[mySQL/MSSQL]MySQL date veld omzetten naar MSSQL

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb een plan applicatie gemaakt in php. Dit werkt met tijd en datum als er een nieuwe afspraak gemaakt wordt moet er gekeken worden of er niet een afspraak dubbel gepland word. Dit werkt allemaal alleen in MySQL.

Ik gebruik hiervoor een apart veld "date" en een apart veld "time". Dit werkt perfect in de applicatie met MySQL als DB. Nu is er een klant die heeft als Standaard DB MSSQL. Maar helaas is het de rijkste man ter wereld nog niet gelukt om een apart date en apart time datatype te maken :'(

Ik ben eens opzoek gegaan naar een makkelijke en goed werkende oplossing.

1. Ik maak van de datum en tijd een varchar. en zet dit in de php om naar dus datum en tijd. Alleen als ik dan wil checken of er dubbel geplant moet worden doe ik nu.
code:
1
Select * FROM tbagenda WHERE tbagenda.Eind_tijd >= '$Begin_tijd' AND tbagenda.Begin_tijd <= '$Eind_tijd'"

Alleen als ik er varchar van maak dan worden de waarden in de velden niet meer gezien als tijden. Nu kan ik er een integer van maken en dat omzetten naar seconden met de functie time(). en dat vergelijken.

Maar wat is nu makkelijk? Of gebruikelijk? en bovenal betrouwbaar? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Jochemmol op 13-09-2005 17:31 ]

Jochemmol

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom kun je niet gewoon één date-time veld maken is MSSQL?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46
Het beste is om datum en tijd in 1 veld te zetten. Hier kan je dan in ms sql gewoon in een query apart de datum en tijd uithalen (in MySQL ook overigens). Zoek maar eens in de books online van sql server.
Datum en tijd in een varchar zou ik in ieder geval afraden, dat gaat geheid problemen geven (is het niet nu dan later wel...)

Roomba E5 te koop

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Jochemmol schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:31:
Maar helaas is het de rijkste man ter wereld nog niet gelukt om een apart date en apart time datatype te maken :'(
Als je nu je tijd, die je nu besteed aan het maken van dit soort domme opmerkingen, besteedt aan het bekijken van de documentatie van SQL Server, dan had je zelf de oplossing al lang gevonden. |:(

Today's subliminal thought is:

• Jochemmol
@ Annie Je post is niet echt bevoordelijk voor voor het topic :) . Zoals je kunt zien heb ik wat mogelijkheden uitgezocht. Wat ik jou alleen maar kan adviseren is een typcursus volgen omdat als jij in de zelfde tijd dat je zo´n opmerking typt de hele documentatie van SQL Server had doorgekeken typ je verrekte langzaam, of ik moet een heleboel bewondering voor je hebben _/-\o_

Ik snap ook wel dat er een reden is dat MSSQL geen date datatype apart heeft. Alleen wat ik dus raar vind is waarom MySQL dat wel heeft en andere DB´s ook.

Maar omdat mijn applicatie als helemaal werkt aan MySQL hoopte ik dat er mensen waren die dit "probleem" ook tegen gekomen zijn.

Maar ik denk dat dat ik er maar een datetime voor ga gebruiken. 8). Bedankt voor jullie mening :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jochemmol op 14-09-2005 00:05 ]

Jochemmol

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46
Je zult waarschijnlijk toch nog wel het een en ander aan moeten passen, MySQL en MS SQL sprekenniet helemaal hetzelfde dialect SQL namelijk.

Roomba E5 te koop

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jochemmol schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:58:
@ Annie Je post is niet echt bevoordelijk voor voor het topic :) .
Nofi maar denk je wel dat zo'n opmerking in de openingspost wel bevordelijk is voor het topic?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Jochemmol
tjonge :'( Ik post hier gewoon een vraag met 1 kleine opmerking ik heb zelf wel oplossingenbedacht en getest. Ik hoopte dat jullie mij ook iets advies konden geven omdat de oplossing betrouwbaar moet zijn.

Alleen het enige waar jullie naar kijken is de opmerking en met iets zinnigs komen jullie niet. Heb ik jullie idol beledigd ofzo? 8)7 Daarbij als ik een topic lees en hij zint mij niet post ik er niet eens op |:( .

Tuurlijk weet ik dat er meer verschillen zijn tussen MySQL en MSSQL alleen vind ik tijd en datum een lastig iets met SQL servers.

tnx voor de hulp

Jochemmol

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dicht op verzoek van de topicstarter.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.