[XP] Updaten software werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Hallo iedereen,

Ik heb een vreemd probleem. Wanneer bepaalde software naar Internet Explorer gelinkt wordt om te updaten (je drukt dus op update en iexplore.exe moet openen) dan gebeurt dit niet. Dit alles met als gevolg dat ik mijn updates niet heb. Programma's waarbij dit gebeurd, zijn bijvoorbeeld ZoneAlarm en WinAmp. Echter programma's die een eigen verbinding leggen kunnen wel updaten (bijv. Acrobat Reader, Steam)

Nou heb ik bij mijn vriendin ZoneAlarm ook geinstalleerd op haar laptop en daar werkt (met precies dezelfde instellingen) de updatefunctie wel. Hiermee is dus uitgesloten dat ZoneAlarm het probleem veroorzaakt en dus vermoed ik dat het in Windows zit.

De windows firewall is ook uitgeschakeld. Nou zit Windows zo boordevol met instellingen op het gebied van verbindingen met Internet, dat ik niet meer weet waar ik moet zoeken. Zijn er misschien mensen die weten waar ik het probleem moet zoeken en beter nog welke instellingen de verbindingen met IE beinvloeden?

Indien specs van het systeem nodig zijn kijk naar signature (denk alleen niet dat het van toepassing is)

Ik heb MS antispyware en Hitman Pro, 0 hits, dus daaraan zal het niet liggen, bovendien ken ik geen proggies die dit blokkeren. Ook heb ik nog AVG Pro (icm ZoneAlarm Security Suite) draaien en dus ook geen virussen (vermoedelijk)

[ Voor 12% gewijzigd door leeke1984 op 13-09-2005 15:19 . Reden: Antwoord vraag hieronder ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
spy- adware gechecked??

• leeke1984
Check de Startpost

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Extra > Internet Opties > tabblad Verbindingen > LAN instellingen > "Instellingen IE automatisch overnemen"? Welke programma's werken overigens niet? En werkt het wel als je ZoneAlarm even uitschakelt? Dan kan je ZoneAlarm pas uitsluiten, niet omdat de buurvrouw het ook heeft. Misschien is er wel een instelling die afwijkt ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leeke1984
De programma's op zich werken wel, alleen op het moment dat er een update gestart wordt (bijvoorbeeld die van ZoneAlarm, dan opent ie IE, en moet je daar op zeg maar een 'beveiligde site' een bestand downloaden). Meerdere programma's werken op deze manier. Ik kan ze niet allemaal zo opnoemen maar WinAmp en ZA staan me zo gauw even bij.

Overigens, ik ben degene die het bij de 'buurvrouw' geinstalleerd heeft op mijn eigen kamer en heb precies dezelfde instellingen in ZA. Het kan hier dus niet aan liggen. Wat niet zegt dat ik het niet getest heb, want dat heb ik uiteraard ook gedaan. Hier ligt echter niet de oplossing.

Voor de andere tip bedankt, ik ga hem over ongeveer 2 uur uitproberen (zit nu nog op mijn werk), dan hoor je er meer over. Ik denk echter als ik even hier kijk op het werk, dat ik dat wel aangevinkt heb. Dus eventueel nog andere oplossingen?

[ Voor 10% gewijzigd door leeke1984 op 13-09-2005 14:20 . Reden: toevoeging ]

• leeke1984
Zoals ik al vermoedde heb ik inderdaad het automatisch overnemen aanstaan. :S Helaas is dit dus niet de goede tip, toch bedankt! Heeft er iemand anders ideeën?

• leeke1984
*kick*

• leeke1984
Is er dan helemaal niemand die een oplossing heeft voor dit probleem?! Plz vraag wat je weten moet om erachter te komen, ik zal alle nodige input leveren, als het maar opgelost wordt ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De programma's op zich werken wel, alleen op het moment dat er een update gestart wordt (bijvoorbeeld die van ZoneAlarm, dan opent ie IE, en moet je daar op zeg maar een 'beveiligde site' een bestand downloaden).
Pics !!111 :P

Nee, serieus, denk dat dat wel een boel verheldert, want wat je hierboven vertelt is absoluut niet zoals het hoort.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leeke1984
ok ik zal een aantal screenshots posten over een uur:

Waarvan alleen? Ik zal de internetopties in ieder geval doen met zoveel mogelijk instellingen. Er mag vanuit gegaan worden dat de firewall uitstaat in dat geval en die dus niet meer mee telt in het vraagstuk. Tot over een uur.

Zijn er nog meer verzoeken tot screenshots van bepaalde instellingen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Staat IE ingeschakeld als default browser?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• leeke1984
http://www.gotvraagstuk.tk

Zo ik hoop dat deze screenies het doen! Zover ik weet is IE inderdaad wel standaard browser, waar kan ik dit checken?

[ Voor 81% gewijzigd door leeke1984 op 16-09-2005 14:29 ]

• leeke1984
Bij mij doen ze het niet in firefox, weet niet waarom, maar wel met IE

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:52

ThunderNet

Flits!

