Toon posts:

Laptop: Wired + Wireless bridgen?ook de internettoegang kan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb in mijn laptop (XP Professional) een WiFi card en een 'wired' netwerk card. Ik gebruik de WiFi om te internetten, en nu wil ik graag op de wired card een andere pc aansluiten (ook XP Professional) die dan ook de WiFi internet toegang kan gebruiken. Kan dit?

Desktop PC ---> UTP kabel ---> laptop ---> WiFi card ---> internet

Hoe? Moet ik dan een crosslinked utp kabel gebruiken?

Marcel

Verwijderd

Topicstarter
jaar later, zelfde wens... schop ;)

Verwijderd

hehe, je kan iig niet zeggen dat je te vlot gekicked hebt :p

je hebt of je tegenwoordig nog een cross-cable nodig hebt is een disputabel punt, maar je kunt er in ieder geval niet de fout mee ingaan ;) zowiezo heb je dan nog een stukje software nodig binnen je laptop die de verbinding beheerd en forward naar je andere verbindingen. Daarbij wordt je Wifi verbinding dus als Wan gezien en je UTP als Lan als je het met een huis, tuin en keuken router zou vergelijken ;) ik geloof wel dat er zoiets is ingebouwd in Windows (althans vroeger wel) namelijk het internet sharen. Kijk even via Configuratie scherm >> netwerkverbindingen >> draadloze netwerkverbinding >> tabblad geavanceerd. daar vind je meer info ook. Succes :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

het kan gewoon met Linux.
Je moet routeren over die 2 interfaces (op je desktop).
UTP zal WEL crosscable moeten zijn gok ik zo.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 12:47

Xof

Dit kan en is niet zo moeilijk, dit gaat gewoon met een straight UTP.. een cross heb je hier niet speciaal voor nodig. Selecteer met je muis de twee verbindingen in "Netwerkverbindingen" vanuit je configscherm doe dan rechtermuisknop en kies voor "verbindingsbrug maken"
et voila je bent klaar ;)

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 01:14:
het kan gewoon met Linux.
Je moet routeren over die 2 interfaces (op je desktop).
UTP zal WEL crosscable moeten zijn gok ik zo.
niet lullig bedoeld maar je _hoeft_ niet alles op te lossen met Linux. Ik ben redelijk gehecht aan m'n windows en heb eigenlijk liever windows dan linux voor mijn dagelijks werkzaamheden.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:11

DizzyWeb

Ondertiteld

Dit kan probleemloos. Heb je absoluut geen Linux voor nodig, de functionaliteit zit al in XP.
Je hebt wel een crosscable nodig, het is mij nog nooit gelukt 2 PC's direct aan elkaar te hangen met een straight kabel.

Je doet je crosscale er tussen, op de laptop share je de wireless verbinding. Als het goed is moet XP de IP adressen zelfs regelen dmv DHCP.

Verwijderd

Topicstarter
OK, thanks... Ik zal het checken en over een jaar laten weten of het werkt hahaha

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 12:47

Xof

DizzyWeb schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:13:
Dit kan probleemloos. Heb je absoluut geen Linux voor nodig, de functionaliteit zit al in XP.
Je hebt wel een crosscable nodig, het is mij nog nooit gelukt 2 PC's direct aan elkaar te hangen met een straight kabel.

Je doet je crosscale er tussen, op de laptop share je de wireless verbinding. Als het goed is moet XP de IP adressen zelfs regelen dmv DHCP.
Ik heb hier toch echt 2 pc's aan elkaar hangen met een straight kabel :)
Misschien ligt het aan de netwerkkaart of die dat ondersteund?

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
Xof schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:10:
[...]
Ik heb hier toch echt 2 pc's aan elkaar hangen met een straight kabel :)
Misschien ligt het aan de netwerkkaart of die dat ondersteund?
met een oudere pc lukt dit idd niet, maar mijn laptop en gewone pc niets aan het handje.. een straight is tegenwoordig ook als cross te gebruiken.
Pagina: 1