Toon posts:

Kloksnelheid Acer Travelmate 660

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Travelmate 660 met een Centrino 1.6 , deze processor draait met de meeste programma's op 598Mhz en pakt de 1600Mhz als een bepaald programma dat nodig heeft of zoiets.
Is het niet mogelijk om de CPU gewoon altijd op 1600Mhz te laten draaien bij deze laptop, aangezien ik zo de adapter kan aansluiten en de accutijd dus niet zo belangrijk is in dit geval.
Of zal dit me geen enkele (snelheids)winst opleveren met andere programma's, WinXP zelf etc.
en misschien alleen maar nadeliger gaan werken ?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Het zal je geen enkele snelheidswinst geven, de proc bepaald zelf of het nodig is om sneller te gaan draaien. Als een progje bijvoorbeeld binnen 20ms moet worden geopent, je proc doet dat @ 600mhz in 18ms dan is het niet nodig om @ 1600 dat progsel te openen.

Je kan het natuurlijk wel forceren en het zal je altijd WAT snelheidswinst geven, maar of jij dat als gebruiker gaat merken is het tweede. Op een Travelmate 8000serie is dat Function + F3 en dan op 'maximale prestatie' zetten. Ik denk dat dat op een T600 series wel hetzelfde zal zijn (gelijke behuizing).

Succes

[ Voor 2% gewijzigd door -ErikE- op 13-09-2005 17:59 . Reden: merkbare toegevoegd, ik sprak mezelf tegen |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
en anders speedswitch xp gebruiken ;)

Ps. Er bestaand geen Centrino processoren ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Roberto op 13-09-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beiden bedankt, ik weet nu iig dat het kan, zal er ongetwijfeld ff mee gaan spelen :)