In internet explorer:

Tools -> Internet Options
tabblad 'security'
Dan de security level verlagen. OF op 'custom level' klikken... Daar moet je ActiveX aanzetten.

Werkt het dan wel? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zou je de links naar de pics weg kunnen halen. Dat werkt nl. niet en telkens een message dat ik in moet loggen bij MSN is niet leuk.

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik kan de plaatjes ook niet zien. Probeer ze even ergens te uploaden waar dat wel gewoon kan :)

Mijn spoorwegfotografie

• leeke1984
waar? dat was juist het probleem ;)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 17:54

Willem2

Ω is futile

Zone alarm kan volgens mij wel degelijk programma's tegenhouden om MSIE te openen.
Als je in het begin ooit een ZA popup hebt weggeklikt met zo'n vraag als 'mag dit programma het volgende doen?' heb je hem zo te pakken.

Het makkelijkste lijkt mij om gewoon ZA ff te de-installeren, dan weet je snel genoeg of dit de boosdoener is.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

waar bv bij een picture hoster als Imageshack (www.imageshack.us/)

• leeke1984
Zoals eerder gezegd is ZoneAlarm uit in deze situatie, ik heb het echter nog maar een keer geprobeerd, alles geuninstalled, opnieuw opstarten, geprobeerd te updaten met winamp en alcohol en er gebeurt niets!

Dit is ook het rare, je ziet em gewoon niet eens nadenken ofzo. Hij kan wel constant connecten, ik krijg bij ZA ook bijvoorbeeld een melding dat ie geupdate dient te worden, maar als ik dan op updaten klik gaat het schermpje weg en gebeurt er niets. Updates binnen ZA met antivirus enz doet ie wel! Hij heeft hier echter geen IE voor nodig.

• Hmail
  • Laatst online: 22-03 16:48

Hmail

Doet ook maar wat.

Overigens hier de pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.pix8.net/pro/thumbs.php?u=3757ucvJw&i=636452Afbeeldingslocatie: http://www.pix8.net/pro/thumbs.php?u=3757ucvJw&i=636453Afbeeldingslocatie: http://www.pix8.net/pro/thumbs.php?u=3757ucvJw&i=636454
Afbeeldingslocatie: http://www.pix8.net/pro/thumbs.php?u=3757ucvJw&i=636455Afbeeldingslocatie: http://www.pix8.net/pro/thumbs.php?u=3757ucvJw&i=636456Afbeeldingslocatie: http://www.pix8.net/pro/thumbs.php?u=3757ucvJw&i=636457

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• leeke1984
bedankt chip! Maar ik heb nog steeds het antwoord niet ;-) Het blijkt toch een vreemd probleem :P Overigens nog meer pics gewild van andere instellingen?

Verwijderd

Let op dat BITS niet op disabled staat in de services.

• leeke1984
wat is BITS? en waar staan de services?

• leeke1984
*kick*

• leeke1984
Weet niemand de oplossing?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat je wellicht niet laat zien wat er gebeurt tijdens zo'n update?
De settings in je screenshots laten alleen dat zien: je settings.
Niet wat voor prompts, vensters, of andere popups/klikbaarheden je krijgt op dat moment.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je services vind je in het systeembeheer. Via je configuratiescherm of startmenu te bereiken, als die uiteraard weergegeven wordt (vinkje in de properties van het startmenu).

Krijg je nog foutmeldingen, bijvoorbeeld in je eventlogs?

Services of event log zijn woorden die prima te gebruiken zijn in de search, en je hebt zo gevonden waar je ze kan vinden :)

Mijn spoorwegfotografie

• leeke1984
De BITS staan op automatisch dus ik neem aan dat ze het doen (stonden eerst op handmatig maar heb ik nu veranderd, heeft echter geen effect, moet ik het terug veranderen?)

Er gebeurt niets speciaals tijdens het updaten, ik krijg de vraag of ik wil updaten, klik ik ja, en vervolgens gebeurt er helemaal niets! Ook zijn er geen event logs over (dus geen fouten?).

• leeke1984
*kick*

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Is IE wel je "standaard browser" (m.a.w. staat dat vinkje aangevink bij "controleren of IE standaardbrowser is")?

Als je Firefox gebruikt, zou je kunnen proberen om die standaardbrowser te maken en eventueel daarnaa IE te starten die vervolgens met een melding zou moeten komen dat IE niet meer de standaardbrowser is.

Is het nog een beetje te volgen, heb nog nooit zovaak het woord standaardbrowser achter elkaar getypt. B)

• leeke1984
Ik zie niet in wat het verschil zou moeten zijn tussen die twee maar ik ga het iig proberen. Waar ik ook nog op ben gekomen:

Ik zit achter een router/adslmodem combi. Mijn vader heeft overigens (in een andere stad) met precies dezelfde pc, dus ook hetzelfde probleem. Het is dus een aldi pc en ik denk dat het ofwel een instelling van de pc is, of dat het ligt aan de router (hij zit ook achter een router). Mijn vriendin heeft er dan weer geen last van maar zit ook achter een router.

