Toon posts:

Wat voor product mis jij nog in deze wereld?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig voor een project met als doel het uitvinden van een nieuw innovatief product. Tot dus ver hebben we aardig wat ideeën bij elkaar gebrainstormd maar er bestaat al heel veel op deze wereld.
Voorbeelden van innovatieve ideeën die we zoeken zijn:
Flexibele huizen, huizen waarin muren kunnen bewegen zodat de kamer waar je op dat moment de meeste ruimte nodig hebt er ook de meeste ruimte is.
Persoonlijk automatisch medicatie kit, een apparaat dat je automatisch van medicatie voorziet als je dat nodig hebt. vb een suikerpatiënt die krijgt bij een te laat suikerspiegel automatisch insuline ingespoten.
Banden die zich aanpassen aan het oppervlak waar ze op rijden
Een matras dat een instelbare tempratuur heeft, zowel koud of warm
etc

Hebben jullie leuke ideeen laat ze me weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
moeten dat realistische producten zijn?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis een simpel systeem waarbij als ik door het huis heen loop mijn muziek met mij mee beweeegt. Ik heb namelijk heel vaak mijn eigen CD's aan staan maar als ik dan langs de kamer van m'n zus loop heeft zij haar muziek altijd harder staan waardoor ik de mijne uit mijn eigen kamer kan horen.

BTW Mythbusters ROCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis een persocom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:36:
ik mis een simpel systeem waarbij als ik door het huis heen loop mijn muziek met mij mee beweeegt. Ik heb namelijk heel vaak mijn eigen CD's aan staan maar als ik dan langs de kamer van m'n zus loop heeft zij haar muziek altijd harder staan waardoor ik de mijne uit mijn eigen kamer kan horen.

BTW Mythbusters ROCK
mp3speler :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:34

TheBorg

Resistance is futile.

Van die Startrek dingen als een transporter en zo'n medisch scan apparaatje. :P

Eigenlijk mis ik niks. Soms denk ik zelfs dat de maatschappij de technologische ontwikkeling niet bij kan benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan, maar daar heb je nooit zo'n goed geluid als bij een echt stereosysteem,.... en dan kan ik ook me zus niet irriteren })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:52:
[...]

kan, maar daar heb je nooit zo'n goed geluid als bij een echt stereosysteem,.... en dan kan ik ook me zus niet irriteren })
Met een goeie speler en goeie oordopjes kun je schitterend geluid krijgen, daar kan het imho niet aan liggen.
En je zus kun je nog wel op andere manieren irriteren als je dat zo graag wilt :>

/offtopic

Ik zou zelf graag een apparaat willen wat een videocamera, fototoestel, mp3speler, videospeler, imagetank, telefoon, gamemachine, navigatie, email, internet heeft.
Er zijn al veel apparaatjes die veel dingen kunnen, maar het ultieme apparaat is er nog niet.

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 13-09-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het moet wel een realistisch product zijn maar mag behoorlijk innovatief zijn.
Maar we moeten ons ook bezig houden voor welke markt het is en of het winstgevend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
TheBorg schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:43:
Van die Startrek dingen als een transporter en zo'n medisch scan apparaatje. :P

Eigenlijk mis ik niks. Soms denk ik zelfs dat de maatschappij de technologische ontwikkeling niet bij kan benen.
De maatschppaij wel..de rest van de wereld niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKid
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 16:30
Dat van dat matras bestaat al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09

Just_I

What did you just say?

Mja, ik weet niet of het de bedoeling is dat wij je huiswerk gan doen maargoed. Wat dacht je van een systeem wat je lichaamstempratuur zodanig controleert dat je in de zomer bij wijze van spreken in dikke winterkleren kan lopen die je lekker vind zitten. Ik weet natuurlijk wel dat er zoiets is als thermo kleren, maar die zijn voornamelijk gericht op het warm houden en voor het koelhouden is er zo'n vest dat watergekoeld is. Het nadeel van zo'n vest is dat het maar redelijk korte echt koelt en ook niet echt bevoordelijk is voor je bewegingsvrijheid.
* Just_I zit ook op een ontwerp opleiding (IPO)

[ Voor 13% gewijzigd door Just_I op 13-09-2005 21:09 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Just_I schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:00:
... dat je in de zomer bij wijze van spreken in dikke winterkleren kan lopen die je lekker vind zitten...
Lijkt me sowieso maar in de weg zitten, dikke kleren in de zomer. 's Winters ook, trouwens...
Maar een soort lamellen-werking zou welkom zijn, kleren die meer ventileren als je het warm hebt, zodat je niet meteen gaat zweten tijdens het lopen/fietsen/whatever.

Verder nog een oud idee van mij: een sportschool die haar energie uit de sporttoestellen haalt. Ik vind het enorm vreemd om te zien dat mensen zoveel mogelijk watts lopen te produceren op apparatuur die op haar beurt een veelvoud van deze energie van het stroomnet slurpt om te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09

Just_I

What did you just say?

benoni schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:18:
[...]

Lijkt me sowieso maar in de weg zitten, dikke kleren in de zomer. 's Winters ook, trouwens...
Tis maar een suggestie die verder uitgewerkt kan worden. Overigens moet je niet gelijk in problemen gaan denken tijdens een brainstorm. Dit jdoe je pas als je de reële ideeën eruit pikt.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Just_I schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:23:
[...]

Tis maar een suggestie die verder uitgewerkt kan worden. Overigens moet je niet gelijk in problemen gaan denken tijdens een brainstorm. Dit jdoe je pas als je de reële ideeën eruit pikt.
Toch kan ik het vaak niet laten om over de praktische uitvoering te fantaseren... persoonlijke afwijking...
Als je een voering met lamel-effect met een buitenlaag combineert die onafhankelijk werkende lamellen heeft, heb je kleding die bij koud weer extra dik wordt en de oppervlakte gesloten houdt.

