Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101665

Topicstarter
Ik zou graag willlen weten hoe oud je moet wezen om in een pc winkel te kunnen gaan werken.
En wat de gemiddelde opleiding moet zijn.
En vanaf welke leeftijd dat ongeveer is.

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Dat ligt er nogal al aan wat je wilt gaan doen... Wil je gaan schoonmaken of verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 110497 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:17:
Dat ligt er nogal al aan wat je wilt gaan doen... Wil je gaan schoonmaken of verkopen?
meer beetje verkopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

Jaar of 17 ofzo? Op die leeftijd ben je wel lekker goedkoop in elk geval. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je weet en of je dat een beetje kunt bewijzen. Dat lijkt me nog belangrijker dan je leeftijd.

edit: als het op de wet aankomt mag het geloof ik vanaf 15 jr

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 42791 op 13-09-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Volgens mij moet je daar minimaal boven de 18 voor zijn, en een mbo opleiding hebben. Welke weet ik niet precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

[info] @ [pctoko] . [extensie] B)

De gemiddelde leeftijd bij ons ligt rond de 23. (Althans in ons eigen filiaal)
En daar kom ik dan aan met mijn 20 jaar oud :P

Het heeft oa met je kennis te maken. Leeftijd is meestal ondergeschikt daaraan :)
Maar waarom niet gewoon even bellen/ mailen naar zo'n toko :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 13:48
Volgens mij ligt dat helemaal aan de winkel. Je mag in ieder geval vanaf je 16de werken.
Maarrr je bent dan ook nog leerplichtig. Is dus alleen op de donderdagavond en/of zaterdagmiddag.

Je hebt al een sofi-nummer neem ik aan?

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 13-09-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Atlas schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:21:
[info] @ [pctoko] . [extensie] B)

De gemiddelde leeftijd bij ons ligt rond de 23. (Althans in ons eigen filiaal)
En daar kom ik dan aan met mijn 20 jaar oud :P

Het heeft oa met je kennis te maken. Leeftijd is meestal ondergeschikt daaraan :)
Maar waarom niet gewoon even bellen/ mailen naar zo'n toko :)
Stuur van de week wel eens een mailtje ;)
Maar aangezien ik nu VWO doe, duurt het wel even voor ik een MBO/HBO diploma heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frickY schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:21:
Volgens mij ligt dat helemaal aan de winkel. Je mag in ieder geval vanaf je 16de werken.
Maarrr je bent dan ook nog leerplichtig. Is dus alleen op de donderdagavond en/of zaterdagmiddag.

Je hebt al een sofi-nummer neem ik aan?
ja heb ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101665 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:22:
[...]

Maar aangezien ik nu VWO doe, duurt het wel even voor ik een MBO/HBO diploma heb.
Heb je helemaal niet nodig joh. Ik ken bijna niemand met een afgeronde opleiding die in een computerzaak werkt :P Kennis, ervaring, klantvriendelijkheid, etc. Dat is belangrijk. Als je ivm school nauwelijks inzetbaar bent worden de kansen alweer kleiner gok ik zo. Maar goed, stuur eens een mailtje idd.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 42791 op 13-09-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

[...]

Maar aangezien ik nu VWO doe, duurt het wel even voor ik een MBO/HBO diploma
heb.
Alsof dat laatste boeit :P
Je moet de denk en werk ervaring hebben als een MBO-er. Met je VWO eindexamen zit je daar al ver boven ;)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Atlas schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:25:
[...]

Alsof dat laatste boeit :P
Je moet de denk en werk ervaring hebben als een MBO-er. Met je VWO eindexamen zit je daar al ver boven ;)
Ik doe dit jaar 3 VWO en word binnenkort 15.
Maar ik zou eens verder informeren...

offtopic:
wat een snelheid :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
[...]

Je instelling/gedrevenheid/inzet/enthausiasme/commercieel gevoel/kennis zijn allemaal veel belangrijker voor een PC boer dan zo'n papiertje.

Door een mailtje te sturen laat je al wat liggen op een aantal van deze punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwah, vind ik wel meevallen. We hebben het hier wel over een computerboer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 16:44
Ik zou eerder persoonlijk langsgaan ipv een mailtje te sturen.
Dan hebben ze gelijk een 1e indruk van wat voor vlees er in de kuip zit.

Dat wordt hier bij ons iig meer op prijs gesteld in de winkel.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 42791 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:30:
Mwah, vind ik wel meevallen. We hebben het hier wel over een computerboer...
Juist een computerboer, die meestal zelfstandig ondernemer is al dan niet in een franchiseconstructie, heeft liever een gemotiveerd iemand dan een ongemotiveerde ICT MBO'er, die niet veel verder komt dan Windows installeren. Daarbij is de 'ongeschoolde' VWO'er ook een stuk goedkoper en 'kneedbaarder'.

Ja, je wilt niet weten wat voor een totale leeghoofden een ICT diplomaatje kunnen halen.
Occy74 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:34:

Daar doelde ik dus onder andere op.

[ Voor 31% gewijzigd door sdomburg op 13-09-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat begrijp ik wel, maar ik vind een mail sturen niet meteen aangeven dat je ongemotiveerd bent. Je kunt in prachtige bewoordingen uit de doeken doen waarom je daar zo graag wil werken en gelijk opmerken dat je graag een keer een real life afspraak zou maken.

