[HTML/JavaScript/CSS] IE5.0 bug content vliegt naar beneden

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05-2024

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Voor een voorbeeld (IE5.0 wel nodig natuurlijk): http://www.warriorofmars.com/misc/add_model_desc.html

Wat is de case: als je met je muis over een knop gaat 'add a pro' dan schuift een deel van de elementen naar benden. Dit is alleen het geval in IE5.0. IE5.5, IE6 en firefox hebben er geen last van.
Ik heb op internet meer van dezelfde meldingen gevonden, maar geen van allen bood een oplossing. De button in een div of een ul zetten heeft geen effect.

Ook een cookie?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ach, toch vrijwel niemand die daar meer gebruik van maakt.

Mag ik vragen waarom je een del element voor je navigatie gebruikt?

Ik zie ook een hoop img tags. Die kun je bijna allemaal verplaatsen naar je stylesheet (mbv. van background). En die spacer divs zien er ook niet zo netjes uit.

[ Voor 77% gewijzigd door Michali op 13-09-2005 14:57 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Nee, maar sommige mensen wel

Natuurlijk :-) geen geldige reden voor denk ik. Zou ook best met iets anders kunnen.

Maar daar gaat het nog niet van werken.

Ook een cookie?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik heb hier geen IE5.0 en zal het waarschijnlijk ook nooit meer zien. Enige tip die ik je kan geven is de pagina compleet te strippen en terug brengen tot een minimum met behoud van het probleem. Zo kun je het probleem isoleren en sneller een oplossing vinden. Waarschijnlijk is het een of andere render bug en zul je zelf een workaround moeten zoeken of even op google kijken (of er moet toevallig hier iemand langs komen die hem herkent).

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
IE 5.0 is een rare browser, maar het is eindelijk opgelost.
Cascading Stylesheet:
1
div{float:none;}

Een divje om de button heen en voilá hij verschuift niet meer. Waarmee er weer iets anders vreemds was.
IE5.0 heeft nogal moeite met dubbele floats en clear.
Er staat nu een clear:both bovenaan het formulier, die om welke reden dan ook de elementen op z'n plaats houd.

Ook een cookie?