Toon posts:

ADSL probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb laatst een draadloze router gekocht zodat mijn laptop rond het huis kan internetten enz. Ik heb ADSL Lite van Wanadoo met een USB modem. Toen ik de telefoon kabel die naar die modem gaat, in de router wou doen kwam ik tot de conclusie dat het niet paste. Want het is een kleiner soort stekker als een gewone UTP plug die wel in de router kon. Nou heb ik even gedrukt en hij past wel.... maar volgens mij hoort het niet omdat ik geen internet kan vekrijgen, maar wel gewoon netwerk! Nu dacht ik dat ik misschien er gewoon een UTP plug op kan zetten maar die telefoon kabel heeft maar 4 draadjes erin dus zou ik niet weten waar ze moeten....

Kan iemand mij helpen? Bij de mediamarkt konden ze me ook niet echt helpen...

Router: http://catalog.belkin.com...11gdr%2E%2E%2Eetwerken%2F
Modem: http://ww2.penta.com.tr/katalog/image/NA200SPE001.jpg

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja, een router heeft niet altijd een ingebouwd modem... Je zult dus een losse ethernet-modem moeten kopen óf je router inruilen voor een exemplaar die wél een modem ingebouwt heeft...
Hmm, volgens die link is 't wel een modem/router.. Heb je toevallig een modem/router gekocht voor ISDN dan?

[ Voor 23% gewijzigd door Osiris op 13-09-2005 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de doos staat adsl/isdn, en toen ik hem kocht heb ik die mediamarkt gast uitgelegd dat ik een USB adsl modem had enz. zei hij dat hij wel wist welke ik bedoelde en toen heeft hij mij deze router verkocht.

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En heb je een ISDN-aansluiting? Zoniet dan moet je een POTS (analoog) modem/router hebben.

Verwijderd

Dat is je straf dat je geen computerspul bij een fatsoenlijke toko koopt!

Je hebt namelijk een ISDN modem gekocht terwijl je zelf een Analoge lijn hebt....

Denk maar na... bij ISDN heb je 2 of 4 telefoonnummers en bij Analoog heb je er maar eentje...

Als woorden zoals NT1, Quattrovox, Duovox of whatevervox je niks zeggen heb je geen ISDN en hebben ze het verkeerde modem aan je verkocht... vergeet niet je wachtwoord+login uit het modem te wissen voordat je 'm terugbrengt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:21:
Dat is je straf dat je geen computerspul bij een fatsoenlijke toko koopt!

Je hebt namelijk een ISDN modem gekocht terwijl je zelf een Analoge lijn hebt....

Denk maar na... bij ISDN heb je 2 of 4 telefoonnummers en bij Analoog heb je er maar eentje...

Als woorden zoals NT1, Quattrovox, Duovox of whatevervox je niks zeggen heb je geen ISDN en hebben ze het verkeerde modem aan je verkocht... vergeet niet je wachtwoord+login uit het modem te wissen voordat je 'm terugbrengt
blablavox zegt me inderdaad niks, we hebben nooit isdn gehad ofzo. Ik ga de router mooi terugbrengen/ m'n geld terug eisen. Dan maar even naar de Perfect-Systems fietsen want dat is geloof ik wel een goeie toko

bedankt allemaal _/-\o_

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je hebt ook een analoge versie van dat ding hoor daar moet het wel gewoon mee werken, dus omruilen kan ook!

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1