Nog een oud idee van mij: een internet-database waarvan elk record toegewezen wordt aan een persoon of bedrijf, en mag worden voorzien van een willekeurige beveiliging, met een intern script dat volgens een standaard protocol toegang tot persoonlijke gegevens verschaft voor medische instanties, overheidsinstanties uitgeverijen, enz. Er bestaat geen methode om database als geheel te decoderen, dus de gegevensopslag is een stuk veiliger dan nu bij overheidsinstanties en bedrijven gebeurt.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:42
"Het beste idee van Nederland" ? :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:49

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:00:
Ik ben bezig voor een project met als doel het uitvinden van een nieuw innovatief product. Tot dus ver hebben we aardig wat ideeën bij elkaar gebrainstormd maar er bestaat al heel veel op deze wereld.
Voorbeelden van innovatieve ideeën die we zoeken zijn:
Flexibele huizen, huizen waarin muren kunnen bewegen zodat de kamer waar je op dat moment de meeste ruimte nodig hebt er ook de meeste ruimte is.
Persoonlijk automatisch medicatie kit, een apparaat dat je automatisch van medicatie voorziet als je dat nodig hebt. vb een suikerpatiënt die krijgt bij een te laat suikerspiegel automatisch insuline ingespoten.
Banden die zich aanpassen aan het oppervlak waar ze op rijden
Een matras dat een instelbare tempratuur heeft, zowel koud of warm
etc

Hebben jullie leuke ideeen laat ze me weten.
Matras met instebare temperatuur?
Daar heb je toch al een waterbed voor :?

Product wat ik nog mis in deze wereld: Mezelf verplaatsen dmv teleportatie net zoals in startrek 8)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08
Doe mij de replicator uit star trek dan maar.
Hoeft al die dierenmishandeling waar de voedselindustrie aan doet ook niet meer.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

anti-zwaartekracht spul
zie Back to the Future 2, Star Trek, Star Wars, enz.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:01
Ik zou zelf graag een apparaat willen wat een videocamera, fototoestel, mp3speler, videospeler, imagetank, telefoon, gamemachine, navigatie, email, internet heeft.
Er zijn al veel apparaatjes die veel dingen kunnen, maar het ultieme apparaat is er nog niet.
Hier mogen nog twee functies bij:
Dit apparaatje wil ik ook kunnen gebruiken als autoradio (dus niet aansluiten op mijn autoradio! Gewoon een autoradio functie) en als het ff kan mag je er ook een scheerapparaat in stoppen.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
In je TS noem je al als vb flexibele huizen, wat dacht je van flexibele gebouwen? Ik denk daarbij aan ruimtes die met zo eenvoudig mogelijke aanpassingen zijn te veranderen van kantoor- naar woonruimte (ingegeven door de almaar aanhoudende woningnood en grote leegstand van kantoorpanden op 't moment). Ga daarbij uit van relatief grote modulaire bouwstenen, zoals die bijv. veel worden toegepast in goedkope hotels langs de weg; geen badkamer met betegelde wanden en een aparte toiletpot, maar het geheel uit zo min mogelijk stukken kunststof die met zo min mogelijk handelingen in elkaar kunnen worden geschoven. Dus met name veel prefab.

Verwijderd

een levensechte "opblaas" pop, dus lkkr sexen zonder vriendin.

en 1 1tje die echt aanvoelt, en ook wat beweegt enzo

Verwijderd

Wat ik nog mis is een machine om syntetisch voedsel te maken.
Bij voorkeur zo efficient dat het goedkoop genoeg is om overal zo'n ding neer te zetten zodat iedereen ter wereld iig gratis te eten heeft.

Lijkt me zelfs nog haalbaar op basis van gist bv.

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04 11:53
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:37:

www.realdoll.com :?

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:46:
Wat ik nog mis is een machine om syntetisch voedsel te maken.
Bij voorkeur zo efficient dat het goedkoop genoeg is om overal zo'n ding neer te zetten zodat iedereen ter wereld iig gratis te eten heeft.

Lijkt me zelfs nog haalbaar op basis van gist bv.
En wat wil je als ingredient(en) gaan gebruiken?

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:37:

jullie denken precies hetzelfde >:)
en jullie hebben groot gelijk :9

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat dacht je van een zonnepaneel voor op de achterkant van een laptop scherm om je laptop mee op te laden.

Simpele ideeen doen het vaak marketingtechnisch erg goed.
Denk maar aan het melkpak.

[ Voor 31% gewijzigd door enchion op 14-09-2005 19:33 ]

How do you save a random generator ?

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04 19:14
Ik mis een babelfish(.altavista.com)

• Rey Nemaattori
*proest*
_/-\o_
Je zou er bijna een overwegen :+
mrClass schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:58:
Ik mis een babelfish(.altavista.com)
De altavista versie of de doglas adams versie?

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
wat een ideeen allemaal zeg... Als ik zou moeten zeggen wat ik mis in deze wereld, dan zou ik zeggen: een voertuig (niet-milieuvervuilend) waarmee een voetganger zich wat sneller kan voortbewegen. Een soort skateboard op luchtdruk of zo, met een soort stuurtje eraan. iets met goede vering. Of iets van een soort stoeltje, of denk ik dan te scifi?

Lopen is voor mij soms een probleem, vandaar.

Alle andere dingen die in mij opkomen zullen al wel bestaan.

Een mobiel die alleen belt. Verder niks. Komt binnenkort op de markt van vodafone geloof ik, maar dan ook met sms-functie

If you can't write, there is nothing left.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

De opdracht is zelf een nieuw innovatief product te bedenken. Niet om honderd anderen voor je te laten denken.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.