En breek met de bek niet open over MBOers die alleen Windows kunnen installeren. Sommige HBOers ook trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 42791 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:37:
Dat begrijp ik wel, maar ik vind een mail sturen niet meteen aangeven dat je ongemotiveerd bent. Je kunt in prachtige bewoordingen uit de doeken doen waarom je daar zo graag wil werken en gelijk opmerken dat je graag een keer een real life afspraak zou maken.
Je moet ook goed lezen wat ik zeg:
Door een mailtje te sturen laat je al wat liggen op een aantal van deze punten.
Wat laten liggen betekent dus dat hij gemotiveerder overkomt en meer inzet toont als hij geen mailtje stuurt, maar op een andere manier contact zoekt.
En breek met de bek niet open over MBOers die alleen Windows kunnen installeren. Sommige HBOers ook trouwens :P
Inderdaad, behoorlijk sneu voor MBO'ers die van huis uit veel kennis over computers hebben en die dankzij het grootste deel van hun collega's hun diploma net zo goed als toiletpapier kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Occy74 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:34:

Dat is ook weer per winkel verschillend hoor :)
Bij ons is de filiaalmanager/ regiomanager er vrijwel nooit en heeft het dus echt weinig zin om binnen te lopen :)
Een brief daarentegen komt wel bij de goede persoon terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Atlas schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:41:
[...]

Dat is ook weer per winkel verschillend hoor :)
Bij ons is de filiaalmanager/ regiomanager er vrijwel nooit en heeft het dus echt weinig zin om binnen te lopen :)
Een brief daarentegen komt wel bij de goede persoon terecht :)
Langs komen is in ieder geval een beter idee dan een brief sturen. In het geval van jullie winkel heeft de sollicitant in ieder geval zijn neus laten zien en weet hij ook de naam van de persoon die hij aan moet schrijven.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:49

Lordy79

Vastberaden

Ik ben bedrijfsleider geweest bij een vestiging van NoRRoD en daar hebben we jongens van 17 aan het werk gehad. 16 jarigen hebben ook wel gesolliciteerd, maar dat vonden we toch wat jong.

Opleiding boeide niet, als je maar representatief bent, een leuk praatje kunt houden over computers (niet te technisch maar ook niet te simpel) en veel van computers weet, dan komt het wel goed.

Vooral zeggen dat je heel veel op tweakers zit, dat je je eigen PC knutselt en veel voor andere doet, ook anderen adviseert en dit erg leuk vindt.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Topicstarter
Lordy79 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:05:
Ik ben bedrijfsleider geweest bij een vestiging van NoRRoD en daar hebben we jongens van 17 aan het werk gehad. 16 jarigen hebben ook wel gesolliciteerd, maar dat vonden we toch wat jong.

Opleiding boeide niet, als je maar representatief bent, een leuk praatje kunt houden over computers (niet te technisch maar ook niet te simpel) en veel van computers weet, dan komt het wel goed.

Vooral zeggen dat je heel veel op tweakers zit, dat je je eigen PC knutselt en veel voor andere doet, ook anderen adviseert en dit erg leuk vindt.
doe ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
En hoe stap je zo'n toko dan binnen? Gewoon vragen of ze nog vacatures hebben? Bedrijfsleider roepen ofzo? :P

Ik ben 18, heb net mijn atheneum en ga een jaartje niksen :P (althans, jaartje bijbaantje is wel zo leuk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Volgens mij was 15 de minimum leeftijd om te mogen werken. Maar ik kan het ook mis hebben, vakkenvullen heb ik nooit gedaan ;)

Oftewel: zorg dat je weet wat je verkoopt, zie er representatief uit (zoals je een verkoper zelf ook wilt hebben), en goed kunnen praten om de mensen over hun (toekomstige) aankopen te kunnen adviseren.
Of gewoon handig zijn zodat je op de TD terecht kan komen, lekker computers assembleren en problemen oplossen.

[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 18-09-2005 22:29 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Resistor schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:28:
Volgens mij was 15 de minimum leeftijd om te mogen werken. Maar ik kan het ook mis hebben, vakkenvullen heb ik nooit gedaan ;)

Oftewel: zorg dat je weet wat je verkoopt, zie er representatief uit (zoals je een verkoper zelf ook wilt hebben), en goed kunnen praten om de mensen over hun (toekomstige) aankopen te kunnen adviseren.
Of gewoon handig zijn zodat je op de TD terecht kan komen, lekker computers assembleren en problemen oplossen.
Dus je moet gewoon goed kunnen voorlichten aan mensen dat ze bij een upgrade beter een S939 kunnen kopen ipv een Socket A, met vooruitblik op een eventuele toekomstige toekomst.

representatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verzorgd uiterlijk, niet te veel 'nerd', niet te veel 'punk' (piercings), moeilijk uit te leggen.
Zoals ik al zei: zoals je zelf een verkoper wilt zien.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Resistor schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:49:
Verzorgd uiterlijk, niet te veel 'nerd', niet te veel 'punk' (piercings), moeilijk uit te leggen.
Zoals ik al zei: zoals je zelf een verkoper wilt zien.
Netjes, geen "nerd" bril (hebbik niet) en zonder gel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bijna 15 en in 3 vwo :P Ik ben net 16 en zit in 5 vwo ;)
Maar goed ik ben ook een beetje aan het zoeken bij de computerwinkels in Leiden.
Volgens mij wil Mycom zowiezo mensen met een it/ict opleiding.
Maar misschien heeft computerplanet of computerland wel een leuke bijbaan voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Metal schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:00:
Bijna 15 en in 3 vwo :P Ik ben net 16 en zit in 5 vwo ;)
Maar goed ik ben ook een beetje aan het zoeken bij de computerwinkels in Leiden.
Volgens mij wil Mycom zowiezo mensen met een it/ict opleiding.
Maar misschien heeft computerplanet of computerland wel een leuke bijbaan voor mij. :)
offtopic:
Ik ben late leerling :9

Maar ik ga hier ook maar eens informeren bij de pc winkels.
Alleen, wat is een goede brief om te informeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 101665 op 18-09-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar onder welke soort vacature komt dat dan te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vraag:
Ik doe dit jaar 3VWO, en daarom wou ik graag weten wat jullie met naar schoolgaande mensen doen?

