Toon posts:

[CSS] op frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, wie weet of ik css op frames kan gebruiken?

Ik heb het volgende stukje code:
code:
1
2
3
4
<frameset rows="*,2*" frameborder="1" border="4" bordercolor="#F38B00" framespacing="10">
    <frame name="links" src="menu.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">
    <frame name="rechts" src="start.htm" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>

Het gaat om twee frames gescheiden door een oranje border van 10px die ik omhoog of omlaag kan schuiven. In IE ziet dit er erg koel uit, alleen zie ik in FF een witte smalle border. Erg lelijk. Het werkt beter als ik de frameborder op 1 zet, maar dan krijg ik weer zo'n lelijke 3D achtige border en dat wil ik niet. Dus misschien zou ik hem wel op 1 kunnen zetten en dan met css border-background etc het toch plat kunnen krijgen. Wie kan mij helpen. Thanks already.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 14:46 ]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je kunt het uitproberen. De meest gebruikte browsers gaan er allemaal een beetje anders mee om volgens mij. In IE kun je je frameborder namelijk stijlen in het document dat er in geladen zit, door de body een border te geven. Met Firefox kun je hem dacht ik direct stijlen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik wil hem gewoon dus via w3c css in een keer stylen, zodat hij voor beide browsers hetzelfde is.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 16:31
Hmm, ik heb even wat gebrobeerd, maar is lastig. Als je de frameborder voor 'links' en 'rechts' [zou die namen even veranderen in boven en beneden, of gewoon de naam van de functie, nl. menu en content oid] op 10 zet krijg je wel een gele border-balk. Niet helemaal hetzelfde, maar toch alweer halverwege...

Overigens is het gebruik van frames niet echt (meer) aan te raden. Ik dacht dat W3C ze ook een negatief advies gaf (of klink ik nu als de Cascading Schutz Staffel, XanadiX? :+ )

[ Voor 26% gewijzigd door Savantas op 13-09-2005 16:03 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 23:06
Savantas schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:40:
Overigens is het gebruik van frames niet echt (meer) aan te raden. Ik dacht dat W3C ze ook een negatief advies gaf (of klink ik nu als de Cascading Schutz Staffel, XanadiX? :+ )
Tegenwoordig zijn er templates genoeg te vinden die divs als basis hebben maar er hetzelfde uitzien als een frameset. Voor hetzelfde geld maak je een site zonder frames die nog makkelijker te stylen is ook.. :)

http://hawvie.deviantart.com/