NTFS beveiliging omzeilen

Pagina: 1
Acties:

• Cavalli
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hallo,

Mijn Windows XP Pro SP2 is vast gelopen ik krijg hem echt op geen enkele manier meer aan de praat dus wat doe ik, eventje HD uit mijn computer halen in andere computer stoppen om even de gegevens over te zetten die nog op de HD stonden. Dit liep allemaal voorspoedig en zonder problemen :), maar toen kwam ik dus bij de map "Documents and Settings" en ja hoor daar begon het probleem, er stond een wachtwoord op mijn account en ik kan die map dus niet berijken. Nou dacht ik dan log ik toch even als Administrator in dan lukt het me wel maar ook dan lukte het niet, rechtermuis -> delen/beveiligen kon ik ook niks instellen.

Ook google die mij meestal alle antwoorden op vragen weet te geven wist deze keer geen antwoord te geven.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, misschien een programma dat wel in de map kan komen want het wachtwoord heb ik nog wel, ook een programma heb ik niet kunnen vinden.

Alvast bedankt!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Met de Recovery Console kun je bij je data :)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je moet jezelf eerst owner maken van de map, daarna kan je de rechten aanpassen zodat je er bij kan...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Take Ownership :?
This article describes how to take ownership of a file or a folder where you have been denied access.

If you must access a file or a folder that you do not have access to, you must take ownership of that file or folder. When you do this, you replace the security permissions to have access.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49
Je moet eerst met de administrator account je eigen opwaarderen tot eigenaar van de map en vervolgens kun je jezelf lees/schrijfrechten geven. Ik denk dat dit in de search of de FAQ wel te vinden is.

Je moet zoeken naar vervang eigenaar van deze mappen oid

edit:
spuit11

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 13-09-2005 16:39 ]

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
ShellGhost schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:38:
Je moet jezelf eerst owner maken van de map, daarna kan je de rechten aanpassen zodat je er bij kan...
dit dus

Verwijderd

je kunt de schijf ook in een linux doos hangen en dan kun je zoiezo bij alle bestanden, maar dit hoort hier zoiezo niet want het is een windows vraag en heeft weinig met opslagmedia en controllers te maken.

• Cavalli
  • Niet online
Als ik rechtermuis -> eigenschappen -> doe zie ik de volgende tabbladen: Algemeen, Delen en Aanpassen. Bij alegemeen kan ik op geavanceerd klikken maar dit heeft hier niet mee te maken, en bij delen en aanpassen is deze functie er niet. Ik neem aan dat dit bij de functie delen zou moeten staan..

[ Voor 2% gewijzigd door Cavalli op 13-09-2005 16:51 . Reden: Hier ben ik uit, vinkje in mapoprites stond nog aan op deze computer van eenvoudig delen enzo.. ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49
Cavalli schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:47:
Als ik rechtermuis -> eigenschappen -> doe zie ik de volgende tabbladen: Algemeen, Delen en Aanpassen. Bij alegemeen kan ik op geavanceerd klikken maar dit heeft hier niet mee te maken, en bij delen en aanpassen is deze functie er niet. Ik neem aan dat dit bij de functie delen zou moeten staan..
Je moet juist wel bij geavenceerd zijn en daarna tabblad eigenaar...

• Cavalli
  • Niet online
Bedankt voor jullie hulp ik ben er uit ik heb toegang tot deze bestanden..
Pagina: 1