Ik heb mijn fileserver, gebaseerd op een Abit KT7A mobo, onlangs uitgebreid met een 200GB Maxtor PATA schijf. Omdat de onboard IDE-controller geen schijven >137GB lijkt te ondersteunen, heb ik hiervoor een PCI Target UDMA 133/RAID controller aangeschaft, die gebaseerd is op de Silicon Image SiI 0680 chipset. Dit werkte goed.
Daarna ben ik verhuisd. Systeem heeft dus een beetje geschud en getrild in de verhuisbus. Na aankomst in mijn nieuwe kamer startte het systeem niet meer op: De BIOS van de controller werkt wel, de aangesloten schijf wordt ook gedetecteerd, maar daarna loopt het systeem vast op "Verifying DMI Pool data...".
Sindsdien heb ik veel geprobeerd:
Daarna ben ik verhuisd. Systeem heeft dus een beetje geschud en getrild in de verhuisbus. Na aankomst in mijn nieuwe kamer startte het systeem niet meer op: De BIOS van de controller werkt wel, de aangesloten schijf wordt ook gedetecteerd, maar daarna loopt het systeem vast op "Verifying DMI Pool data...".
Sindsdien heb ik veel geprobeerd:
- Alle PCI sloten
- Weglaten van alle andere PCI kaarten
- Beide kanalen van de IO controller
- Andere kabels
- Gecheckt op de meest recente BIOS van de 0680 aanwezig is (ja)
- Testen met andere schijf, die wel werkt via onboard controller
- Google+google groups afgescand voor oplossingen
- SiI 0680 kaart in systeem, maar geen schijven aangesloten -> systeem draait.
- Eén of meerdere schijven aangesloten aan de SiI 0680, maakt niet uit aan welk kanaal of welke plug -> systeem blijft hangen bij "verifying dmi pool".