[XP] Licnummer OEM op sticker van Packard Bell werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een laptop van Packard Bell binnen gekregen. De harde schijf was gecrashd en Packard Bell had de software er weer opgeladen dus gecoverd.

De oude software van Packard Bell was Windows XP home editie SP1 en in het licentiescherm stond ook OEM. Ik heb toen een licentieviewer erbij gepakt om de licentie erbij te pakken(was een beetje lui om eronder te kijken vanwege alle kabels eronder) dus ik heb dat licentienummer ingevoerd in Windows XP Home editie. Dat ging allemaal goed. Toen wilde ik activeren. Dat kon niet vanwege illegale code. Dus ik kijken en ja hoor verkeerde code. nou ok dus de goede code eronder. Kon niet want dat was geen geldig nummer voor Windows XP Home OEM.

Ik heb dus Packard Bell hierop gebeld en ze zeiden bij hoog en laag dat het licentienummer hetzelfde moest zijn als die onder op de laptop zou staan. Maar ik moet hun cd gebruiken. Nou echt niet dus vanwege alle problemen die bij de installatie komen namelijk. Normaal lukt dit wel maar waarom bij deze dus niet?

Ik moet dus maar een cd zien te vinden die hierbij past. Er staat wel Windows XP Home erbij. Maar meer niet.

Volgens mij zoals ik bij Microsoft had gezien heeft OEM alleen een sticker en Retail, Upgrade en VLK dus niet. Waar komt die code dan vandaan? Dus dat zou eigenlijk zeggen dat ik hier met een code werk die dus niet geldig is dus eigenlijk gewoon oplichting is.

En waarom doet Packard Bell dan maar gewoon een illegale code erop terwijl er een code onderop staat die dus ook niet hetzelfde is?

Dit is niet te bevordering van illegale codes of wat dan ook. Ik heb hier echt een officiele code van Microsoft die dus niet werkt. Zo wordt trouwens wel illegale software goed gesupport.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

De OEM versie van bijvoorbeeld Packard Bell accepteert andere registratie codes dan de 'standaard' OEM versie. Je zult dus Packard Bell moeten bellen en vragen of zij een recovery/windows cd op willen sturen. Dat zal je een setje euro's kosten, dit doen ze niet gratis namenlijk.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• itsalex
  • Niet online
Maar dat verklaart niet het volgende:
Waarom staat er een andere code op de meegeleverde XP licentie terwijl er een onder zit die heel anders was. De door PB geleverde begon met RB en de eronder begon met CW. Dat is wel een groot verschil. De door PB geleverde licentiecode met Windows XP werkt wel met OEM maar de meegeleverde onderaan niet.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Packard Bell installeert in de fabriek waarschijnlijk een standaard al geinstalleerde en geactiveerde versie (met een ghost image ofzo), met voor al hun pc's dezelfde code. De sticker zit erop omdat je thuis die code niet hebt mocht je opnieuw willen installeren.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21
code maakt in princiepe niet uit die je ervoor gebruikt.. je hebt niet voor niks een licentie.. en dat is juist je sleutel ... dat je activatie niet lukt tja.. andere serial gebruiken?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 15:47
Gewoon Windows bellen. Dus telefonisch activeren en dan zeggen dat het niet lukt en ze geven je een werkende code terug op je legale serial.

• itsalex
  • Niet online
Ok dat zal ik doen. Maar ik heb zoveel PB's in handen gehad en nooit deze problemen.

Offtopic:
En nu weet ik hoe Packard Bell is. Ik zal niet schelden op ze maar ze hebben mijn klant wel in de problemen gebracht. Als ik namelijk die laptop 100% voor 10 minuten belast dan worden de aan/uit knop die van metaal(kunstof) is heel erg heet. De koeling zit er volgens mij ook scheef op. Ik kan namelijk de processorhoekje zien en de koeler zit er vrij scheef op. Maar dat ligt aan mij. De harde schijf was stuk van mijn klant en PB roepen dat het aan de klant lag en Dixons vond dat ze maar een cursus moet hebben voor een computer te bedienen. Ik zag toevallig toen de laptop van de reparatie kwam dat de hd klep er scheef op zat en de koeling plaat idem dito. Blij dat ze 3 jaar garantie erbij heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door itsalex op 13-09-2005 21:30 ]

Pagina: 1