Ik werk zelf ook in een computerwinkel.... Bij ons maakt leeftijd eigenlijk geen f*ck uit, net als opleidingen.
Je wilt serieus niet weten wat voor stel prutsers we langskrijgen. MBO ICT nivo 3, je laat ze een bak installeren, halverwege zeg je "Je mag deze 2x 64Mb erin zetten ipv de huidige 32Mb" (geef ze oudere bakken om te proberen), en wat doen ze? PC staat nog aan, handje de kast in, geheugen eruit, ondertussen gaat bak flippen.. "Zou je de pc niet uit doen?" ow ja, dat kan.....
Andere situatie: Stagiar komt naar me toe, hij snapt het echt niet, ik had gezegd dat ie windows 98 moest installeren nadat ie de bestanden op de harddisk gezet had, en telkens als ie "computer opstarten met cdrom ondersteuning" kiest "loopt de computer vast en staat er alleen maar A:\> en een knipperend ding en geeft ie foutmeldingen als je iets intikt"
In ons geval zou ik gewoon aanraden: Ga gewoon langs. Tevens stuur je je CV per email. (CV zou ik niet van belang vinden maar ik eis het wel altijd, uiteindelijk moeten ze dat ook leren, en t geeft wel iets aan als ze wat fatsoenlijks kunnen invoeren).
Desnoods bied je aan om 1 of 2 (zater)dagen onbetaald mee te lopen om te laten zien wat je in de praktijk kan. 2 van zulke dagen goed doorlopen geven voor mij persoonlijk VEEL meer indruk dan een leuke opleiding...
dingen als laden en lossen enz, tja, dat kun je ook in een supermarkt doen (dat heet dan vakkenvullen), maar in een pcwinkel is dat veel minder van belang, en al helemaal niet voor fulltime. Daarnaast zijn weekenden ongeveer de tijden dat iedereen kan, juist door de weeks kan soms een voordeel zijn als je dan beschikbaar bent.
[
Voor 14% gewijzigd door
DJSmiley op 25-09-2005 21:23
]