In een thumbnailer gebruik ik de volgende code. Deze code wordt in een andere class ook gebruikt en werkt daar vlekkeloos.
Nu gebruik ik deze functie ook in mijn class, maar natuurlijk gaat het mis:
Na een hoop gezocht te hebben kwam ik steeds overal hetzelfde tegen. De rechten van de doeldirectory zijn niet goed geset. Mijn collega heeft de dir gechowned naar 777 en de owner op WWW-DATA gezet. Dit moet (volgens alle andere topics) de oplossing zijn. Maar toch blijft hij bij mij altijd een error geven.
Kan het zijn dat deze error ook ergens anders door ontstaat dan door de rechten/owner?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| list( $width, $height ) = getimagesize( $this->imageRef ); $tImage_c = imagecreatetruecolor( $this->tWidth, $this->tHeight ); $tImage = imagecreatefromjpeg( $this->imageRef ); $ar = $this->tWidth / $this->tHeight; $scaleFactor = $width / $this->tWidth; $cropY = $width / $ar; $y = $height / $scaleFactor; $y = ($y - $this->tHeight ) * $scaleFactor / 2; imagecopyresampled( $tImage_c, $tImage, 0, 0, 0, $y, $this->tWidth, $this->tHeight, $width, $cropY ); try { if(!imagejpeg( $tImage_c, $pathTo, 100 )); throw new Exception(); } catch( Exception $e ) { $this->throwError( "kon thumbnail niet wegschrijven met bestandsnaam $pathTo " . $e->getMessage() ); } |
Nu gebruik ik deze functie ook in mijn class, maar natuurlijk gaat het mis:
code:
1
2
3
4
5
| Warning: imagejpeg() [function.imagejpeg]: Unable to open '/var/www/......./beeldenbankImages/tumb/4326ce43c6e5e.jpg' for writing |
Na een hoop gezocht te hebben kwam ik steeds overal hetzelfde tegen. De rechten van de doeldirectory zijn niet goed geset. Mijn collega heeft de dir gechowned naar 777 en de owner op WWW-DATA gezet. Dit moet (volgens alle andere topics) de oplossing zijn. Maar toch blijft hij bij mij altijd een error geven.
Kan het zijn dat deze error ook ergens anders door ontstaat dan door de rechten/owner?