Antwoord:
Die kunnen mits geschikt (en plek) bij ons op koopavond en zaterdag aan de slag als allround medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Over welke winkel heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ComputerLand :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Computerland. Tijd geleden een brief gestuurd op een vacature. Krijg vervolgens het bericht terug dat ik niet ben uitgenodigd voor een gesprek omdat ze teveel inzendingen hadden. Anderhalve maand later staat die vacature nog steeds open :z

Misschien moet ik binnenkort maar eens binnenstappen en vragen of ze ook nog parttime mensen zoeken :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Benotti op 20-09-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-06 07:48
Tja ik ben zelf 17 jaar en zit nu in 4 havo...

En stel je eens voor ik heb al in 2 computerzaken gewerkt :o ....
Ik ben gewoon doodsimpel bij een winkel binnengestapt, kwam aan de praat met de bedrijfsleider en hij zag wel ''mogelijkheden in mij''.
Ik mocht die zaterdag weerkomen en sindsdien werkte ik daar (15 jaar).

Deze zaak is na een jaar helemaal kapot gegaan wegens prive omstandigheden.
Dus was ik 16 en ging maar krantjes lopen :> .
Dit jaar, ben ik gewoon in de zomervakantie weer richting een computerwinkel gestapt en raad eens ja ik mocht weer weerkomen op een zaterdag.
Ik heb daar toen verder de hele vakantie gewerkt en werk er nu alleen op de koopavond en zaterdag's.

Tip:

-Ga niet slijmen bij je (toekomstige) baas
-Zie er netjes en verzorgt uit ( kijk je hoeft niet über knap te zijn maar er netjes uitzien is wel een vereiste als je een klant helpt?)
-En zeker niet iemand, (Collega) afsnauwen die je probeert te verbeteren (Positieve commentaar bedoel ik daarmee)
-Als je voor de winkel staat moet je wel een beetje van alles iets weten om een klant te helpen.. (Komen soms lastige vragen langs hoor)

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Master op 20-09-2005 15:05 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik 15 word (over 2 maandjes) ga ik maar eens verder informeren :Y)
Tot die tijd veel op tweakers zitten om mijn "computerkennis" omhoog te brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 101665 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:51:
Als ik 15 word (over 2 maandjes) ga ik maar eens verder informeren :Y)
Tot die tijd veel op tweakers zitten om mijn "computerkennis" omhoog te brengen :P
Anoniem: 101665 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:37:
Vraag:
Ik doe dit jaar 3VWO, en daarom wou ik graag weten wat jullie met naar schoolgaande mensen doen?

Antwoord:
Die kunnen mits geschikt (en plek) bij ons op koopavond en zaterdag aan de slag als allround medewerker.
Ben je nou al bij Computerland langsgeweest? :? Of heb je ze een e-mail gestuurd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Metal schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:01:
[...]

[...]

Ben je nou al bij Computerland langsgeweest? :? Of heb je ze een e-mail gestuurd? :)
Even gemaild, aangezien ik niets had om mee naar stad te gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-06 16:49
Ik denk ook dat langsgaan (eerst bellen kan natuurlijk)beter is. Bij mijn 1e baantje heb ik eerst opgebeld en naar de bedrijfleider gevraagd. Aan hem heb ik gevraagd of ze mensen nodig hadden/konden gebruiken op zaterdagen. Mocht op gesprek komen (op vrijdagmiddag) en kon gelijk de volgende morgen beginnen.

Ik denk dus dat je beter kunt bellen voor een afspraak of gewoon langs gaan. Dat geeft de indruk dat je gedreven bent en graag wilt.

(ben trouwens 17 en zit in 6vwo :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Inspire op 20-09-2005 16:25 . Reden: typo :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 101665 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:10:
[...]

Even gemaild, aangezien ik niets had om mee naar stad te gaan :(
Ik kreeg een iets ander antwoord :/
Geachte heer,

We zoeken nieuwe collega's die ook door de weeks een hele dag zou kunnen werken, op koopavond , op zaterdag en ook regelmatig in de vakanties.
Indien u hier aan kunt voldoende mag u solliciteren d.m.v. een sollicitatiebrief en CV.

Met vriendelijke groet, / Sincerely yours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
//blaat//

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 101665 op 20-09-2005 16:42 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:56
Metal schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:27:
[...]

Ik kreeg een iets ander antwoord :/

[...]
Ik begin te begrijpen waarom jij al die vragen @ MSN had :P

Begin anders een helpdesk :)

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Ik doe nu 4 Gymnasium, ben 15 jaar en het lijkt me wel chill om in een computerwinkel te gaan werken, alleen het lijkt me niet echt dat ze graag 15 jarige broekies achter de toonbank willen, daar komt nog bij dat ik maar 1,60m ben:'(, beetje weinig kans dus denk ik....Niet dan?

Maarja, weet iemand of ze ook ander werk hebben in pc-winkels, laden-lossen, magazijn/schappen vullen ofzo?

Topicstarter
synthesix schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:18:
Ik doe nu 4 Gymnasium, ben 15 jaar en het lijkt me wel chill om in een computerwinkel te gaan werken, alleen het lijkt me niet echt dat ze graag 15 jarige broekies achter de toonbank willen, daar komt nog bij dat ik maar 1,60m ben:'(, beetje weinig kans dus denk ik....Niet dan?

Maarja, weet iemand of ze ook ander werk hebben in pc-winkels, laden-lossen, magazijn/schappen vullen ofzo?
Volgens mij worden de andere klusjes ook gewoon gedaan door het personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik werk zelf ook in een computerwinkel.... Bij ons maakt leeftijd eigenlijk geen f*ck uit, net als opleidingen.

