar niet uitkomen.

De situatie is als volgt. Ik heb 2 computers met XP pro, en ik wil met de ene computer de andere computer uit kunnen schakelen via het shutdown command (shutdown /s /m \\computernaam).

Ik krijg alleen continu de melding toegang geweigerd. Hoe kan dit, en wat doe ik hieraan?

Met vriendelijke groeten
Marco Brouwer

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je op beide machines dezelfde accounts gecreëerd?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op beide pc's zelfde naam account, met zelfde wachtwoord zou het moeten doen.

Anders kun je ook nog inloggen via 'remote desktop' en zo de pc uitzetten.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Dezelfde naam voor de (beheerder)accounts op beide computers met hetzelfde wachtwoord doet het truukje.

Verwijderd

Volgens mij kan het alleen maar als je een active directory server hebt... dan gelden gebruikersrechten pas in het hele netwerk

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:50:
Volgens mij kan het alleen maar als je een active directory server hebt... dan gelden gebruikersrechten pas in het hele netwerk
Dit is onzin.

• DutchKid
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-03 14:04
Hij kijkt standaard of je aangemeld bent met een geldige gebruikersnaam en wachtwoord, deze probeert ie dan ook bij de remote PC. Dus als deze hetzelfde is als bij de andere PC werkt dit meestal wel. Dus ik zou ook zeggen: maak een zelfde beheerdersaccount op beide PC's, dan zou het moeten werken.

• pven
  • Niet online
Overigens kan je proberen om via ipc$-mappings een-en-ander te regelen (werkt voor mij meestal goed).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Met dezelfde admin-accounts zou het inderdaad moeten werken.
(overigens zou het volgens de help -s -m \\computername moeten zijn).
Mocht je toch in de knoop komen met de accounts kun je altijd nog psshutdown van sysinternals proberen. Daar kun je accounts en paswoorden meegeven als parameter.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wat ook zou kunnen, als je bijvoorbeeld de c$ share nog open hebt:

net use \\computer\c$ "wachtwoord" /user:Computernaam\Gebruiker
Je zou ook /user:Domein of werkgroepnaam\Gebruiker kunnen invoeren.

Op deze manier ben je als het ware ingelogged op je remote pc, en zou je ook het shutdown commando moeten kunnen uitvoeren, voor zover mijn kennis gaat ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 13-09-2005 21:04 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
rippance schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:03:
Wat ook zou kunnen, als je bijvoorbeeld de c$ share nog open hebt:

net use \\computer\c$ "wachtwoord" /user:Computernaam\Gebruiker
Je zou ook /user:Domein of werkgroepnaam\Gebruiker kunnen invoeren.

Op deze manier ben je als het ware ingelogged op je remote pc, en zou je ook het shutdown commando moeten kunnen uitvoeren, voor zover mijn kennis gaat ;).
:?

Op die manier map je alleen maar de c-schijf van die andere machine. Het shutdown-commando zal dan nog steeds onder een ander account afgetrapt worden.
(je zou het via een runas wel kunnen proberen, maar ik weet weer niet of je via een runas met het account van de andere machine op de lokale machine iets voor elkaar kunt krijgen).

Voor dit soort dingen is een domain wel wat makkelijker inderdaad. (centrale accounts)

Verwijderd

"shutdown /i" al geprobeerd? :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk ook op de computer die gesutdown moet worden effe na:

in de local-security policy (pc draai toch nie op een domein?)
file -> run -> "%SystemRoot%\system32\secpol.msc /s"
in de local policies -> User right assignment

of de gebruiker die probeerd te shutdownen in de
"force shutdown form remote system" is toegevoegd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dark Wanderer
Bedankt voor de antwoorden, dit ga ik eens ff proberen!

• Dark Wanderer
Ik heb het geprobeerd, beide pc's met account Marco, zeflde password, allebei administrators, nog steeds toegang geweigerd. Ik gebruik GEEN domein!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Twynn schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:08:
Op die manier map je alleen maar de c-schijf van die andere machine. Het shutdown-commando zal dan nog steeds onder een ander account afgetrapt worden.
Niet per se - Windows kan maar feitelijk een connectie per device maken - door een keer te connecteren met die C$ heb je dan een connectie met die priviliges en je kan dan ook de nodige zaken remote uitvoeren onder die naam :)

Dark Wanderer schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:56:
Ik heb het geprobeerd, beide pc's met account Marco, zeflde password, allebei administrators, nog steeds toegang geweigerd. Ik gebruik GEEN domein!
Heb je ook geprobeerd wat hierboven gezegd werd? Dus eerst eens connectie leggen met "iets" op die andere PC en vervolgens die shutdown geven? :)

• Dark Wanderer
Ik heb verbinding gelegd (ff de gedeelde c schijf openen in explorer), en toen weer cmd>shutdown -s -m \\pcnaam geprobeerd, maar nog steeds toegang geweigerd!

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Ik ervaar hetzelfe probleem. Werkgroep met 17 XP pro machines. Op alle machines een acccount aangemaakt met hetzelfde wachtwoord en lid van de administrators groep. Krijg continue een "toegang geweigerd" melding. Firewall van XP uitgeschakeld, maar zonder resultaat. Een 2003 server opgenomen in het netwerk en daarop hetzelfde account aangemaakt doet het wel prima?? Wat mis ik?
Pagina: 1