Toon posts:

[OS X] Software automatisch starten bij het opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel says it all, maar hierbij toch een korte uitleg.

Ik werk sinds een tijdje naast mijn gewone PC met een, zie sig, eMac Combo met OS 10.3 (zo uit mn hoofd). Nou wil ik graag dat wanneer ik dit systeem opstart bepaalde programma's automatisch opstarten.

B.v. bij de boot start MSN automatisch (dit is een optie ingebakken in de, redelijk crappy, MSN software :P ), ik wil eigelijk hetzelfde met mijn Mozilla thunderbird. Nu moet ik hem nog handmatig via de dock openen en ik heb (nog) geen opties kunnen vinden handmatig executables toe te voegen aan een soort van "load on startup" lijst. Ook mijn handleiding / search heeft geen oplossing geboden!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 17:31 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Onder je User account in System Preferences heb je een startup tabblad, daar kan je de apps naartoe slepen en dan worden ze automagisch gestart :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:23:
Onder je User account in System Preferences heb je een startup tabblad, daar kan je de apps naartoe slepen en dan worden ze automagisch gestart :)
Haha! Daar heb ik dan ALTIJD overheen gekeken! Wat stom! Excuses voor dit topic, ik ga straks thuis direct kijken! Bedankt! :9

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kan ook rechtermuisknop op een dockicoon doen, en daar kiezen "Load at Startup".

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm deze tweede optie moet ik maar eens proberen!

Het kan zijn dat ik achterlijk ben of er nog steeds overheen kijk, maar bij system preferences heb ik alleen "opstartschijf" staan, waar de boot sequence staat :D

Edit:
Gevonden, onder User account zoals hierboven al in het antwoord stond. Ik schaam me een beetje dat ik die niet zelf gevonden heb 8)7

Bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 12:40 ]

• leon1e
  • Laatst online: 22:14
^Maakt niet uit, sommige dingen zitten nu eenmaal op plekken waar je ze niet verwacht. Komt waarschijnlijk door de windows gedachte ;).

Ik pas nog even de topic titel aan, dan is hij iets makkelijker in de search terug te vinden :).

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

leon1e schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:05:
Ik pas nog even de topic titel aan, dan is hij iets makkelijker in de search terug te vinden :).

en ik heb de spelfout er nog even uitgehaald :X

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• leon1e
  • Laatst online: 22:14
Canaria schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:08:
[...]

en ik heb de spelfout er nog even uitgehaald :X
Dank u, * leon1e moet nog even wennen :p.

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08-2025

hlz

matiasjansen schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:49:
Je kan ook rechtermuisknop op een dockicoon doen, en daar kiezen "Load at Startup".

:Y)
Volgens mij is die optie er pas in 10.4 ingeslopen... Open at Login

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

hlz schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:35:
[...]

Volgens mij is die optie er pas in 10.4 ingeslopen... Open at Login
Klopt, in 10.3 wat de ts gebruikt zit die optie dus nog niet.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1