Je wilt serieus niet weten wat voor stel prutsers we langskrijgen. MBO ICT nivo 3, je laat ze een bak installeren, halverwege zeg je "Je mag deze 2x 64Mb erin zetten ipv de huidige 32Mb" (geef ze oudere bakken om te proberen), en wat doen ze? PC staat nog aan, handje de kast in, geheugen eruit, ondertussen gaat bak flippen.. "Zou je de pc niet uit doen?" ow ja, dat kan.....

Andere situatie: Stagiar komt naar me toe, hij snapt het echt niet, ik had gezegd dat ie windows 98 moest installeren nadat ie de bestanden op de harddisk gezet had, en telkens als ie "computer opstarten met cdrom ondersteuning" kiest "loopt de computer vast en staat er alleen maar A:\> en een knipperend ding en geeft ie foutmeldingen als je iets intikt"

In ons geval zou ik gewoon aanraden: Ga gewoon langs. Tevens stuur je je CV per email. (CV zou ik niet van belang vinden maar ik eis het wel altijd, uiteindelijk moeten ze dat ook leren, en t geeft wel iets aan als ze wat fatsoenlijks kunnen invoeren).

Desnoods bied je aan om 1 of 2 (zater)dagen onbetaald mee te lopen om te laten zien wat je in de praktijk kan. 2 van zulke dagen goed doorlopen geven voor mij persoonlijk VEEL meer indruk dan een leuke opleiding...

dingen als laden en lossen enz, tja, dat kun je ook in een supermarkt doen (dat heet dan vakkenvullen), maar in een pcwinkel is dat veel minder van belang, en al helemaal niet voor fulltime. Daarnaast zijn weekenden ongeveer de tijden dat iedereen kan, juist door de weeks kan soms een voordeel zijn als je dan beschikbaar bent.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 25-09-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 18:51

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wees, zeker omdat je ontzettend jong bent, niet bang om aan klanten aan te geven dat je iets niet weet en dan een collega om info vragen, in plaats van zelf een lulverhaaltje verzinnen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hillie schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:24:
Wees, zeker omdat je ontzettend jong bent, niet bang om aan klanten aan te geven dat je iets niet weet en dan een collega om info vragen, in plaats van zelf een lulverhaaltje verzinnen.
Alsof die mensen daar alles weten :9
Ik liep laatst in een pc-zaak die stagiere die daar liep wou mij een verkeerde voeding verkopen die geleverd word in een kast zonder voeding :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik was 15 toen ik begon te werken bij een computerzaak. Dat was dan wel vooral in het magazijn bezig zijn en assembleren van computers, maar ook telefonisch dingen afhandelen met klanten. Wat me daar eigenlijk opviel is dat ik helemaal niet veel minder wist als de gasten die daar 18+ waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Anoniem: 101665 schreef op maandag 26 september 2005 @ 07:28:
Alsof die mensen daar alles weten :9
Ik liep laatst in een pc-zaak die stagiere die daar liep wou mij een verkeerde voeding verkopen die geleverd word in een kast zonder voeding :7
Tja, ik weet ook meer dan de gemiddelde PC-shop-nerd over bepaalde zaken, maar mij gaat het vooral om de houding naar de klant. Je kunt je eigen gebrek aan kennis (wat heel natuurlijk is, niemand weet alles) trachten te verbloemen door een lulverhaaltje te verzinnen, of je zegt "Sorry, daar weet ik het antwoord niet op, ik zal het even navragen." Wat zou jij liever hebben als je een vraag stelt waar je het antwoord niet op weet? Liever dat 'ie navraag doet, dan een antwoord geven waarvan ik ook merk dat 'ie het ter plekke uit z'n duim staat te zuigen.

Dat er in PC-winkels veel onzin verkocht wordt is waar, maar goed, die jongens hebben nu ook niet de meest fantastische salarissen ter wereld, dan kun je ook geen inside kennis van alles verwachten (vind ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hillie schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:58:
[...]

Tja, ik weet ook meer dan de gemiddelde PC-shop-nerd over bepaalde zaken, maar mij gaat het vooral om de houding naar de klant. Je kunt je eigen gebrek aan kennis (wat heel natuurlijk is, niemand weet alles) trachten te verbloemen door een lulverhaaltje te verzinnen, of je zegt "Sorry, daar weet ik het antwoord niet op, ik zal het even navragen." Wat zou jij liever hebben als je een vraag stelt waar je het antwoord niet op weet? Liever dat 'ie navraag doet, dan een antwoord geven waarvan ik ook merk dat 'ie het ter plekke uit z'n duim staat te zuigen.

Dat er in PC-winkels veel onzin verkocht wordt is waar, maar goed, die jongens hebben nu ook niet de meest fantastische salarissen ter wereld, dan kun je ook geen inside kennis van alles verwachten (vind ik dan).
Ik heb liever dat hij iets naarvraagd dan mij een lulverhaal op gaat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Precies, en ik hoop dat als de TS een PC-winkelbaantje vindt, hij dat ook gewoon doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hillie schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:53:
Precies, en ik hoop dat als de TS een PC-winkelbaantje vindt, hij dat ook gewoon doet. ;)
Tsja... Het is natuurlijk zo: Ik weet wel veel, maar ik weet ook niet alles. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Aan computerland
Geachte heer, mevrouw,

Ik zou graag willen weten wat de minimumleeftijd is om in aanmerking te komen voor en baan (in de winkel zelf),
en welke functies er dan mogelijk zijn.

Ik ben zelf 15 jaar, en doe momenteel VWO4.

Met vriendelijke groet,
Thomas Bosman
Van computerland
We hebben op dit moment geen passende vacatures.

Met vriendelijke groet, / Sincerely yours,

Suzanne West
Personeelsfunctionaris
Damn, maar heb ik heb het gevoel dat dit maar een beetje een haastig antwoord is.
Bij mij in de stad zitten 4 zaken, paradigit, computerland, funprice en mycom. Owja ook nog vobis en dynabyte, maar daar maak ik denk ik al helemaal geen kans.

