Toon posts:

png-bestanden niet zichtbaar in IE6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg krijg ik .png-bestanden niet zichtbaar met mijn huidige Internet Explorer 6. Heeft er iemand een idee waaraan dat kan liggen? Ik heb de recentste IE6-versie via Windows Update; ik draai onder Windows XP SP2. Cache legen helpt niet, IE-map met tijdelijke bestanden legen evenmin. Op een andere pc kan ik de .png-bestanden wél zien, dus het ligt niet aan een bepaalde site of zo. Nu krijg ik het bekende rode kruisje :? Any ideas (en niet zeggen: IE6 herinstalleren)?

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik weet het niet zeker, maar als ik vroeger PNGtjes wou bekijken in IE zag ik altijd eerst het quicktime logo... Heeft IE misschien de quicktime plugin nodig om pngtjes te bekijken?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 18:46
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:34:
Vreemd genoeg krijg ik .png-bestanden niet zichtbaar met mijn huidige Internet Explorer 6. Heeft er iemand een idee waaraan dat kan liggen? Ik heb de recentste IE6-versie via Windows Update; ik draai onder Windows XP SP2. Cache legen helpt niet, IE-map met tijdelijke bestanden legen evenmin. Op een andere pc kan ik de .png-bestanden wél zien, dus het ligt niet aan een bepaalde site of zo. Nu krijg ik het bekende rode kruisje :? Any ideas (en niet zeggen: IE6 herinstalleren)?
Ff Apeldoorn bellen ?

of wat meer informatie geven, welke site bv

Verwijderd

Topicstarter
QuickTime 7 installeren mocht helaas niet baten, maar bedankt voor de suggestie.

Deze site kan ik bijvoorbeeld niet goed zien: http://www.libpng.org/pub/png (ik zie allemaal rode kruisjes).

---
Windows XP SP2
Leadtek 6600GT Extreme
77.72 en 77.77 drivers geprobeerd

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 23:34
Lijkt me een of andere invoegtoepassing (menunbalk, Tools -> Manage Add-ons( die de mist in loopt
Wat krijg ej als je direct naar een png-tje surft? Bijv deze link; http://www.libpng.org/pub/png/img_png/pnglogo-blk-sml1.png (17260 bytes)

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 14-09-2005 09:23 ]

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-08 09:38

Spockz

Live and Let Live

Ik geloof dat de ondersteuning van transparante png's in IE6 niet bepaald optimaal was.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:22:
Lijkt me een of andere invoegtoepassing (menunbalk, Tools -> Manage Add-ons( die de mist in loopt
Wat krijg ej als je direct naar een png-tje surft? Bijv deze link; http://www.libpng.org/pub/png/img_png/pnglogo-blk-sml1.png (17260 bytes)
Dan krijg ik ook een rood kruisje.

Ik heb btw de FAQ op http://www.libpng.org/pub/png al gelezen en de voorgestelde (register)oplossingen geprobeerd, maar zonder succes.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
het is misschien geen directe oplossing, maar ik zou toch een willen aankaarten dat het nu misschien tijd word voor een echte browser. Weet niet of je firefox al geprobeerd heb, maar zo niet is dit een mooie kans.
http://mozilla.org/firefox/

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:34:
[...]

Dan krijg ik ook een rood kruisje.

Ik heb btw de FAQ op http://www.libpng.org/pub/png al gelezen en de voorgestelde (register)oplossingen geprobeerd, maar zonder succes.
Werkt prima in mijn IE6... firefox is geen oplossing natuurlijk dan werk je alleen maar om het probleem heen.

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 18:56
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:41:
[...]

Werkt prima in mijn IE6... firefox is geen oplossing natuurlijk dan werk je alleen maar om het probleem heen.
Nou ja, prima... Er zijn een aantal plaatjes die transparency gebruiken daar en dat zie je natuurlijk niet in IE :)

Verwijderd

Daar heb je natuurlijk gelijk in, ik bedoelde het plaatje van die link.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 10:12 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

En als je IE nou eens repaired / Reinstalled?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 23:26
SithWarrior schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:38:
En als je IE nou eens repaired / Reinstalled?
Haha grappig :D
(en niet zeggen: IE6 herinstalleren)?
Waarom we dat niet mogen zeggen begrijp ik trouwens niet maja :P

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

FaNtJuH schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:31:
[...]

[...]

dat begrijp ik idd ook niet... het is het proberen waard.
en als je bang bent je favorieten kwijt te raken: die staan gewoon in een mapje ergens in je gebruikersbestanden. (documents and settings map)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
FaNtJuH schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:31:
[...]

[...]

Een re-install had ik al geprobeerd, zonder succes, vandaar.

Echt vaag dat png-bestanden niet worden getoond, hoor 8)7 Ik snap er geen sikkepit van. Leuk is het niet, zo'n ongestelde browser (met allemaal rode kruisjes dus ...).

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! Ik heb Foxie 1.0.0 geïnstalleerd, een mengelmoesje van IE en Firefox. Toen werkten opeens de PNG's in IE6 weer goed. Ook na het deïnstalleren van Foxie werkte IE6 nog steeds zoals zou moeten.

Topic kan wat mij betreft dicht :+

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 23:34
Zal wel n geragt DLLetje zijn geweest dan.

@Pic_Art
Dat klopt, IE ondersteunt standaard geen transparantie in PNG's. Maar het probleem van de TS was dat de afbeelding in hun geheel niet getoont werden
Pagina: 1