[linux] Kerio Mail server, openldap

Pagina: 1
Acties:

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-03 16:58
Op het moment heb ik een openldap server draaien. Deze gebruik ik op het moment om gebruikers via een samba domain te verifieëren. Nu wil openldap voor kerio mail server gebruiken. Deze heb ik daarvoor dus ingesteld maar als ik nu in de error log kijk krijg ik deze foutmelding:
main.cpp: Search request "(&(objectclass=apple-user)(kerio-mail-active=*))" with scope "(null)" to LDAP server "localhost" failed and return "No such object" error message

Nu is de connectie met de LDAP server goed. Het heeft dus te maken met de search request en dan het onderdeel apple-user. Waarschijnlijk moet ik dus de zoek script aanpassen. Maar hoe doe ik dat? Of ligt het probleem ergens anders.

Edit:
Laat maar zitten, ben er achter gekomen dat Kerio nog geen ondersteuning heeft voor OpenLDAP. Heb zelf nog een poging gewaagt. Om OpenLDAP als apple OpenLDAP voor te laten doen. Maar hier ging te veel tijd in zitten. Nu is het wachten totdat Kerio ondersteuning gaat bieden. Volgens hen kan dat in de eerst komende versies beschikbaar komen.

[ Voor 24% gewijzigd door blax op 15-09-2005 09:23 . Reden: Ben er zelf achtergekomen dat dit probleem voorlopig niet op te lossen is. ]