Heeft iemand wel eens bij een van die winkels gewerkt? Bij mycom zeggen ze dat leeftijd niets uitmaakt, alle leeftijden zijn welkom, maar je moet wel 4 dagen beschikbaar zijn en rijbewijs b hebben :/ , dat is voor technisch en commercieel medewerker. Bij funprice staat er helemaal niets over daar werken op de site, en paradigit heb ik nu net een mailtje gestuurd maar bij mijn paradigit is werken der echt van die lui van 30-40 en zon gast van 20 ofzoiets is eigenlijk nog een jonkie daar als medewerker, dus ik neem aan dat ze daar een hoge minimum leeftijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CL heb ik ook het idee dat die mensen daar op kantoor geen zin hebben om uitgebreid te beantwoorden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Gewoon open sollcitatie heen mikken :)
Heeft voor mij ook gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12

Stewie!

Keen must die!

Hillie schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:58:
[...]
maar goed, die jongens hebben nu ook niet de meest fantastische salarissen ter wereld, dan kun je ook geen inside kennis van alles verwachten (vind ik dan).
Ik vind dat je als full-time computerwinkel-medewerker toch best mag weten wat het verschil tussen atx/btx is, of waarom een P4 uit de 5xx serie anders is dan die uit de 6xx serie, of dat ddr2 iets anders is als ddr, of dat 80 GB harde schijven geen 2 gb aan cache hebben. Achja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DaMorpheus schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:55:
[...]

Ik vind dat je als full-time computerwinkel-medewerker toch best mag weten wat het verschil tussen atx/btx is, of waarom een P4 uit de 5xx serie anders is dan die uit de 6xx serie, of dat ddr2 iets anders is als ddr, of dat 80 GB harde schijven geen 2 gb aan cache hebben. Achja :P
Moet je ook antwoorden hebben? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jax
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jax

Ik ben op mijn 19e begonnen bij een Vobis filiaal als verkoper / technisch medewerker.
Een technische opleiding / achtergrond is in de sector toch wel een vereiste (zelf HBO HIO student).
Niet dat je nog alles moet gaan uitzoeken of inleren.

De jongste collega's die ik in de 1.5 jaar dat ik er nu werk heb gehad waren rond de 17 - 18 jaar.
MBO studenten die moesten stagelopen.
En de laagste leeftijd van een medewerker die bij ons is begonnen: 17 jaar en bezig met een MBO ICT studie .

Ook is dit wel te verwachten. Als klant wil je niet het idee hebben dat er een jong broekie voor je neus staat die jou wel even wat over computerapparatuur gaat uitleggen.
Je moet representatief overkomen, maar ook de kennis die je hebt met je voorkomen ondersteunen.
Een jong uiterlijk helpt daar vaak niet bij.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Edit: Ik heb toen ik de baan wilde geen open sollicitatie gestuurd. Maar een sollicitatiebrief gestuurd naar aanleiding van een vacature in de regiokrant.

Edit2: Mijn beleving is dat je het beste een nette sollicitatiebrief kan sturen of sollicitatie mail, maar niet bellen of langsgaan. Brief of mail staat professioneler.

[ Voor 18% gewijzigd door Jax op 03-10-2005 16:02 ]

Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:41

Leejow(saait)

Blater

synthesix schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:55:
Aan computerland

[...]

Van computerland

[...]

Damn, maar heb ik heb het gevoel dat dit maar een beetje een haastig antwoord is.
Bij mij in de stad zitten 4 zaken, paradigit, computerland, funprice en mycom. Owja ook nog vobis en dynabyte, maar daar maak ik denk ik al helemaal geen kans.

Heeft iemand wel eens bij een van die winkels gewerkt? Bij mycom zeggen ze dat leeftijd niets uitmaakt, alle leeftijden zijn welkom, maar je moet wel 4 dagen beschikbaar zijn en rijbewijs b hebben :/ , dat is voor technisch en commercieel medewerker. Bij funprice staat er helemaal niets over daar werken op de site, en paradigit heb ik nu net een mailtje gestuurd maar bij mijn paradigit is werken der echt van die lui van 30-40 en zon gast van 20 ofzoiets is eigenlijk nog een jonkie daar als medewerker, dus ik neem aan dat ze daar een hoge minimum leeftijd hebben.
toon volledige bericht
Even een schopje (het is nog binnen de twee weken):
Ik werk in Apeldoorn bij een van de bovenstaande computerwinkels. Ik ben zelf 17 jaar en ik heb m'n ogen gewoon goed open gehouden. Kijk vooral naar een part-time baan omdat winkels soms nog verkoop personeel op de do. avond en zaterdag zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik heb een tijd terug een mail gestuurd naar Computerplanet of er nog werk was voor een 16 jarige 5 vwo'er. Dit heeft effect gehad. Klein tijdje terug een antwoord gehad dat er een vacature was vrij gekomen.
Morgen heb ik een sollicitatie gesprek. Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik verkoop sinds mijn 18e computers en randapparatuur, en ik moet zeggen dat leeftijd op zich niet zoveel uitmaakt, als je maar representatief kunt overkomen. Als jij nog 14 bent en je er ook zo uitziet, en er komt vervolgens een klant informeren naar een computer, zal hij wellicht je advies minder snel aannemen dan dat leen leeftijdgenoot hem dat vertelt. Tenzij je het natuurlijk erg goed en kundig weet uit te leggen, dan krijg je nog vaak verbaasde reacties.

Toen ik 18 was werd mij ook wel regelmatig gevraagd "Jongeman, is hier iemand die iets van computers weet". Je antwoord natuurlijk netjes "daar spreekt u mee". Het gezicht van de klant begint rare vormen aan te nemen, en je leest "nou, het moet dan maar" op zijn voorhoofd. Vervolgens vertel je hem een interessant verhaal, weet je netjes al zijn vragen te beantwoorden, en gaat hij met een computer de deur uit en biedt hij nog even zijn excuses aan dat hij je wat onkundig had ingeschat. Is mij met regelmaat overkomen.

