[XP Home] Automatisch klikken (touchpad ergernissen)

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenFM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-03 12:56
Ik heb sinds niet zo lang een laptop waar Windows XP home op draait. Nu werkt de laptop prima, maar er is 1 ding waar ik me rot aan erger:

Telkens als ik de muis ergens overheen beweeg selecteert hij dingen automatisch, of begint hij te klikken.

Ik dacht eerst dat het een foute instelling was, maar nadat ik hier op het forum gezocht heb bleek het iets anders te zijn: ik kan mijn touchpad gebruiken om een klik-commando te geven, en telkens als ik er hard op druk doet hij dit.

Is er een manier waarop ik de touchpad-klik uit kan zetten zonder het hele touchpad uit te schakelen? Zo ja: kan dat vanuit Windows of moet ik dan met de bios gaan rotzooien?

Het gaat om een Fujitsu Siemens Amilo laptop dat ik bij Media Markt gehaald heb

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Meestal wordt er software geïnstalleerd voor zo'n touchpad. Met die software kun je instellen of je gebruik wilt maken van auto-selectie en dubbeclick. Kijk eens of een dergelijk tooltje op jouw latop staat. Kan ook in het configuratiescherm staan :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
op mijn werk hebben we windows 2000 machines en die staan standaard ook ingesteld dat overal waar je met je muis overheen gaat, de objecten worden geselecteerd (SUPER IRRITANT). Ik heb dit softwarematig uit kunnen zetten. Hier met XP thuis kan ik die optie niet vinden. Deze selecteert niet automatisch

[ Voor 10% gewijzigd door Sneak[3G] op 13-09-2005 20:06 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• JeroenFM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-03 12:56
Ja! Gevonden in mijn system tray (nooit eerder gezien), configuratie-schermpje met een optie "tapping", die ik heb uitgezet

Dank je voor je hulp

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

No probs :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.