Toon posts:

Canon MP110 niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word een beetje gek hier. M'n Canon MP110 gaat opeens raar doen, juist terwijl ik m'n scriptie wil printen. Te bizar!

Ik heb de drivers van deprinter opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft geen resultaat. Hij heeft altijd prima gewerkt, maar nu opeens wordt'ie niet herkend. Snap er werkelijk geen fuck van :?

Dit zegt mijn apparaatbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/15/mp1107bj.jpg

Wie heeft de oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens XP en een ASUS A7N8X moederbord.

Niemand een idee, want zou toch graag m'n scriptie willen printen. De USB doet het wel, want als ik een digicam erop aansluit is er geen enkel probleem.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 06:34
Geef eens wat meer specs..... ^^

Misschien de chipset drivers (opnieuw) installeren ?

[ Voor 6% gewijzigd door TheovdS op 13-09-2005 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
theovds schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:45:
Geef eens wat meer specs..... ^^

Misschien de chipset drivers (opnieuw) installeren ?
Ben bezig te zoeken, maar kan geen nieuwe vinden. Bovendien lijkt me niet dat die opeens niet meer werken met die printer, toch? Paar uur geleden deed alles het nog.

Ik las in een ander topic iets van Asus Updater, die je moederbord controleert op mogelijke updates. Op de Asus-site kan ik daar echter niets van vinden.

Lijkt me dat ik sowieso van dat gele vraagtekentje af moet, daar zal het wel mee te maken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

Verwijderd

Eigenschappen van die USB-controller openen. Dan gaan naar 'update driver' en Windows laten zoeken naar drivers. Grote kans dat 'ie drivers vindt waardoor je USB weer gaat werken.

Trouwens, printer al op een andere USB-poort geprobeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stuurprogramma's bijwerken bedoel je neem ik aan? Heb ik gedaan, met XP-cd, maar hij blijft zeggen
'hardware kan niet worden geinstalleerd omdat benodigde software niet is gevonden'

TE vaag gewoon, tot gister deed alles het prima en ik heb niks veranderd.

Verwijderd

Drivers zijn stuurprogramma's ja. Misschien kun je in je bios kijken bij de USB-settings. Wellicht zijn er enkele poorten uitgeschakeld die ingeschakeld zouden moeten zijn. Het is onwaarschijnlijk omdat je niets hebt veranderd, maar je kunt het altijd even bekijken.

Je kunt ook nog proberen alle USB-controllers & hubs te verwijderen uit apparaatbeheer. Dan reboot je de computer en gaat XP zoeken naar drivers; misschien wordt de USB-meuk dan wel goed geïnstalleerd. Aan deze methede kleeft echter wel een risico, namelijk dat er straks geen enkele USB-poort meer werkt.

Verwijderd

Topicstarter
BIOS had ik al gechecked, alles enabled. Denk dat ik misschien een update van m'n moederbord nodig heb, zoals hier wordt gezegd:

Verwijderd in "Geel vraagteken in device-manager."

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer, hoor :)

Heb de set-up cd van het moederbord erinb gegooid en de USB Contoller naar nieuwe drivers laten zoeken. Die heeft hij gevonden en vervolgens werd de printer meteen herkend.

Opgelost. Dank aan alle betrokkenen _/-\o_
Pagina: 1