Toon posts:

ECS bios flash probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik hem hier kwijt moet...

Ik heb een probleem met mijn nieuwe systeem.
Ik heb een ECS KV2lite moederbord met een 64bits AMD 3000+
Daarin 1 GB aan geheugen dat ik getest heb met memtest86 gedurende 6 uur en het vond geen fouten in die tijd (ik ga er dus van uit dat het geen geheugen probleem is). Wanneer ik mijn computer opstart gaat dit allemaal prima, heb net windows geinstalleerd en dat loopt allemaal goed. Inloggen en dan op eens na een kleine minuut... bam... hij lijkt even te hangen... maar daarna is het echt einde verhaal, hij start niet opnieuw op maar het beeld valt weg en hij reageert dus helemaal nergens meer op.

Start ik windows in "Safe Mode" is er geen probleem, kan ik gewoon doorwerken etc.
Nu dacht ik dat het misschien een HD probleem was. Ik nieuwe HD gekocht installereen... zelfde (geen) resultaat :(

Andere HD aangesloten, lijkt het langer te doen... maar na een tijdje (kwartier) weer een dergelijke vastloper.

Dan zeggen ze me... Misschien werkt je bios niet helemaal optimaal ... zou kunnen, ik dacht laat ik eens even updaten... en daar loop ik dan weer tegen een ander probleempje aan. Ik moet de bios van dit ding downloaden van de website (dat doe ik dus wanneer ik in "Safe mode" zit). Daarna met EZupdate de bios updaten maar nu krijg ik terwijl ik de goede file heb (volgens mij) een melding: "BIOS does not Match of Checksum Error".

Bios flashen gaat dus niet helemaal goed... ik zit echt een beetje met mn handen in het haar... geen flauw idee waar het nu aan kan liggen.

Hieronder een specificatie van mijn systeem:

ECS KV2 Lite1.0
AMD Athlon 64bits 3000+
1GB Intern
SB audigy
Radeon 6800 128MB
IDE controller (schijven die ik eraan had gehangen er ook afgehaald tijdens debuggen... levert zelfde probleem op)
HD: WD 200 gig
Realtech netwerkkaartje.
350watt voeding

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Denk dat je voeding niet voldoet. Aan je pc te zien heb je een aardig systeempje en als het een onbekend B-merk voedinkje is, dan zal daar het probleem liggen. Probeer dus eens een A-merk voeding! Geef ook eens de specs van je voeding die je nu hebt (dus merk en aantal watt op de 12-voltlijn).

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik een plaatje van mn voegind...

Wat buiten beeld valt is het merk CODEGEN en daarachter staat 350W

Het zou goed kunnen dat de voeding B-ware is omdat het echt een goedkope kast was (voeding zat reeds in de kast toen ik m kocht)

Hier de afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.svgg.nl/voeding.jpg

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Codegen is bijna gelijk aan no-name. Ik heb hier ook zo eentje liggen, een fractie krachtiger (12V lijn, wel 350W) dan die van jou (ik kreg m standaard trouwens ook bij een case). Ik had af en toe al problemen met een P4 2,6 (reboots en vastlopers), maar die zijn ook verdwenen sinds een nieuwe (A-merk) voeding. Ik verdenk toch echt je voeding...

Kijk eens of je een andere voeding hebt of probeer even een A-merk voeding te lenen en kijk of het dan wel goed werkt (zoals The__Virus dus al zei ;)).

[ Voor 32% gewijzigd door SleutelMan op 13-09-2005 19:41 ]

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Ik kan bijna met volledige zekerheid zeggen dat dit je voeding is, heb dit soort problemen gezien, en kan je dus aanraden een goede voeding zoals: Antec, Enermax of Tagan te kopen.

Verwijderd

in je probleem schrijf je dat er zich geen problemen voordoen wanneer je in safe mode boot.
zodra jij windows boot in safe-mode, worden er geen drivers zoals grafische drivers, chipset drivers of lan-drivers geladen. Als het echt zo is dat jij zonder deze drivers wel gewoon door kunt werken, ligt het imho hoogstwaarschijnlijk daaraan....
Ik denk niet dat het je voeding is, aangezien ik zelf ervaring is met vrij high-end pc's en brakke voedingen die niet op een dergelijke manier vastlopen.
Ook zag ik dat jouw moederbord een Nforce 3 chipset heeft. Nforce is van Nvidia zoals je weet, en ik heb al eens meegemaakt dat de Nforce drivers en de Nvidia Display drivers conflicten geven. Nu weet ik niet helemaal wat je met "Radeon 6800" bedoelt....
ik begrijp dat het om je grafische kaart gaat, maar is het een Ati Radeon 9800 (dus typfoutje) of is het een Nvidia Geforce 6800 (dus ander foutje ^^ ).
Ik het 2e geval stel ik voor om allereerst alle nvidia drivermeuk dr af te slopen, vervolgens eerst de chipset drivers te installeren, en hierna de display drivers.
Heb je de Ati....dan ehm.....dezelfde procedure :P je kunt het nooit zeker weten ^^
Ik hoop je hiermee een beetje verder geholpen te hebben :)
Pagina: 1