Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB verlengkabel vermenigvuldigen

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zelf een USB Verlengkabel vermenigvuldigen naar een 4 poort aansluiting. Heb nu 4 verlengkabels Afbeeldingslocatie: http://www.goris.nl/_images/ArtikelImages/100100277.jpg en wil er een 4 poort verdeel hubje van maken. Volgens mij moet gewoon werken als ik alle 4 kabels doorknipt en de uiteinde aan elkaar knoopt.

Heeft iemand suggestie als dit mogelijk is of heeft iemand dit al eerder uitgevoerd??

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Euh ja in theorie zou dat moeten werken, maar waarom denk je dat hubs altijd een eigen stroom adapter hebben?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

gaat niet werken, je hebt een controllerchip nodig. Je kan niet zomaar "splitsen". Een computer kan per poort maar een apparaat aansturen, tenzij er een hub aanhangt met, jawel, een controllerchip erin.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 18:43 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

MadMarky schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:41:
Euh ja in theorie zou dat moeten werken, maar waarom denk je dat hubs altijd een eigen stroom adapter hebben?
Hebben ze niet altijd.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
dit werkt nooit ;)

loop gewoon naar de winkel en haal een USB-hunbje voor een paar € :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:15
het zou best wel eens kunnen werken, maar je kunt maar 1 van de 4 poorten tegerlijkertijd gebruiken
dus deze oplossing is nutteloos

My favorite programming language is solder.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 23:46

ThaHandy

Discovery Channel

hangt er idd van af wat je er op aan hangt. Dan moet je er niet van uit gaan dat je op een niet-gevoede usb hub, 4x een "usb powered scanners" maar kan wel weer met een muis, digicam,usb stick ect :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
usb hubje is in de aanbieding bij de kruidvat of zo voor 5 euro

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
De zogenaamde Hub hoeft niet gevoed te worden 1.1 is voldoende gaat er alleen om dat ik mijn digicam, PDA en usb stick aan 1 USB poort kan connecten.

BIj kruitvat is geen USB hub te koop voor 5 euro....

Verwijderd

Topicstarter
Bij de lildl zijn ze in de aanbieding http://www.lidl.nl/nl/ind...oow.20050912.p.USB_Hub_20

LET OP!!1 alleen in Regio 1!!! Genaaid dus! anders was het wel een mooie oplossing

5euro's

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 19:27 ]

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 20:51
Ben bang dat het niet goed gaat lukken..

Azerty.nl heeft een Sweex USB hub voor €6,- en een Conceptronic voor €6,-. Ik denk dat dat een stuk beter plan is! :)

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Het is een bus, in principe moet het gewoon kunnen.

of het verstandig is, is een tweede. Maar als je heel zeker weet dat
je alles goed aan elkaar gesoldeerd hebt en je stroomafname is niet
meer als 500mA dan kun je het gewoon gebruiken.

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

realsoft schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:58:
Het is een bus, in principe moet het gewoon kunnen.

of het verstandig is, is een tweede. Maar als je heel zeker weet dat
je alles goed aan elkaar gesoldeerd hebt en je stroomafname is niet
meer als 500mA dan kun je het gewoon gebruiken.
uhm, een bus betekent niet altijd dat je er zomaar dingen paralel aan kan hangen 8)7
dat dat bij een coax ethernetbus kan, is 1, maar een andere bus hoeft dat echt niet zo te hebben.

bij USB moeten aftakkingen via een controllerchip. gewoon draadjes splitsen werkt *NIET*.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• realsoft
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

FireWurX schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:03:
[...]

uhm, een bus betekent niet altijd dat je er zomaar dingen paralel aan kan hangen 8)7
dat dat bij een coax ethernetbus kan, is 1, maar een andere bus hoeft dat echt niet zo te hebben.

bij USB moeten aftakkingen via een controllerchip. gewoon draadjes splitsen werkt *NIET*.
Je hebt helemaal gelijk, ik werk veelal met bussen waarvan je elk onderdeel moet programmeren voordat het met elkaar communiseerd, maar goed met usb heb je dat dus niet.

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Gaat niet lukken, een USB-hub heeft een zekere hoeveelheid intelligentie nodig. Als e je draadjes zomaar aan elkaar soldeert gaat dat niet werken.

Voordat dit gaat uitlopen op een 'Hier kan je een el-cheapo hubje halen'-topic gooi ik 'm maar dicht.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.