Beste moederboard voor WebServer voor < € 150,-

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07-2025
Hallo,

Na research op google en GOT ben ik er voor mezelf nog niet uit...Wat is de beste moederboard voor een webserver met een budget van +/- € 150?!
De server zal veel sql moeten produceren en dus ook veel dataverwerking moeten bewerken, doordat dit ook veel met de processor heeft te maken wat is de beste combi van moederboard en processor?

Verwijderd

Denk dat je beter kunt kijken naar processor <-> geheugen, en daar een passend moederbord bij zoekt.

• thebrothers
Geheugen heb ik wel, dus dat is het probleem niet. Maar ik ben een leek op het gebied van processors en moederborden. Ook na veel research kan ik voor mezelf niet duidelijk maken waar ik goed aan doe.
:*)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:21
koop gewoon de goedkoopste? meer dan een paar procentjes zal het niet schelen!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als het een prive servertje is zou ik er gewoon een Asrock met onboard VGA induwen ja, als het ding professioneler gebruikt wordt neem je een professioneler bord :)

Dus geef eens wat meer details, moet 'ie in een 19" server? 1U? 2U? Of gewoon thuis in de meterkast?

Hier stond een dode link.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:27

Just_I

What did you just say?

Is die € 150,- voor alleen het mobo of voor de gehele server?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• thebrothers
haha, die € 150 is alleen voor het moederbord.
De server is voor professioneel gebruik namelijk voor het exploiteren van websites. De kast bedraag 2U, ik heb nu een AsRock maar die is vrij instabiel.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 22:59
hangt er ook nog een beetje van af of je onboard netwerk of een losse kaart gebruikt ed. Als hij echt veel dataverkeer krijgt en je wilt voor een onboard oplossing zul je wel even moeten kijken want sommige onboard oplossing vreten CPU.

Het is overigens ook wel handig om te weten welk socket je wilt hebben :P

edit: ow ik zie nu dat je een profi plank wilt, dan zal dat onboard verhaal van mij wel minder belangrijk zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Aapenootjes op 13-09-2005 16:55 ]

• thebrothers
Dat weet ik dus niet ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

PMG FAQ

Een beetje tweaker kan zelf een keus maken uit een aantal moederborden. Je moet je afvragen welke eigenschappen je moederbord moet hebben en wat voor cpu erop moet komen (wishlist) en dan ga je zoeken welke daarvoor in aanmerking komen.

Bij gebrek aan inzet/zoeken gaat dit topic op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.