Ben inmiddels 20 en werk sinds kort bij Paradigit, waar ik een van de jongere werknemers ben. Door 2 jaar verkoop ervaring in deze branche maakte het ook niet zoveel uit dat ik nog jong ben, maar ik kan me voorstellen dat ze iets meer twijfels hebben bij 14 / 15 jarigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Woei, net terug van sollicitatie gesprek. Ging goed. Kwa technische kennis verwachten ze niet zo heel veel. Enige vraag die ik hoefte te beantwoorden was welke sockets Amd allemaal heeft. :D
Nu maar afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk zo'n vraagje om even te kijken of je überhaupt iets van computers weet. Boeit niet zo als je toevallig een socket was vergeten, maar als je je ter plekke afgevraagd had wat een 'AMD' was, dan had het gesprek daar denk ik op gehouden.

Succes in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Leeftijd maakt niet zoveel uit (als je tenminste geen 12 bent ;)) Als je maar verstand van zaken hebt en niet al te bijdehand doet (daar heb ik zelf dus een gruwelijke hekel aan). Wat ik ook belangrijk vind is dat je kunt luisteren en niet je kennis staat te spuien zonder op te letten wat de klant nou eigenlijk wil. En er niet uitziet als een of andere zwerver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
En wat is er van terecht gekomen? Ik wil het graag weten van mstr en metal. Lijkt me nl ook wel leuk in compwinkel.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb verder nog niets ondernomen,
Dat ga ik in 2006 doen (goed voornemen :9)
Zodra ik wat weet laat ik het horen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Anoniem: 101665 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 08:26:
Ik heb verder nog niets ondernomen,
Dat ga ik in 2006 doen (goed voornemen :9)
Zodra ik wat weet laat ik het horen :*)
Ik heb het ook al gevraagd, maar ze hadden niemand nodig. Ik probeer het als ik 16 ben opnieuw.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb ook in computerwinkel gewerkt ind e vakantie wel dus het mag neem ik aan altijd ligt meer aan jezelf dan denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
almar schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:34:
Ik heb ook in computerwinkel gewerkt ind e vakantie wel dus het mag neem ik aan altijd ligt meer aan jezelf dan denk ik...
Maar jij bent toch 17? Of wanneer was die vakantie dan?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50
GH45T is 19 jaar en is met 18 in een computerwinkel begonnen met werken, ik werk er nog altijd. Voor mij is het gewoon een bijbaan en in de vakantie's maak ik gewoon volle weken. Ik doe wel een ICT opleiding en ben dan ook vanuit een stage daar terecht gekomen waarna de eigenaar me vroeg of ik wou komen werken.

Maar ik denk persoonlijk dat 15 jaar wel erg jong is om in een computerwinkel te werken. Veel mensen willen toch door iemand geholpen worden die wat ouder is. Ook ik ondervind dat vaker. Een baantje op de technische dienst zal misschien wel wat voor jouw zijn, als je tenminste genoeg computer kennis hebt ;)

Maar goed, er is maar 1 manier om er in jouw geval achter te komen en dat is vragen / proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137960

Ik ben zelf ook 14 jaar (Almost 15), 1.80 lang en zie er volgens mij niet al te 'kinderlijk' uit. Ik heb niet de intentie om in een Computerzaak te gaan werken, maar nu ik dit topic lees, vraag ik me af of ik het zou kunnen.

Wat voor kennis heb je nodig? Zoals een aantal posts boven mij staat: Welke sockets heeft AMD? Die vraag kan ik beantwoorden, maar het lijkt me niet dat een klant met die vraag komt. Advies voor een nieuw systeem kan ik iemand wel geven, dat is het punt niet, maar het stopt bij mij (en ik denk ook bij veel anderen) als iemand met een probleem komt.

Stel er lukt iets software-matigs bij een klant niet. Hij kan een bepaalde actie bij een bepaald programma niet uitvoeren, omdat het programma dan zonder error afsluit. Ik zou dan geen flauw idee hebben wat er aan de hand is. (uh, dit is een vaag voorbeeld :+)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 137960 op 13-12-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Anoniem: 137960 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:55:
Ik ben zelf ook 14 jaar (Almost 15), 1.80 lang en zie er volgens mij niet al te 'kinderlijk' uit. Ik heb niet de intentie om in een Computerzaak te gaan werken, maar nu ik dit topic lees, vraag ik me af of ik het zou kunnen.

Wat voor kennis heb je nodig? Zoals een aantal posts boven mij staat: Welke sockets heeft AMD? Die vraag kan ik beantwoorden, maar het lijkt me niet dat een klant bijvoorbeeld met een vraag komt. Advies voor een nieuw systeem kan ik iemand wel geven, dat is het punt niet, maar het stopt bij mij (en ik denk ook bij veel anderen) als iemand met een probleem komt.

Stel er lukt iets software-matigs bij een klant niet. Hij kan een bepaalde actie bij een bepaald programma niet uitvoeren, omdat het programma dan zonder error afsluit. Ik zou dan geen flauw idee hebben wat er aan de hand is. (uh, dit is een vaag voorbeeld :+)
Wat ik zou willen: systemen bouwen bij de td, en systemen repareren (vooral hardwarematig dan)

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wat voor kennis heb je nodig? Zoals een aantal posts boven mij staat: Welke sockets heeft AMD? Die vraag kan ik beantwoorden, maar het lijkt me niet dat een klant met die vraag komt. Advies voor een nieuw systeem kan ik iemand wel geven, dat is het punt niet, maar het stopt bij mij (en ik denk ook bij veel anderen) als iemand met een probleem komt.

