KDE 3.4 systemtray probleem

Pagina: 1
Acties:

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-02 08:08
Specs: KDE 3.4 op Suse 9.3 professional.
Probleem: Als ik de PC opnieuw opstart nemen de icons in de systemtray ineens twee keer zoveel ruimte in als ervoor. Dat wil zeggen: De ruimte tussen de icons is groter als voor het uitloggen. Ik moet de tray verwijderen en opnieuw aanmaken om het probleem op te lossen. Dit moet steeds opnieuw gebeuren.

Graag suggesties.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Hmm, je zou denken dat een gewijzigde instelling niet opgeslagen is ofzo...hoe sluit je KDE/de computer af dan? Gaat dat goed (dus zonder foutmeldingen etc.)?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

de dir met je sessiemeuk tijdelijk ergens anders stallen en opnieuw proberen? Of alleen de sessiegegevens van kicker ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• noshit
Dan is de volgende vraag: Waar staat de sessiemeuk?

btw: Geen foutmeldingen tijdens het afsluiten.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oef, zit even niet in FBSD, maar volgens mij in ~/.kde/session ofzo

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

~/.kde/share/config/kickerrc :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat is het configuratiebestand, toch? Problemen die ik had met KDE-applicaties die bij opnieuw inloggen weer dezelfde nukken vertoonden, loste ik altijd op met het weggooien van de sessie, niet de configuratie.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

De systemtray zelf is geen onderdeel van de sessie-bestanden. Bovendien, elke keer dat je uitlogd wordt de sessie opgeslagen. Als dan na het teruginloggen, de system-tray weer vaag doet, dan is het een hardleerse sessie. ;) Ofwel: het ligt imho helemaal niet in de sessie, maar in kickerrc, of de applet-configuratie van systray zelf. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• noshit
Allemaal bedankt voor de info. Probleem is opgelost. Spontaan. Ik heb verder geen acties ondernomen.
Pagina: 1