Gemeenschappelijke factoren zijn dus:

pc en router.

Nou hebben we alle pc instellingen geloof ik wel gehad dus kunnen we misschien voorzichtig concluderen dat het hier niet aan ligt. Nou dus de volgende vraag, maar om misschien een stapje verder te komen.

Welke poort gebruiken de softwareprogramma's om een request te doen om internetverbinding te maken EN een IE scherm te openen. Ik heb het dan over ZoneAlarm en bijvoorbeeld WinAmp. Misschien is het in de router geblocked? Heeft dit met portforwarding te maken (ook zomaar eens gelezen toen ik een ftp server op wilde zetten)?
Er moet dan wel rekening worden gehouden met het feit dat ZA wel gewoon zijn antivirus update (hier is geen IE voor nodig maar doet ie gewoon int programma). Het gaat er dus om of hier een verschil is en of er een verschil in poort is t.o.v. de normale port 81(voor internet geloof ik?)?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is? Ik kan momenteel niet de controleren welke poorten openstaan want ik zit wederom op het werk.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Edit: ik ga me even schamen. Verkeerde venster :X

[ Voor 74% gewijzigd door F_J_K op 29-09-2005 17:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• leeke1984
haha ik wist ff geen andere oplossing :P :+ maar heb je ook nog een nuttige toevoeging??

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Sorry, ik reageerde in het verkeerde venster...

Het gaat dus verkeerd bij het klikken op een update link waar normaliter een browser hoort te openen. Is een applicatie-check wel uitgeschakeld op het moment dat ZA niet actief is vwb. het poorten blokkeren? Check dat eens.

Los daarvan: wat gebeurt er als je vanuit start-uitvoeren iets als http://tweakers.net oid. probeert te openen, komt de browser dan wel? Zo niet: kijk in je register naar HKCR\http
Idem met .html dubbelklikken op de lokale HDD.

Router kan ik me niet voorstellen zolang het om verkeer over de normale poort 80 gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• leeke1984
Ok ik heb Firefox geuninstalled (hij was standaard) in IE aangevinkt dat ie standaard moest zijn. Toegepast, pc opnieuw opgestart. Hij doet het nog steeds niet. :S

In reactie op de andere post:

Als ik doe uitvoeren --> http://tweakers.net zonder www dan krijg ik de volgende foutmelding:

'Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm.'

Wat bedoelen ze hier mee? Ik snap wel wat ze bedoelen maar ik weet niet wat ik moet invoeren. Weet iemand dit?

Als ik kijk in de regedit staat bij de map die je aangegeven hebt het volgende:

map HTTP:
standaard REG_CZ URL:HyperText Transfer Protocol
EditFlags REG_DWORD 0x00000002(2)
Source Filter REG_CZ {E436EBB6-524F-11CEnz....}
URL Protocol REG_CZ

Submappen:
AnimExtensions
(Standaard) REG_CZ (geen waarde ingesteld)
. REG_CZ dxmasf.dll,150
.asf REG_CZ dxmasf.dll,150
.asp REG_CZ dxmasf.dll,150
.asx REG_CZ dxmasf.dll,150
.nsc REG_CZ dxmasf.dll,150
.wax REG_CZ dxmasf.dll,150
.wm REG_CZ dxmasf.dll,150
.wma REG_CZ dxmasf.dll,150
.wmv REG_CZ dxmasf.dll,150
.wmx REG_CZ dxmasf.dll,150
.wvc REG_CZ dxmasf.dll,150

Extensions
Alle zelfde als hierboven bij standaard geen waarde bij de rest wel, en de naam '.' staat er niet in

Shell

Submap daarvan:
open

Als je met op de lokale hd op een .html file drukt dan opent ie weer wel IE. Ik hoop dat je hier iets mee kan? Of wat is de bedoeling van die foutmelding?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Bij shell - open mist wat. Ook mis ik CLSID's bij extensions maar dat lijkt me minder een probleem.

In XPNL + Deerpark Alpha 1 (Firefox) heb ik het volgende: http://crew.tweakers.net/...ttp_XP_DeerparkAlpha1.reg

Misschien heb je er iets aan. Ook als je Firefox hebt niet 1-op-1 importeren omdat het pad van je executable anders zal zijn. Maar kijk er wel even naar. Maak hoe dan ook natuurlijk wel eerst een backup/export van je eigen settings. Maar vooal onder Shell mis ik dus volgens mij iets.

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 29-09-2005 20:37 ]

• leeke1984
Ik heb nu het register van jou geimporteerd, heel internet enz. werkt nog wel maar de update nog steeds niet :( Wat bedoel je met het pad van die executables? Die zie ik zo gauw niet vermeld in dat register. Bovendien weet ik nog steeds niet wat er nu wordt bedoeld met die foutmelding. Kan ik hier ook nog wat in veranderen? en zo ja wat moet ik dan veranderen?

• leeke1984
kick
Pagina: 1