Langsbrengen en in de eventviewer kijken wat er fout is gegaan. Dit soort vage problemen met een vaag nog veel vagere omschrijving kan en hoef je niet uit je hoofd a la minute op te lossen. Dit is een typisch gevalletje van "breng hem maar even langs, mevrouwtje" :P

(ik werk zelf overigens niet in een computerwinkel, maar dit lijkt me een redelijk logische reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-06 12:09

Hangt af in welke zaak je gaat werken. Bij de meeste winkels wordt er amper gekeken naar softwareproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb vandaag een twee-tal e-mails de deur uitgedaan,
naar: Mycom en Computerland.
Nu maar wachten op antwoord, ik heb alleen het idee dat die mensen op het kantoor niet zo snel zijn O-)
Ik laat jullie horen hoe het afloopt.
Verder zitten er hier (Utrecht) nog:
Paradigit,
Dynabyte,
maar daar kon ik geen e-mail adres van vinden. Iemand enig idee wat de e-mailadressen zijn van deze winkels? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 16:26
Anoniem: 101665 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:03:
Nu maar wachten op antwoord, ik heb alleen het idee dat die mensen op het kantoor niet zo snel zijn O-)
Ik laat jullie horen hoe het afloopt.
Verder zitten er hier (Utrecht) nog:
Paradigit,
Dynabyte,
maar daar kon ik geen e-mail adres van vinden. Iemand enig idee wat de e-mailadressen zijn van deze winkels? :7
paradigit:
http://paradigit.nl/php/viewtext.php?textid=18
Verkoop informatie: verkoop@paradigit.nl
Technische vragen: helpdesk@paradigit.nl
Opmerkingen over de site: webmaster@paradigit.nl

staat gewoon op de site ?

dynabyte:
https://www.dynabyte.nl/vacancies.php

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het enigste wat ik blijkbaar nog moet leren is: sites doorzoeken |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Anoniem: 101665 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:36:
Het enigste wat ik blijkbaar nog moet leren is: sites doorzoeken |:( 8)7
Als je dat nog niet een kan geef ik je weinig kans... :P

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Anoniem: 101665 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:03:
Nu maar wachten op antwoord, ik heb alleen het idee dat die mensen op het kantoor niet zo snel zijn
Over snel gesproken. 3, bijna 4, maanden na het openen van het topic je mails de deur uit. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Helsie schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:38:
[...]

Over snel gesproken. 3, bijna 4, maanden na het openen van het topic je mails de deur uit. :Y)
Ik heb een brief naar paradigit gestuurd, ik denk een half jaar tot een jaar geleden. Ik zit nog steeds hele dagen te wachten dat de telefoon eens over gaat of er een brief op de deurmat valt van paradigit. Ze zijn dus NIET snel!

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Felixje schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:52:
[...]

Ik heb een brief naar paradigit gestuurd, ik denk een half jaar tot een jaar geleden. Ik zit nog steeds hele dagen te wachten dat de telefoon eens over gaat of er een brief op de deurmat valt van paradigit. Ze zijn dus NIET snel!
Bedrijven zijn niet verplicht om te reageren maar het is natuurlijk wel zo fatsoenlijk om iets terug te laten horen. Wil je perse weten of ze er mee bezig zijn, bel ze dan 1 of 2 weken nadat je een brief gestuurd hebt.
Ik zelf zit sinds oktober weer zonder werk en heb ondertussen al een stuk of 50 automatiseringsbedrijven/computerzaken gemaild/geschreven en van nog geen 25% heb ik een reactie terug gekregen. (En nu ga ik me maar inschrijven bij kvk aangezien ik ondertussen met mijn eigen klanten gemiddeld 2 dagen per week kan vullen.)

Wil je dus een antwoord en heb je niks van ze gehoord na 2 weken, bel dan. Kunnen ze je op dat moment niks zeggen erover, bel dan 1 a 2 dagen later weer.

[ Voor 8% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-01-2006 21:09 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Felixje schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:52:
[...]

Kun je na gaan hoe lang het duurt als je eerst 4mnd wacht met sturen, zoals TS. ;)

Maar zonder gekheid: je gaat toch niet serieus een half jaar tot een jaar (redelijk ruime marge trouwens :? ) op antwoord wachten he? Na een maand niks gehoord is afwijzing hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Helsie schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 07:18:
[...]
Kun je na gaan hoe lang het duurt als je eerst 4mnd wacht met sturen, zoals TS. ;)

Maar zonder gekheid: je gaat toch niet serieus een half jaar tot een jaar (redelijk ruime marge trouwens :? ) op antwoord wachten he? Na een maand niks gehoord is afwijzing hoor...
Maand vind ik nog lang :/. Maar goed deze meneer is blijkbaar nog jong. Bij deze, een halfjaar wachten is echt veels te lang. En als je baan graagt wilt lekker, erachteraan zitten/bellen. En als ze je niet kunnen gebruiken, vragen waarom niet. Misschien kan je het beter doen bij de volgende.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
-

[ Voor 103% gewijzigd door Felixje op 13-11-2007 23:39 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Werk zelf sinds oktober bij Dynabyte,
had geen diploma's ICT oid.

wel een afgeronde MBO2 opleiding techniek en VBO groen.
Ik kwam spontaan de winkel binnen dat ik graag een job bij hun wilde hebben,
de bedrijfsleider stelde me wat vragen en ik antwoorde er eerlijk en spontaan op.

Volgende dag een nette CV ingeleverd en binnen 1 week was ik aangenomen.
Reden was omdat ik verstand van computers had, klantvriendelijk ben ingesteld, en vooral commercieel ben ingesteld.

Hele afwisselende baan, en je ziet ook hoe snel de ontwikkeling gaat op het gebied van computers.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Dat ik niets meer hoor, betekent dat dat er niet gereageerd is?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Felixje schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:49:
Dat ik niets meer hoor, betekent dat dat er niet gereageerd is?
Ik had eerst met mijn @gmail.com account verstuurd, daar kreeg ik geen antwoord op.
Nu via mijn @casema.nl en kreeg het volgende antwoord:
Geachte heer / mevrouw,

Voor welke functie wilt u solliciteren?

