Toon posts:

Iemand enig idee of dit verantwoord is?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ben nieuw hier bij deze hallo mijn naam is Sandor
Ik wil jullie het volgende vragen,

Ik heb allerhande upgrades gedaan dit jaar en nu zit ik op de volgende configuratie

3,0 Ghz Intel P4 478
1 Gb Kingston 400
Asus P4P800se
5600 Leadtek
Blabla

En heb een Zalman vga vf700 en een Zalman cpu 7700 koeler, heb net men pc overgeclockt en loopt nu ipv 3 ghz op 3,9 met een temp van 45% is het verantwoord om zo te laten lopen? Kan iemand me meer vertellen.

Afbeeldingslocatie: http://zzrclubenschede.nl/temps.gif

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 18:37

Tys

Je garantie ben je kwijt in feite, maarjah, of het verantwoord is, ligt eraan hoe je dat ziet.

Als de CPU kapot gaat is het jouw probleem, je moet zelf beslissen of je het dat waard vindt.
Maar een overclockt van 45%, nouja, lijkt - mij (oc n00b) - vrij risicovol

[ Voor 19% gewijzigd door Tys op 13-09-2005 18:39 . Reden: Spelling ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

44 graden boeit niet echt. Hoe warm wordt de CPU onder belasting? Alles onder de 60 graden is prima.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Thiaz schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:37:
Je garantie ben je kwijt in feite, maarjah, of het verantwoord is, ligt eraan hoe je dat ziet.

Als de CPU kapot gaat is het jouw probleem, je moet zelf beslissen of je het dat waard vindt.
Maar een overclockt van 45%, nouja, lijkt - mij (oc n00b) - vrij risicovol
Jullie zijn beide n00bs, want hij bedoeld met % graden, en jij leest de zin niet goed :P
nee maar serieus. Verantwoord is niet een juist woord als je gaat overclocken. Je garantie is al weg dan. Maar 45 graden is echt geen verkeerde temperatuur hoor. ik geloof 90 graden maximum ofzo?
wat MadMarky al zei; check je temp eens als ie stressed is. hou die stressed ruim onder de 65 graden, en het is in orde. Ik zelf zou zeggen als antwoord op je vraag; Ik zou het zeker te vertrouwen vinden, verantwoord is iets anders, maar er kan altijd iets fout gaan, en die kans vergroot je met een overclock. Maar zelf zou ik me hier geen zorgen over maken. Mocht ie nog warmer worden; gooi er een grotere cooler op :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt in stress hooguit 54 graden met die Zalman 7700 en ik heb een Chieftec kast met voor 2x 8 Cm Papst en achter ook 2x 8 Cm Papst en voor aan de zijkant een 9 Cm Papst

Maar op lange termijn misschien toch niet goed voor de cpu?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:45:
Hij wordt in stress hooguit 54 graden met die Zalman 7700 en ik heb een Chieftec kast met voor 2x 8 Cm Papst en achter ook 2x 8 Cm Papst en voor aan de zijkant een 9 Cm Papst

Maar op lange termijn misschien toch niet goed voor de cpu?
Qua temps zou ik me in ieder geval geen zorgen maken, die zijn als je het mij vraagt geen probleem.

En dat de CPU minder lang meegaat, tsja, of hij nou 10 jaar of 5 jaar meegaat (schatting), tegen die tijd heb je toch alweer een nieuwe (leert de ervaring)

www.google.nl

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Van 3.0 Ghz naar 3.9 Ghz met luchtkoeling en dan nog maar 45 graden Idl en max 54 stressed? Bijna te mooi om te geloven :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Dus....

Ik speel geen spellen, doe nauwelijks aan video bewerking cpu een overclock van bijna 70% gewoon terug zetten en einde topic!

Was gezellig en bedankt voor jullie reacties.
Groeten Sandor

Verwijderd

Topicstarter
Luchtkoeling en nog steeds geruisloosss

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bijna 70%? :D
Ik weet niet hoe je rekent, maar ik kom op een procent of 30 uit ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Sorry nooit de slimste van de klas geweest, maar het is een heel eind !

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi!
Welkom op GoT :)

Tsja... of een tempratuur wel of niet verantwoord is, hangt er gewoon van af of hij na een bepaalde tijd crashed, dan is hij dus te warm ;)

45 graden is een heel erg mooie tempratuur hoor :)

Dit soort dingen zijn echter al veel vaker hier langs gekomen, misschien een iets andere setup, maar het topic had dezelfde strekking :) Vandaar dat deze dicht gaat, want dit had je dus ook met de search kunnen vinden :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.