[MoBo] Intel 865G dood, Ledje knippert wel...

Pagina: 1
Acties:

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 19:26
Beste Tweakers,

Ik heb nu het meeste vreemde probleem ooit met mijn MoBo

Sinds een paar dagen doet de pc helemaal niks meer, helemaal niks. Als ik op de power knop duw
knippert het LEDje een paar keer en verder niks, geen fans geen HD die draait niks. Ik heb sinds de pc het nog deed niks aan de config e.d. verandert...
Het enige wat ik krijg is een knipperend LEDje (groen) op het Mobo.... Normaal is dit LEDje altijd aan (ook al staat de pc uit). Het geeft dus iets van de stroom weer en het wordt volgens mij ook gebruikt om de condensatoren leeg te maken als je de pc van de stroom af legt.

Het is een intel 865G moederbord wat ik ooit uit een HP pc van m'n pa's werk heb gehaald (een d530 :? ) meer weet ik er eigenlijk niet van. (heb er dus geen handleiding ofzo van)
Na de FAQ en t nodige google werk kan het volgens mij alleen maar aan t mobo liggen.

Ik heb de voeding er al een paar dagen afgehad (zelfs de batterij eruit), al met een andere voeding geprobeert, geprobeert met alleen de broodnodige dingen op te starten. Alles komt op hetzelfde neer: een knipperend ledje... Op de site van Intel heb ik wel wat gevonden van foutcodes van dit type mobo's maar die praten steeds over een aantal keer knipperen en dat een rood lampje.... |:(

ow hier wat overige specs: Aopen 350w, P4 2,8ghz, 512+256 ram, WD 80gb + Seagate 80 7200rpm, Geforce Ti 4200, dvdrw

Hopelijk kan de GOT-denktank helpen, TIA! _/-\o_

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Verwijderd

Mja, dan moet het wel een van de volgende 2 zijn:

1. Moederbord
2. Processor (over verhit geweest?)

Dat zijn naar mijn ervaring de enigste 2 dingen dat er voor kunnen zorgen dat de pc helemaal niet meer start, hoewel misschien de aansluiting van de powerknop gewoon kapot is (longshot)

• Dzine
de power knop doet t wel, nog vreemder.. als ik die in duw knippert het power ledje op de kas lekker mee met die in de kast...
Processor over verhit kan haast niet... ik heb een tijd geleden nieuwe koelpasta erop gedaan (half jaar geleden ofzo) en de temp bleef goed.. Verder stress ik m'n systeem niet zo...

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:29

Nakebod

Nope.

Heb je al een bios reset geprobeerd?
Hoewel dan vaak de fans wel even aanspringen, kan het altijd nog.
Andere pc/onderdelen om dingen uit te wisselen/testen?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Dzine
ja weet haast zeker dat t mobo dood is.... Andere stomme vraag (maar kan er geen faq over vinden)... hoe weet ik nou welk nieuw mobo geschikt is voor al m'n spul?

Ik weet alleen dat het een 865g ding is. En verder is hij behoorlijk anoniem...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

Shuriken

Life is all about priorities

Dzine schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:55:
ja weet haast zeker dat t mobo dood is.... Andere stomme vraag (maar kan er geen faq over vinden)... hoe weet ik nou welk nieuw mobo geschikt is voor al m'n spul?

Ik weet alleen dat het een 865g ding is. En verder is hij behoorlijk anoniem...
Je hebt een Socket 478 processor. Daarnaast waarschijnlijk DDR-333 ofwel PC2700 geheugen. Tevens een AGP slot voor de videokaart. Als je op die specificates een moederbord zoekt moet je een heel eind komen. Het nieuwe moederbord mag ook een exemplaar zijn wat al DDR-400 ofwel PC3200 geheugen ondersteund.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Het zal niet een oververhitte cpu zijn geweest denk ik, want P4's doen automatisch langzamer draaien als ze te heet worden.
Shuriken schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:01:
[...]
Je hebt een Socket 478 processor. Daarnaast waarschijnlijk DDR-333 ofwel PC2700 geheugen. Tevens een AGP slot voor de videokaart. Als je op die specificates een moederbord zoekt moet je een heel eind komen. Het nieuwe moederbord mag ook een exemplaar zijn wat al DDR-400 ofwel PC3200 geheugen ondersteund.
Jah vrij standaard dus. Ik heb vorige week een MSI bordje gehaald met die specs en Intel chipset voor 55 euro, het kan nog goedkoper als je Asrock gaat kopen, maar die hebben alleen geen Intel chipsets.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1