Ik heb een plan applicatie gemaakt in php. Dit werkt met tijd en datum als er een nieuwe afspraak gemaakt wordt moet er gekeken worden of er niet een afspraak dubbel gepland word. Dit werkt allemaal alleen in MySQL.
Ik gebruik hiervoor een apart veld "date" en een apart veld "time". Dit werkt perfect in de applicatie met MySQL als DB. Nu is er een klant die heeft als Standaard DB MSSQL. Maar helaas is het de rijkste man ter wereld nog niet gelukt om een apart date en apart time datatype te maken
Ik ben eens opzoek gegaan naar een makkelijke en goed werkende oplossing.
1. Ik maak van de datum en tijd een varchar. en zet dit in de php om naar dus datum en tijd. Alleen als ik dan wil checken of er dubbel geplant moet worden doe ik nu.
Alleen als ik er varchar van maak dan worden de waarden in de velden niet meer gezien als tijden. Nu kan ik er een integer van maken en dat omzetten naar seconden met de functie time(). en dat vergelijken.
Maar wat is nu makkelijk? Of gebruikelijk? en bovenal betrouwbaar?
Ik gebruik hiervoor een apart veld "date" en een apart veld "time". Dit werkt perfect in de applicatie met MySQL als DB. Nu is er een klant die heeft als Standaard DB MSSQL. Maar helaas is het de rijkste man ter wereld nog niet gelukt om een apart date en apart time datatype te maken
Ik ben eens opzoek gegaan naar een makkelijke en goed werkende oplossing.
1. Ik maak van de datum en tijd een varchar. en zet dit in de php om naar dus datum en tijd. Alleen als ik dan wil checken of er dubbel geplant moet worden doe ik nu.
code:
1
| Select * FROM tbagenda WHERE tbagenda.Eind_tijd >= '$Begin_tijd' AND tbagenda.Begin_tijd <= '$Eind_tijd'" |
Alleen als ik er varchar van maak dan worden de waarden in de velden niet meer gezien als tijden. Nu kan ik er een integer van maken en dat omzetten naar seconden met de functie time(). en dat vergelijken.
Maar wat is nu makkelijk? Of gebruikelijk? en bovenal betrouwbaar?
[ Voor 4% gewijzigd door Jochemmol op 13-09-2005 17:31 ]
Jochemmol