[VB] Text en afbeeldingen over video met ovtool

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor een programma dat ik aan het schrijven ben in VB6 wil ik graag tekst en een afbeelding plaatsen op een spelende video. Dit heeft schijnbaar nogal wat voeten in de aarde. Na veel prutsen en zoeken ben ik zover dat ik een stukje tekst op een video kan plaatsen, maar daar blijft het ook bij. Ik gebruik OVtool (http://www.gdcl.co.uk/overlay.htm). Hier schijnt het allemaal mee te kunnen, maar er staat verder maar verdraaid weinig uitleg bij. Wat ik graag zou willen is tekst en een (transparante) afbeelding plaatsen op een video terwijl hij afspeelt (dus niet naar een nieuwe AVI renderen ofzo). Hierbij zou ik ook graag het lettertype en de grootte van de tekst willen kunnen aanpassen. Is er toevallig iemand die OVtool gebruikt in zijn of haar projectje en die er meer informatie over kan geven?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 14:01

ThunderNet

Flits!

Van de link kan ik dit lezen:
On XP systems, OvTool uses the IVMRMixerBitmap interface to deliver the bitmaps directly to the Video Mixing Renderer.
zoek eens naar IVMRMixerBitmap dus :)
waarschijnlijk kun je het dan uitvoeren, zonder die tool :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?