XXX XXX
Personeelsfunctionaris
Heb weer even terug gemaild, dus... jullie horen nog van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Anoniem: 101665 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 07:35:
[...]

Ik had eerst met mijn @gmail.com account verstuurd, daar kreeg ik geen antwoord op.
Nu via mijn @casema.nl en kreeg het volgende antwoord:

[...]

Heb weer even terug gemaild, dus... jullie horen nog van me
Wel bot dat ze iedere keer zo'n standaard mail terugsturen.
Ik ben ook wel eens toe aan ander werk. Ik ben 16 en zit momenteel op 5 atheneum. Om wat bij te verdienen breng ik al 4 jaar lang een weekkrantje rond (huis aan huis). Mij lijkt het wel leuk om bij mediamarkt te gaan werken, maar ik ben nog niet echt actief aan het zoeken. Ben benieuwd of het de 15/16-jarigen in dit topic gaat lukken :)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dit keer heel een heel uitgebreid antwoord, hier komt ie:
Beste mijn-naam,

Voor onze filialen kijken we meestal wat het beste in ons team past, omdat er behoorlijk verantwoordelijkheid bij komt kijken (sleuteldrager, alarm, afsluiten e.d.)...is het heel belangrijk dat iemand dit ook aan kan.
Je kan een open sollicitatie doen, dan kijk ik aan de hand van de CV of de kandidaat / jij eventueel geschikt is / bent.
De meeste filiaalmanagers zoeken wel mensen met ervaring, dus dat is wel een harde eis bij de selectie (gezien je leeftijd).
Waar voor zou je een open sollicitatie willen doen?
Een fulltime baan of een weekendkracht?
En welke regio kom je vandaan,en waar zou je eventueel voor willen solliciteren?

XXX XXX
Personeelsfunctionaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Anoniem: 101665 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:58:
Ik heb dit keer heel een heel uitgebreid antwoord, hier komt ie:

[...]
Maar je kan toch een beetje computers op knappen en bouwen. Dan hoef je toch geen sleutel te hebben?
Erg rare reactie vind ik dit naar iemand van 15.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165398

Tja, het lijkt mij ook wel leuk om bij de lokale pc boer te werken, maar ik denk niet dat ze de verantwoordelijkheid willen geven aan een 15 jarige :/ ( Probeer een demonstratie te geven ofzo of een paar weken onbetaald)
Moeilijk, maar zeg nooit nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Domenique,

We hebben geen vacature open staan van weekendkracht voor het filiaal Utrecht.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Dan later nog maar een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Jullie zijn wel druk op zoek he....
Kijk mensen die echt zo op zoek zijn kijk ik tegen op :Y) ...

Zelf heb ik al een keer gereageerd in dit topic maar nog maar een keer.
Stel je voor je krijgt de gelegenheid om eens een dagje mee te draaien een paar tipjes...

-Ga niet slijmen bij je (toekomstige) baas
-Zie er netjes en verzorgt uit ( kijk je hoeft niet über knap te zijn maar er netjes uitzien is wel een vereiste als je een klant helpt?)
-En zeker niet iemand, (Collega) afsnauwen die je probeert te verbeteren (Positieve commentaar bedoel ik daarmee)
-Als je voor de winkel staat moet je wel een beetje van alles iets weten om een klant te helpen.. (Komen soms lastige vragen langs hoor) En deze is heel belangrijk ;) ...

Nog iets het zal je verbazen wat je nog allemaal niet weet hoor.
Dus, ga absoluut niet bijdehand doen want ja wij tweakers hebben soms ook wat fout :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 165398 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:34:
Tja, het lijkt mij ook wel leuk om bij de lokale pc boer te werken, maar ik denk niet dat ze de verantwoordelijkheid willen geven aan een 15 jarige :/ ( Probeer een demonstratie te geven ofzo of een paar weken onbetaald)
Moeilijk, maar zeg nooit nooit
Verkoper zijn is niet echt veel verantwoordelijkheid hoor. Je wordt vaak ook gewoon gecontroleerd voor een tijd of je alles wel goed doet. :)
Overigens willen ze graag 15 jarigen, kost ze bijna niks voor een hele dag werk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Metal schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Verkoper zijn is niet echt veel verantwoordelijkheid hoor. Je wordt vaak ook gewoon gecontroleerd voor een tijd of je alles wel goed doet. :)
Overigens willen ze graag 15 jarigen, kost ze bijna niks voor een hele dag werk. :P
Dat is waar, maar het is toch leuk bijverdienen.
Heb nu ook maar even gemaild naar Paradigit.
Weet iemand nog een winkel waar ik evt. zou kunnen kijken om te gaan solliciteren?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 101665 op 27-01-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Metal schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Toch denk ik dat je iemand sneller aanspreekt die rond de 30 is dan 15 jaar.... :/
Ik bedoel maar, ik word liever niet door iemand van 15 geholpen die mij de les zit te lezen?
Klinkt raar maar gevoelsmatig stap je liever op de oudere persoon af, totdat de jongere persoon zich heeft bewezen tegenover jou...

En als verkoper moet je toch echt wel wat weten, in iedergeval bij mij in de winkel word daar streng naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar ik zou evt. ook op de TD kunnen werken.
Ik mailde naar Mycom en kreeg de volgende reactie terug:
Geachte mevrouw XXX, :X

De CAO voor de elektronische detailhandel gaat uit van een minimum
leeftijd van 16 jaar.

Voor mogelijke functies verwijs ik graag naar onze website.

Met vriendelijke groet,

MyCom NEDERLAND B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165398

waarom altijd van die korte antwoorden :Z
Venus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 165398 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:52: