Event naar browser sturen?

Pagina: 1
Acties:

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Is het mogelijk om vanaf een webserver een event/interrupt naar alle browsers te sturen, die een sessie open hebben?

Punt is namelijk dat wij in sommige gevallen alle gebruikers een berichtje willen sturen, met een mededeling. Of in sommige gevallen, als een gebruiker een raport start vanuit zijn webapplicatie, dan vraagt het raport om input. Hoe krijgen we deze vraag bij de gebruiker, zonder steeds te pollen?
Of moeten we de browser laten pollen via een jscriptje?

BTW: Web applicatie is gemaakt met DHTML icm jscript.

Verwijderd

Javascript is naar mijn weten de handigste oplossing hiervoor.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 10:29

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Over plain HTTP wordt dat wat lastig, je zult dan aan de gang moeten met dingen als flex icm flash

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Quitter3
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:42:
Javascript is naar mijn weten de handigste oplossing hiervoor.
Dan bedoel je dus om de zoveel tijd pollen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Over het algemeen is pollen de manier. Je kan natuurlijk wel eenmalig een generieke poller maken waardoor het lijkt dat je iets direct naar de browser stuurt.

• Quitter3
djluc schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:44:
Over het algemeen is pollen de manier. Je kan natuurlijk wel eenmalig een generieke poller maken waardoor het lijkt dat je iets direct naar de browser stuurt.
Sorry, maar ik begrijp niet precies hoe je dit bedoelt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je laat de browser gewoon regelmatig dmv een xmlhttprequest of een herladend iframe een bepaald bestand laden. Daar zet je dan je bericht in.

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nee dat is niet mogelijk. Het enige wat kan is een client pull/push. Server pull/push is niet mogelijk.
En dat is het groote verschil met echte client server applicaties waarin dit mogelijk is.
Dit is ook wat web prorgrammeren zo moelijk maakt.

Wat je kunt doen:
1. iFrame van 1 bij 1 ergens op je pagina plaatsen met javascript die de inhoud telkens ververst.
2. Java applet welke connectie maakt met server en zo communiceert.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

gewoon een simpele XMLHTTP query sturen naar een text bestand wat een message uitpoept, bijv. 1x per minuut ofzo om de load laag te houden.

In dat text bestand zet je in het geval dat je iets aan je clients wil vertellen heel simpel:
JavaScript:
1
Alert('Kwaak!');

en in je XMLHTTP receive event zet je:
JavaScript:
1
eval(xmlHTTP.responseText);

Als er niets binnenkomt wordt er ook niets ge-evald, je hoeft geen scripts aan te roepen elke keer met een database connectie, maar er wrodt alleen een textfile ingelezen :)

[ Voor 19% gewijzigd door SchizoDuckie op 13-09-2005 15:35 . Reden: waarom staat deze inene in P&W? Dit is toch heel goed mogelijk met AJAX? ]

Stop uploading passwords to Github!

• Quitter3
Ik kwam via google iets tegen over Pushlets. Iemand daar ervaring mee?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Quitter3 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:34:
Ik kwam via google iets tegen over Pushlets. Iemand daar ervaring mee?
Waarom lees je niet even wat ervaringen van anderen dan, als je het toch via Google gevonden hebt. Er zijn meer mensen in de wereld buiten de Tweakertjes hoor ;) Als je concrete vragen hebt kunnen we je allicht verder helpen. Zie ook http://www.pushlets.com/ voor demo's etc.

Overigens zijn dit ook geen "echte" push-methodes, maar gewoon gebaseerd op polls.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 14-09-2005 12:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:44:
[...]

Waarom lees je niet even wat ervaringen van anderen dan, als je het toch via Google gevonden hebt. Er zijn meer mensen in de wereld buiten de Tweakertjes hoor ;) Als je concrete vragen hebt kunnen we je allicht verder helpen. Zie ook http://www.pushlets.com/ voor demo's etc.

Overigens zijn dit ook geen "echte" push-methodes, maar gewoon gebaseerd op polls.
Hoi

Momenteel doe ik een onderzoek bij een bedrijf waarbij een van de focussen ligt op realtime updates naar de browser sturen.
Pushlets is hier een van de manieren van, waarbij pushlets in mijn ogen een echte push methode is.
Wat er eigenlijk gebeurd is dat je browser een connectie oneindig open houdt en wacht op data van de server(ala sockets). Hierbij heb je natuurlijk je keepalives die de connectie in stand houden.
Op het moment dat de server iets nieuws te melden heeft wordt dit door middel van een stukje javascript naar de client over de bestaande connectie gestuurd. Het is dus een zuivere push-methode.

De omgeving waar wij het gaan gebruiken zal worden gebruikt om equipment te monitoren en deze data realtime naar de webbrowser te sturen. Het renderen zal met SVG gebeuren.
De focus ligt ook voor een deel op performance aan de client en server kant.

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:22:
[...]

Hoi

Momenteel doe ik een onderzoek bij een bedrijf waarbij een van de focussen ligt op realtime updates naar de browser sturen.
Pushlets is hier een van de manieren van, waarbij pushlets in mijn ogen een echte push methode is.
Wat er eigenlijk gebeurd is dat je browser een connectie oneindig open houdt en wacht op data van de server(ala sockets). Hierbij heb je natuurlijk je keepalives die de connectie in stand houden.
Op het moment dat de server iets nieuws te melden heeft wordt dit door middel van een stukje javascript naar de client over de bestaande connectie gestuurd. Het is dus een zuivere push-methode.

De omgeving waar wij het gaan gebruiken zal worden gebruikt om equipment te monitoren en deze data realtime naar de webbrowser te sturen. Het renderen zal met SVG gebeuren.
De focus ligt ook voor een deel op performance aan de client en server kant.
Dit is natuurlijk de echte methode. Een manier die ik een keer bij een IM op internet heb toegepast is om te werken met een afbeelding door PHP gegenereerd. In het afbeelding script wordt gekeken naar een status en aan de hand daarvan wordt de afbeelding weergegeven. Voordeel tov andere poll is dat je geen klik hoort bij het pollen.
Pagina: 1