Vhs videobanden overzetten op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:43
Hoi hoi

Ik ben al een tijdje bezig om het voor elkaar te krijgen een videorecorder aan te sluiten op de pc en dan de op te nemen.
Ik heb dit gedaan door middel van een scartaansluiting in de video te doen en dan met de gele tulpstekker in een verloop naar S-video en die in m'n videokaart, en dat wilde zo niet lukken.
Ik heb ook geprobeerd om vanuit de scartstekker rechtstreeks met een S-video kabel naar m'n videokaart te gaan maar ook dit zonder succes.
Ik heb overigens geprobeert beeld te krijgen in Movie maker, en Pinnacle 9.

Ligt het nu aan mijn manier van aansluiten of wil het niet op mijn videokaart ( ik weet namelijk nu niet zeker of hij ook video in heeft) Leadtek titanium 4400

Ik hoop dat iemand me hier mee verder kan helpen :'(

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:34

ADH_ED

Hoogbevaagd

Ik zou toch eens serieus gaan kijken naar een TV kaart. Ik heb zelf via deze manier video's kunnen overzetten naar mijn PC, ben bang dat het met een normale videokaart niet lukt.

Heb daar ooit een vergelijkbaar topic over gestart in het verleden:

Spelcomputer aansluiten op PC

Edit:

Qoute van RetepV uit hetzelfde topic, en ben bang dat jij een vergelijkbaar probleem hebt:
Ik vind het reuze knap als jij een tv-out kunt gebruiken als *ingang*.

Maar misschien heeft je videokaart werkelijk een video-in. Volgens mij hebben alle Asus GeForce kaartjes wel een video-in. En sommige Radeon kaarten ook wel.

[ Voor 40% gewijzigd door ADH_ED op 13-09-2005 20:47 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:10
Die kaart heeft alleen tv-out en geen vivo functionaliteit.

• Erik1
  • Niet online
Je moet een analoge videoingang op je PC hebben, sommige videokaarten hebben dat (meestal aangeduid met VIVO e.d.), een speciale capturekaart ervoor kun je ook gebruiken maar goedkoper is denk ik een TV kaartje.

Als je je videokaart toch al wilt vervangen kun je beter een kaart met videoingang kopen (Ati All-in-wonder bijv.)

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Als je in de buurt van of wel eens in Leeuwarden komt kan ik je er bij helpen, ik heb er de apparatuur voor om het te kunnen doen

• Henkpaulus
  • Laatst online: 26-07 15:43
Ik heb een beetje rond geneust op marktplaats en kwam een tv kaartje tegen van het merk Easy tv capture.
Is iemand bekend met dit merk of heeft er al ervaring mee ?

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:34

ADH_ED

Hoogbevaagd

Het merk zegt mij eigenlijk niets, het beste is om eens rond te kijken voor een nieuwe kaart.
Persoonlijk zou ik niet zo snel 2e hands hardware kopen.

in de Pricewatch staan er diverse video-bewerkingskaarten.

offtopic:
Dit had je btw ook zelf met wat zoekwerk wel kunnen vinden

Verwijderd

Ik heb ook een ti4400 gehad met VIVO (video in / out) functies. Je moet even op de site van NVIDIA kijken voor een driver voor video-in. Werkt perfect. Ik had altijd een videocamera op de svideo-in die ik gebruikte als webcam. Als je kaart vivo heeft moet het zeker kunnen. Als je kaart geen vivo heeft zou ik even naar een tv-tuner kaartje kijken...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Je hoeft niet een guru te zijn om op GoT te posten, wel vragen we dat je zelf op zoek gaat voor je post. En een simpele blik in de specs van je videokaart zou uitwijzen dat die aansluiting alleen maar TV-Out is...

Verder verword deze topic tot een 'wat moet ik kopen?' topic, wat ook niet de bedoeling is. Iedere kaart met analoge videoingang (Composite, S-Video, wat dan ook) voldoet voor wat jij wil. De meningen over 2e hands zijn verdeeld. Ik heb nooit problemen met mijn Pinnacle PCTV Rave die ik voor EUR 1 ( 8)7 ) uit een bak in een kringloopwinkel gepikt heb :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.